/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Week-end Phishing
Fra : natmaden
Vist : 506 gange
498 point
Dato : 04-11-05 13:26

Citat
Kan du se om en e-mail er phishing eller ej?
Deltag i Virus112's quiz om phishing og vind et lækkert 30" LCD TV!

Ja da rigtigt nemt,, eller er det.
Sølle 9 spørgsmål med ja/nej svar..
Jeg fandt 1...nej 4.... nej 1...øh!
http://quiz.virus112.dk

Spørgsmålet er 'Hvem kan vi enes om vinder' ??? Altså hvem svarer rigtig på alle 9 Phishing spørgsmål !

God week-end.. Til alle os der ved alt, kan alt og ...

ja underskriv dig lige med din pinkode , Bankkonto og reg.

Jeg behøves ikke.
Jeg har allerede hævet 499påænger op af min kandulomme

Og så går jeg jo osse kun efter tv'et

Skulle i blive sultne undervejs, så levere Bare-Æd.dk , mad snart døgnet rundt.
Vær venlige at tilmelde jer gennem mit link, http://just-eat.dk/reffer.asp?tippedid=122997
For jeg mangler kun 178 tilmeldinger, så får jeg en gratis nøglering fra kokakola(ex. porto)

Mvh. week-end-maden.

Ps. hvis nogen opdager at der mangler et påæng, så er det fordi at man ikke skal satse alt på et brædt
Nu har nogen jo så nok gættet, at der også er en trøstepræmie....
Og ja det er der .........
.............................måske...

Accepteret svar
Fra : calista

Modtaget 508 point
Dato : 04-11-05 13:31

Ej, øv. Jeg er allerede tilmeldt just- eat. Har til en keyhanger

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-11-05 13:53

6 rigtige................jeg svarer aldrig på noget link i en mail hvor de vil have personlige data.
Jeg er nok gået glip af en del guld og grønne skove.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 04-11-05 14:02

Citat
Jeg har allerede hævet 499påænger op af min kandulomme

NU er det store spørgsmål så: HVILKET af poængerne er blevet væk???

Du satser 499 poænger, skriver du? Mit skatpe blik fortæller mig at der, oppe i højre hjørne er satset 498 - ergo - HVILKET poæng er væk?
Eller er det to? der er væk? Eller...naaah....den opgave er for svær

M.h.t. de 9 spørgsmål derinde...jada og selvfølgelig vinder jeg

PS. Har indsat oplysninger om lidt ekstra (foruden pinkode, Bankkonto, reg osv.) - skrev lige min skostørrelse og adresse osse..sårn bare for en sikkerheds skyld.

PPS. Pengeboxen er bag Mona Lisa! (men sig det ikke til nogen!).

God weekend til alle!
Vh: Dorthe.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 04-11-05 14:11

Dorthe, huskede du kontonummeret på din konto i schweiz?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-11-05 14:18

Dorthe - men Money Lisa bor jo langt væk.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 04-11-05 14:31

Jamen jeg har da husket det hele calista

Eyvind >> Money Lisa boEDE langt væk

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-11-05 14:44

9 rigtige..... så ka' i lære det !

/berpox

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-11-05 15:26

Sig nu hvad det rigtige er , så jeg kan vinde for søren, jeg har sgu da betalt for det.

Dorthe..vil.du så lige læse mit startsspørgsmål, poænget er da ikke væk, det står da bare et hemmelig sted,
og samler mega-renter, men jeg røber da gerne at det er i danmark....set sted

Eyvind til den slags ting har man da en egnet mail, jeg havde engang pejsen@hotmail.com,
Av hvor de fyldte i pejsen alle de derssen, og de blev ved.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-11-05 16:01

Mit konto nr. i Den Danske Bank er = 1256 2354 9987 og koden er 689 sæt venligst pengene ind her, Natmaden,

hvis der er noget jeg har misforstået, så sig endelig til, men jeg vil altså gerne have nogen penge, helst mange,

da jeg står og skal bruge nogen. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-11-05 16:03

>natmaden - nu "phisher" du jo for at få mig til at røbe den rigtige løsning

/berpox

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-11-05 16:13

berpox phisher og phisher,, jamen jeg har betalt for det.

keldd jeg har lige forsøgt at sætte penge ind til dig din stakkel, men netbank melder at der mangler noget.
kik lige en gang til på din kode, og husk også lige pin'eren. så får du alle mine poænger,,,,
Eller et håndskrevet kostkort fra Ceylon

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-11-05 16:19

Keldd - nummeret er forkert.
Jeg prøvede at fylde penge i din konto, men den var overfyldt.
Så for at afhjælpe problemet..............men det kunne heller ikke lade sig gøre.
Altså = forkert nummer.
<hjælpsom>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-11-05 16:27

Jeg begynder at tro at keldd småsnyder, fordi at han er helt forblændet af hans snart nye linse.
Nu vil jeg ud og tage nogen regnvejrs billeder, ,, Keldd, jeg fik forresten billedet af mars forleden.
Men lukketid på 30sek og blænde f2,8,,, lidt rystet blev det, men jeg fik det

Hyg jer og fisk nu ikke efter noge nummere som jeg kan bruge

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-11-05 16:38

>natmaden - jeg ha sågu også betalt

Keldd - du må være lidt mere opfindsom.... prøv bare at gå ind på den hemmelige http://274.128.56.26 og læg dine personlige oplysninger der, så skal du bare se

/berpox

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-11-05 16:50

Jeg skal nok gøre hvad I siger, bare jeg får nogen penge, helst mange, jeg elsker penge,
jeg kan aldrig få penge nok, derfor sæt penge ind på min konto, eller send dem direkte, hellere i dag end i morgen.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-11-05 18:55

[citat]
Phishing - kunne du se om en e-mail var phishing eller ej?

Tak fordi du deltog i vores quiz omkring phishing.

Resultat: Du havde 7 rigtige!

Tillykke! Du har bestået vores prøve, du havde næsten alle svar rigtige! Læs svarene igennem og tag endelig prøven igen, men det er kun den første gang der tæller!
Nedenfor kan du se de rigtige svar samt en kort forklaring til hvordan man ser om det er en phishing mail eller ej. Vinderen af konkurrencen vil blive udtrukket mandag den 12. december kl. 12.00, og vil blive kontaktet personligt af Virus112 A/S.

Du svarede rigtigt!
Svar på spørgsmål 1: Ja, det er en phishing mail. For det første er afsender e-mail ikke postcard.org og for det andet henviser linket til en underlig IP adresse på port 8180. Stol ikke på den!

Du svarede rigtigt!
Svar på spørgsmål 2: Ja, det er en phishing mail. Det ser godt nok ud som om den kommer fra en Paypal e-mail adresse, og linket i mailen ser godt nok ud til at henvise til en underside påwww.paypal.com, men den IP adresse den i virkeligheden linker til, ser man når man holder musen henover linket: 221.169.247.134, og det skal man ikke stole på!

Du svarede rigtigt!
Svar på spørgsmål 3: Ja, det er en phishing mail. Den ser godt nok ud til at komme fra UBOC (Union Bank Of California) Support, der står også UBOC i den URL man skal hen til og det står der også i linket når man holder musen henover, menwww.confirm-uboc.com er en falsk adresse. Banken ville i sådan et tilfælde bruge deres eget domæne www.uboc.com.

Du svarede rigtigt!
Svar på spørgsmål 4: Ja, det er en phishing mail. Det ser godt nok ud som om den kommer fra en Paypal Service e-mail adresse, og linket i mailen ser godt nok ud til at henvise til en underside påwww.paypal.com, men den adresse den i virkeligheden linker til, ser man når man holder musen henover linket: http://my-paypal-account.com, og det skal man ikke stole på!

Du svarede forkert!
Svar på spørgsmål 5: Ja, det er en phishing mail. Det ser godt nok ud som om den kommer fra en Charter One e-mail adresse, og linket i mailen ser godt nok ud til at henvise til en underside påwww.charteronebank.com, men den IP adresse den i virkeligheden linker til, ser man når man holder musen henover linket: 218.202.107.251, og det skal man ikke stole på!

Du svarede rigtigt!
Svar på spørgsmål 6: Ja, det er en phishing mail. Det ser godt nok ud som om den kommer fra en Southtrust e-mail adresse, og linket i mailen ser godt nok ud til at henvise til en underside påwww.southtrust.com, men den IP adresse den i virkeligheden linker til, ser man når man holder musen henover linket: 210.21.119.167, og det skal man ikke stole på!

Du svarede rigtigt!
Svar på spørgsmål 7: Ja, det er en phishing mail. E-mail adressen er ikke en helt ordinær e-mail adresse, men linket i mailen ser godt nok ud til at henvise til en underside påwww.wamu.com, men den IP adresse den i virkeligheden linker til, ser man når man holder musen henover linket: 80.97.174.1, og det skal man ikke stole på!

Du svarede forkert!
Svar på spørgsmål 8: Dette er IKKE en phishing mail. Den kommer fra Network Solutions, den henviser til en rigtig URL og når man holder musen henover linket i e-mailen, henviser det til Network Solutions eget domæne. Denne er god nok.

Du svarede rigtigt!
Svar på spørgsmål 9: Ja, det er en phishing mail. Det ser godt nok ud som om den kommer fra en MSN Billing e-mail adresse, og linket i mailen ser godt nok ud til at henvise til en side på www.msn-reactivation.net, og når man holder musen henover linket ser man også den samme adresse, men den adresse har INTET med MSN at gøre, de ville i sådan et tilfælde bruge deres eget domæne msn.com. Stol ikke på denne mail.
[citat]

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-11-05 18:57

Og resten af pengene (hvis i har nogen tilbage) sender i bare til Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-11-05 19:31

Jeg er meget taknemlig Eyvind, jeg vil sende et billede til dig, af mig selv, i profil, med autograf.
Hilsen
Keldd....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-11-05 19:39

Altså ikke for noget personligt..............men jeg vil hellere ha' et billede af din blå rose.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-11-05 19:48

berbox, hvor eer kvitteringen, og hvad har du betalt. ?
keldd jeg fik et par gode billeder, nemt at sige, jeg har ikke set dem endnu

Se så nemt var det, Eyvind viser vej, og nu har I vel alle været inde for at prøve at scorre MIT TV
Mens jeg har rendt rundt i regnen i kunstens navn, (mest for at imponere keldd, men shhh),

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-11-05 19:54

Keldd - når Natmaden viser et super billede fra tågernes dal.............
så er det bare cameralinsen der dugger.

Godkendelse af svar
Fra : natmaden

Dato : 04-11-05 19:58

Tak for svaret calista. for du prøvede da, gjorde du ikke
Nå men Eyvind er jo så'en almendelig bruger og så er det jo som at smide dem lige ud af cyberwindovet,
og det går ikke.

Resten finder i jo nok ud af, måske er det en omvendt pircing, who knows
http://www.kandu.dk/dk/spg/77450
http://www.kandu.dk/dk/spg/77449
http://www.kandu.dk/dk/spg/77448

Her skulle så være en latter-echo-voice-smiley
Men det har kandu heller ikke

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-11-05 20:06

Natmaden:
Hvor er jeg GLAD, fordi du vil dele ud, af dit uomtvistelige talent, som seriøs fotograf til os andre.
Jeg lover, at ligemeget hvilket billede, du beriger det måbende Kandu publikum med, vil jeg skamrose det
til skyerne. Hilsen
Keldd......

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-11-05 20:11

calista, glemte lige at du skal bruge dem på en ny sofa,
ja og så lidt tid bleer,

Evyvind betvivler du mig,, nææ jeg har skam været ude i duggen mens i sad her , det kan jeg bevise,
enda bedre end berpox's kvitering, næe det er rigtigte billeder.

Der findes ikke noget dårligt vejr, kun forkert beklædning,

Hold op hvor de alle gloede da jeg gik gennem føtex i badebukser
Men de har nu sådan nogen gode omklædningsrum

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-11-05 20:16

Øh keldd, jeg øh..

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 04-11-05 20:36

Phishing - kunne du se om en e-mail var phishing eller ej?

Tak fordi du deltog i vores quiz omkring phishing.

Resultat: Du havde 9 rigtige!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-11-05 21:45

Men tv'et er altså stadig mit

Kommentar
Fra : calista

Dato : 08-11-05 10:10

JO, jeg prøvede. Men jeg gad ikke indtaste mine oplysninger. Det tør jeg ikk'

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-11-05 12:22

Du kan da bare skrive naboens adresse, så kan du da nemt følge med i om du havde vundet