/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Fugleinfluinfluenza
Fra : txn
Vist : 587 gange
200 point
Dato : 04-11-05 08:54

Jeg har nu flere gange set på tv at der render folk rundt og sprøjter med et eller andet desinfektionsmiddel for ikke at sprede sygdommen.Er der en eller anden der ved Hvad man bruger, for det er næppe klorin eller rhodalon?-erbare nysgerrig.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 210 point
Dato : 04-11-05 09:22

Citat
Alle ejere af fjerkræ bør anvende øgede smittebeskyttende foranstaltninger ved kontakt med såvel eget som andres fjerkræ. Øgede smittebeskyttende foranstaltninger er for eksempel skift af fodtøj eller alternativt grundig vask og efterfølgende desinfektion af fodtøj, før kontakt til fjerkræ. Desuden bør redskaber mv. der har været anvendt i det enkelte fjerkræhold, ikke anvendes i andre fjerkræhold med mindre det er grundigt rengjort og desinficeret. Man kan for eksempel benytte VirkonS i en 2% opløsning til desinfektion.

http://www.foedevarestyrelsen.dk/Fugleinfluenza/Sidste_nyt/forside.htm

Du kan evt. kontakte Fødevarestyrelsen for yderligere oplysninger.

Hilsen ans

Godkendelse af svar
Fra : txn

Dato : 04-11-05 09:29

Tak for svaret ans.Dejligt med henvisninger,især for nysgerrige sjæle som mig.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-11-05 09:39

Selv tak

Hilsen ans og god weekend