/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Det er synd for keldd !
Fra : natmaden
Vist : 613 gange
499 point
Dato : 04-11-05 19:47

Det er synd for keldd, han fik nemlig ikke taget billeder af regnvejret.
Så dette er en trøstepræmie, mest fordi at der heller ikke var nogen der satte penge ind på din,
Alt for lille bankbog !

jeg hævede kun.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-11-05 19:50

Kan vi ikke stemme om det - og score de 499 påænger.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-11-05 20:00

Lyder fornuftigt, og så er det for alvor synd for Keldd..måske

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 509 point
Dato : 04-11-05 20:20

Faktisk fik jeg taget et billede af regnvejret, og se min gade, den er helt ødelagt.

Og til dem der fotograferer, læg mærke til at skarpheden ligger over hele billedet,

det er med vilje, man kunne også vælge at sløre lidt bagved, men sådan er der så meget.

Jeg vil under ingen omstændighedder, modtage point på et falskt grundlag,

(Tænk på min retskaffenhed, min høje moral, og alt det andet, der gør mig til det jeg er)

Hilsen http://kortlink.dk/264r
Keldd

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-11-05 20:28

men det er jo lyst keldd.
Nå nu må jeg have den indlæst.
kryds lige finger.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-11-05 20:39

ufff for et trist foto keldd - som om det ikke har været galt nok- og så lover de meget mere regn imorgen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-11-05 20:46

HVAD er det for noget med bankbøger osv i snakker om ?????????????

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-11-05 20:49

mirit:
Livet kan ikke være bar morskab, der vil være triste dage ind imellem,
men bare dit sind er lyst, vil du snart komme over det.
Jeg ved dit sind er lyst, så lad være at brokke dig, ellers...............................

Hilsen
Keldd...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-11-05 20:52

brokke brokke brokke

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-11-05 20:58

Vi er færdige mirit, jeg vil ikke komme sammen med dig mere.
Keldd

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-11-05 20:59

Er Keldd ik' også havnet i molos akvarium, klart at billedet blev sløret.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-11-05 21:06
Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-11-05 21:09

Her sidder jeg fedeligt og laver billeder og så er et forhold gået i opløsning bag min ryg,
Det kan man da kalde vinternedtur på tourbo, jeg er dybt rystet...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-11-05 21:14

Regnvejr, bankbog, synd for Keldd

Hvem, hvad, hvor, hvornår, hvorfor,hvordan

HVAD ER JEG NU GÅET GLIP AF

mvh dova

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-11-05 21:17

De siger henne i fjernsynet ,at rejsningsproblemer kan behandles,
det er da klart, man køber vel bare en billet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-11-05 21:18

hmpffff - keld - du er - ja det er du - ingen flødebollekys så

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-11-05 21:20

øh alt og intet dova men det er osse lige meget . bare ikke for keldd.
Det startede med noget pircing som keldd ikke fik, da hans bankkode var falsk.
Fårstår du det nu
Men keldd og mirit nåede da at blive skilt , på no time.

Ans er du ikke i akvariet mere, det er blevet lidt svært at gennem vandet,
tror at molo tømmer ølsjatter og askebægere nedtil os

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-11-05 21:29

Jo, jeg er stadig er i akvariet, men der er kommet nogle til, som fylder en hel del.

Det kniber en gang imellem at kunne få øje på dig

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-11-05 21:36

Vi må forlange egen hjem, og så kan vi vist også få boligsikring ,og så'den

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-11-05 21:40

Natmaden:
Først billeder på nettet, kan du sætte ned til Ca. 200KB, du har sat dem til 2 mb, det er fint til print, men alt for meget til nettet.
Jeg ved godt du ikke har haft apparatet ret længe, men lige natbilleder er nok lidt svært at have med at gøre.
Nr.106 og 113 får du præmie for.
De fleste andre er brændt igennem, se på lyskilderne, de er skarpe og breder sig lidt, og der er ingen tegning i lyset rundt omkring, det kaldes at brænde igennem.
En anden ting, kassèr med hård hånd, tag mange billeder, det koster ikke noget, modsat når du brugte film.
Jeg har taget 62 billeder i dag, møg altsammen, jeg ville ikke bruge et af dem, men imorgen.............

Når du tager nat billeder, sæt ISO op til ca.1000, blænden mellem 4-6, så stiller kameraet tiden,men helst
stativ til den slags. Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-11-05 21:44

Jamen mirit, det var da bare for sjov, øh jeg mente det ikke.
Keldd.....

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-11-05 22:20

Citat
De siger henne i fjernsynet ,at rejsningsproblemer kan behandles

Men hvordan?! .. ved at sprøjte mørtel ind i svulmelegemerne...selvfølgelig *G*

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-11-05 22:20

keldd , med en mormor der var alene med 11 børn under 2verdenskrig, så hænger det ligesom at man ikke smider ud.
Med noget beskæring syntes jeg selv at de små vandfald er gode og levende, men vandet kiksede lidt da lukketiden var ca 4sek.
Det første billed blev min egen favorit, taget i total mørke uden blitz, med en lukketid på 20sek. blænde 4.
lyset kommer fra nogen svagtlysende lamper der står i ca 40cm. højde. og det var den våde flade jeg ville have fat i.
foreløbig er jeg totalt ny i foto og har aldrig haft andet end noget a'la kodak instamitic.
og det e fasinerende at lave natfoto, jeg har jo lige opdaget nogen ting jeg aldrig har prøvet..
fandt denne side som jeg syntes er god, og lærrig, og så er der mange dybe test af udstyr.
http://www.dpreview.com/
Dette foto album overgår vist alt andet både i størrelse og omfang,
http://public.fotki.com/myansara/scenes_from_my_gardens/images_at_ansara-1/true_owners_digital/
forside http://www.fotki.com/

ja jeg er stadig i gang med et album i php, og regner med at det bliver færdigt i denne måned...måske.
men http://www.fotki.com/ er godt nok den største samling billeder jeg endnu har set..

Jeg vil smutte for i dag, hyg jer alle sammen, og husk det er snart
Sneøllerne er kommet

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-11-05 22:26

creamygirl depron er bedre, der er bøjerligt og stift, det er slagfast,
og så kan man bygge modelfly med det og så få rejsning uden hunkøn eller stivelse

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-11-05 22:39

Jeg vidste vi kunne regne med dig Creamy, når det kneb.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-11-05 23:21

Natmaden:
I søndags kom jeg forbi her, med mit 6,5 år gamle 2mill.pixels apparat i lommen,

der er lidt blus på nu, men om en måneds tid, bliver det nok helt vildt, så vil jeg prøve med stativ,

og det objektiv jeg tog regnvejrsbilledet med. Det er billede nr.2, i menuen til venstre.

http://kortlink.dk/265d
Godnat

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-11-05 23:29

Det billede er godt nok Keldd - jeg har sendt det videre til kommunen så de ved hvor der skal laves asfalt til foråret.
Hvis nu Natmaden interpolerer sit billede kan det sagtens fylde 4 Mb og så kan han bruge resten af natten at oploade.
Nå men de er da meget pæne de billeder.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-11-05 08:56

Keldd - jeg er vild med dit foto - var der nogen, der sagde stemning!

Skønne gamle huse i regnvejr - jeg kan fornemme den friske luft og freden.

natmaden - den våde flade, var det første, jeg lagde mærke til - smukt!

Det tekniske vil jeg holde mig fra

Hvad med min lydfil natmaden???

Er den røget i papirkurven

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-11-05 10:12

Søde Hanneskat, du er altid sød.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-11-05 19:18

ohh tak - hvor meget kan jeg låne?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-11-05 19:18

ohh tak - hvor meget kan jeg låne?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-11-05 14:47

Eyvind hastighed er ikke et problem sidste test hos tdc var på 29/29mbit ,ja jeg ved ikke hvad den er for tdc giver op på 29 og vil ikke måle
videre, men jeg burde 'kun' have 10/10mbit.
Problemet er at man nemt glemmer at andre ikke har det og derfor nok kommer til at overdrive med filstørelsen.

Hanne jeg ville da aldrig smide noget ud fra dig, nejnej.
Men måske tog din lydfil på en verdentourne. (jorden rundt i cyberspace)
og jo den er landet i min postkasse,,, nu

øh keldd , er de ikke lige lovligt meget grums i himmel og 'københavnergræsset' tror du må sætte blænden lidt op... eler ned

<papa ratzi>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-11-05 20:04

På vores 10 Mbit linie er der ikke og har heller ikke været mere end ca 8 Mbit/h
Så det ta'r lidt tid at hente eks. Kandu's starside ned.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 06-11-05 20:27

Eme, Natmaden:
Livet kan være frygtelig hårdt ind imellem.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-11-05 12:13

natmaden

Vågn op og se her http://www.kandu.dk/dk/spg/77547

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-11-05 15:42

Keldd - kig lige over og forklar dem et par ting om links til fotokritik.
http://www.kandu.dk/dk/spg/77547

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-11-05 05:37

jeps, jeg har været der ans.

Godkendelse af svar
Fra : natmaden

Dato : 08-11-05 13:44

Det er lukketid, for det er da osse synd for keldd, at han ikke har fået sine lommepoæner.
Så tak for din høje retskaffenhed, din moral, og især alt det andet, Keldd.

Husk , nu går turen til http://www.kandu.dk/dk/spg/76364

Hilsen
   Natmaden

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 08-11-05 14:08

Mange tak, Hvor er jeg GLAD.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-11-05 14:46

Ja keldd, jeg kan jo ikke blive ved med at holde dig hen i det uvisse.
Brug dem nu fornuftigt, men husk nu, kandu giver ikke renter.