/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Trådløs internet WIMAXX
Fra : cccf
Vist : 1641 gange
50 point
Dato : 04-11-05 12:25

Jeg har ikke noget spørgsmål, men ville bare fortælle at jeg lige har indstalleret en trådløs internetforbimdelse med den nye Wimaxx box til kr 99.- om måneden og den virker perfekt og der er overhovede ingen indstallationsproblemer det er bare at sætte stikket i PC. så er man på, endelig noget der virker fuldstændig problemløst. Herligt

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 04-11-05 12:57

Det lyder besnærende - men 99.- er den mest langsomme forbindelse.

Hvis jeg skal op på samme hastighed, som jeg har i forvejen, koster det mig 200,- mere om måneden.

Men systemet tiltaler mig!

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 04-11-05 12:58

Jeg glemte lige at lægge linket:
http://www.clearwire.dk/produkter.html
;)

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 04-11-05 17:54

Jo men, jeg tænkte for dem der sidder med et K56 modem og betaler for forbrug kunne det være en alternativ løsning.
Og med hensyn til hastigheden er det jo rigeligt for dem der bare skal bruge det til almindelig brug , som at kigge lidt e-mail og hjemmebank. Jeg er godt klar over det er lidt langsomt hvis man skal hente film hjem. Den trådløse forbindelse har også den fordel at man kan tage det med sig.

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 04-11-05 18:02

Jeg er helt enig.

Det er drøn smart!
Måske skulle jeg skrive til dem, at hvis jeg kan få det til samme pris, som jeg giver, dér hvor jeg er kunde nu - så vil jeg skifte!

Det værste, der kan sker er, at jeg får et "nej" - og dét gør jo ikke ondt!

Accepteret svar
Fra : peter177

Modtaget 50 point
Dato : 11-11-05 23:21

Hej cccf,
Det lyder vildt fedt - læste om det i Ingeniøren. Du siger det virker perfekt. Har der ikke været
noget "nedetid" mens du har haft det? Jeg er også interesseret i at vide om man selv kan
pille lidt ved "modemets" opsætning. Jeg mener selv gå ind at rette i en evt. firewalls konfiguration?
Er er iøvrigt router, firewall i boxen? Kan man få den med trådløst access point?

- overvejer at skifte min cybercity ADSL 768/256 ud med clearwires 256/128, da jeg ikke rigtig
føler, jeg har brug for båndbredden. Dog skal jeg have to ip-tlf.'er på, så måske 512/256 er bedre.

Er der nogen der har prøvet ip-telefoni med lave hastigheder ved clearwire?

mvh. Peter

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 12-11-05 11:03

Jeg må tilstå at jeg ikke har sat mig ind i det du spørger om da jeg købte den til mit barnebarn og indstallerede den hjemme hos hende, men hun fortæller at den virker hos hende, og hun har ikke oplevet `udfald`på forbindelsen.

OBS: jeg blev bare så overrasket over hvor nemt det var at komme på nettet.
Jeg han selv huske da jeg kom på nettet hos Tele Danmark, det var ikke svært, men omstændigt i forhold til at få sendt boxen det tog 3 dage, tænde for PC og så var jeg på.

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 05-08-06 12:49

Tak for svaret peter177.