/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Tabte billeder paa sd kort
Fra : Julia28
Vist : 747 gange
20 point
Dato : 03-11-05 18:32

Kan man hurtigt, nemt og gratis genskabe billeder paa et SD kort. De er blevet slettet men ikke skrevet over.
Vi gik i ind cameraets formatering for at se hvor meget hukommelse der var tilbage, og der fik vi trykket paa
OK for at formattere istedet for afbryd ogsaa formatterede den og slettede alle vores billeder.
Hjaelp soeges hurtigst muligt da vi er paa ferie i Egypten og gerne vi bruge vores sd kort.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 30 point
Dato : 03-11-05 18:53

Og så er der måske alligevel et håb.

http://www.digitalmagasinet.dk/show.asp?ID=375

Der er en artikel om problemet, og link til at hente et program der efter sigende er det eneste der kan redde sådan nogen billeder.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-11-05 18:55

Det er det program der hedder Convar PC Inspector smart recovery.

mvh dova

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-11-05 18:56

Det har været oppe og vende før - og løsningen hed:

http://www.digitalmagasinet.dk/show.asp?ID=375

http://www.kandu.dk/dk/spg/71827

- stor tak til dova

mvh berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-11-05 18:56

hæ - ja ja - du kom først med din egen løsning dova

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-11-05 18:58

Hvis du har rådighed over en comp og kan hente et lille program er der en chance
http://www.pc-inspector.de/smart_media_recovery/dk/welcome.htm

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 04-11-05 09:41
Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-11-05 11:48

Nu skriver du ikke noget om hvilket kamera du har?
Der er nemlig forskel på hvordan det formatere dit SD-kort (og andre typer kort).
Nogle kamera formatere kun registreringen på kortet, derfor kan de genskabes.
Andre kamera laver en destruktiv formatering. Her er data tabt.

Jeg husker ikke lige det link, hvor jeg læste de, men det er bl.a. visse typer SONY og et par andre der bruger den destruktive metode.

Her kunne en traveldisk være engod redning, eller blot et par ekstra og store SD-kort gøre sig gældende.

Kommentar
Fra : Julia28

Dato : 05-11-05 12:02

Tusind tak for hjaelpen. Vi har faaet reddet alle vores billeder ved hjaelp af PC-inspector smart media recovery. Det er helt bestemt et program der kan anbefales. Vel naermest et must, hvis man har digital kamera. Men tusind tak for hjaelpen, nu kan vi fortsaette vores ferie med en masse billeder.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-11-05 21:37

Jamen så må i fortsat have en god ferie, og håber at i må få rigtig mange gode billeder med hjem.

PAS NU PÅ MUMIERNE !!!!!

Godkendelse af svar
Fra : Julia28

Dato : 10-11-05 10:09

Tak for svaret dova, det var en meget stor hjaelp.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-11-05 23:21

Selv tak, det er jeg da glad for at høre, at billederne blev reddet

mvh dova