/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
Hvor kan jeg lære Java ?
Fra : DBSS
Vist : 6099 gange
30 point
Dato : 04-11-05 08:50

Hvis jeg nu ønsker at lære Java til Program progrmaering og til Webprogramering. Hvor skal jeg så lære sådan noget hende har nermlig kikket nogen steder og der var vist et sted hvor der stod noget omkring at man skulle have noget fra Java installet for at kunne udvikle passer det ?

Evt. en bog man kan købe som er rigtig go på dansk eller englsk ?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-11-05 09:48

start med hæftet JavaScript af Jesper Nyhus 79kr.
Hæftet kan fås hos boghandleren, og i en del supermarkeder, og pengene er givet godt ud.
www.idg.dk

Der er forskel på Java og javaScript , stor enda, Java er nok ikke stedet at starte.

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-11-05 09:53

forkert adresse, undskyld.
den rigtige er www.idgforlag.dk

Kommentar
Fra : moira

Dato : 04-11-05 12:33

Som sagt er der meget stor forskel på java og java script. Hvis det er "rigtig" java, så vil jeg foreslå at du investere i et par bøger. I bøgerne står hvordan du kommer godt igang med at programmere og hvordan du opretter en kompiler. Hvis det er java script i forbindelse med hjemmesider, så kan jeg varmt anbefale www.webcafe.dk. På den side kan du finde en masse gode artikler om java script!

Kommentar
Fra : DBSS

Dato : 04-11-05 12:50

det er selve hovde sproget Java :) og ikke javascript.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-05 13:52

Fra udvikleren selv : http://java.sun.com/learning/index.html

Fra BlueJ : http://www.bluej.org/

Fra Javaworld : http://www.javaworld.com/

..og på dansk : http://javabog.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-11-05 13:54

http://www.netskole.dk , men det koster, dog er der visse tilskud AMU.

Skolesystemet er anerkendt af staten, og der kan tages afgangsprøver

Kommentar
Fra : DBSS

Dato : 04-11-05 14:03

Slet igen bøgere i kan anbefalde ? :) for syndes det er remlig tungt at læse det hele online som begynder at et sprog :) der fortrækkre jeg nu selv bedst en bog ;) så kan man også lige slå væk og maker med gul skift over det der er vigtig med m.m. :p

men ellers tak for de links i har givdet ;)

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 30 point
Dato : 04-11-05 14:17
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-05 14:20

Hér måske? &lt;a href=""><INPUT TYPE=SUBMIT VALUE="Java">hight=16 width=72&gt;&lt;/a&gt
.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-05 14:25

DBSS -> Det anede mig at du var een af 'de gule'

Læg denne 'dårlige vane' på hylden og lær tingene uden ad i stedet ...eller gør som jeg :

Vid; hvor du skal lede !!!

..og slå op

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-05 14:30

Ps. Det vigtigste; når man skal lære et nyt koncept/sprog er ikke at 'mærke' guldkornene af med gul tush ..eller optage det på MP3'eren, men at vide hvad man 'leder efter' og vide; hvor man kan søge ..og slå det op.

Alt hvad du lære ...skriver du ned

Et godt noteapparat er GULD værd

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : DBSS

Dato : 04-11-05 14:37

Jeps er jeg enig med ;) men forstår bedst hvis jeg kan slå mine ting op og de ting er makert ;) det gør det nemmere for mig syndes jeg. :) har lige bestilt en bog fra Amazone så glæder mig til at den kommer fram til mig :p så skal jeg til at lære Java har fået af vide PHP og Java linere hinanden ang sproget :) men ja har aldrig kikket på Java før så det bliver fun ;)

Godkendelse af svar
Fra : DBSS

Dato : 04-11-05 14:38

Tak for svaret molokyle. Men valgte dog Amazone men dine svare var nu remlig godt klaret :)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-05 14:46

Happy coding ...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : DBSS

Dato : 04-11-05 15:06

jo takker ;) og ilm. har du evt ikke msn så kan du vel lige adde mig på msn@neonman.dk :)

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 29-03-08 10:17

Skulle der være andre som læste dette gamle indlæg jeg lige faldt over ville jeg bare saige at javascript og java intet har med hinanden at gøre