/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Rundtur i Californien?
Fra : Traveler
Vist : 2123 gange
20 point
Dato : 03-11-05 14:33

Vi skal til sommer(sidst i juni+først i juli) på rejse til Californien. Vi regner med at rejse på ruten: Los angelsen->Solvang->las vegas->grand canyon->san diego->los angeles. Grunden til vi har sprunget san fransico over, er at vi mente at det ville blive en for lang tur at køre. Vi har 20 dage at gøre godt med, og det burde være nok til det vi vil se. Hvis i vil kommentere ruten, og give tips ville det være skønt:D. Et andet spørgsmål er, hvor langt ned i californien man skal, før havet når badetemperatur(for os ca. 25grader)?...

På forhånd tak...

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 03-11-05 17:30

Tja - alt afhængigt af hvem I er, hvor mange, samt hvilken rejseform i foretrækker - så kan jeg VARMT anbefale en tur med TrekAmerica!!
Vi nåede det i skriver minus Solvang (kørte lige forbi) + San Francisco på 14 dage. Desuden Josemite Nationalpark, en dagstur i Tiuanna, Mexico samt en gåtur på Hollywood Bouleward samt afsluttende i Disney World i LA.

Koncept:
Man er ca 10 i en minibus med telte og køkkengrej og alt muligt. Sover på campingpladser (inkl. i prisen)
Maden laver man i grupper med andre de andre medrejsende.
Der er en rejseleder/chauffør, der sørger for alt det praktiske - så det er en MEGET NEM rejseform.

Alt i alt MEGET hyggeligt - samt man når at lære de andre mennesker temmeligt godt at kende i løbet af de 14 dage! I stedet for mere "flygtige" venskaber.

Alternativt kunne I finde ruten på nettet og så bare "køre selv"! Med de ekstra 6 dage bliver der tid til lidt ekstra - f.eks.

Tror siden hedder www.trekamerica.com
Kan ikke lige huske hvad ruten jeg var på hed, men den lyder til at passe til jeres behov for oplevelser.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 04-11-05 08:31

Jeg ville godt nok hellere springe over LA og San diego eller Las Vegas (det er udmærket steder), frem for San Fransico.
Efter min (og mange andres) mening, er San Fransico området, absolut mellem de tre bedste steder at besøge i hele USA.
Jeg har godtnok aldrig været i Las Vegas, jeg vil gerne, men den står altså et stykke nede på min liste.
Det var min mening.

MVH

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 04-11-05 09:15

Du bør unde dig selv at se Santa Barbara, som ligger lidt nord for Los Angeles og er på vej til Solvang. Der bor rigtig mange filmstjerner i og udenfor denne by, og det forstår man godt, når man kører rundt i området. Der er helt utroligt smukt!! Jeg boede der i 3 uger for 13 år siden, hvor jeg var ovre og besøge en veninde, som boede der.
Solvang er efter min mening en fuser. Der er grimt og meget u-dansk! F.eks. har de fuldstændig sammenblandet tysk og dansk kultur i én pærevælling, så det er ikke en oplevelse af noget typisk dansk, man får! Men selvfølgelig kan det være en oplevelse i sig selv at se så grim en lille by.... Og som dansker i Californien har man så et sted, hvor man kan købe rugbrød og Piratos og den slags.
Jeg fik desværre ikke set San Fransisco, da jeg var derovre, men alle siger at det er en helt vidunderlig by, som absolut er værd at se. Den skulle efter sigende være bygget om som en europæisk by med et centrum (downtown) i modsætning til f.eks. Los Angeles, Las Vegas og andre amerikanske byer. Dette skulle gøre den mere hyggelig og interessant. Jeg har været nord for San Fransisco i Seattle og i Vancouver (ved godt at du slet ikke kommer så langt), og hele den kyststrækning kan bare varmt anbefales.
Det er en meget berømt highway, som jeg bare ikke lige kan huske navnet på, som man kan køre ad langs vandet fra Canada til Mexico. Så du/I bør gøre jer selv den tjeneste at køre den f.eks. fra San Fransisco til Los Angeles.
Syd for Los Angeles er der også smukt - og varmt.
Jeg sprang ud med faldskærm et par gange fra 12.500 m højde i noget, der hedder Perris Valley, som ligger i nærheden af Santa Anna. Her er der ørkenlandskab og meget varmt. Jeg var der i september og der var ca. 40 g varme, mens der til gengæld var ret koldt i vandet. At bade i Stillehavet er jo ikke som at bade i Middelhavet, så jeg tvivler på at du får dine 25 g i vandet!

Næste gang jeg skal derover, vil jeg meget meget gerne opleve Grand Canyon og Yosemite Nationalpark - og så selvfølgelig den lange køretur langs kysten. Meget gerne fra Vancouver og ned til det sydligste Californien.

Kommentar
Fra : Traveler

Dato : 05-11-05 16:55

Mange tak for de mange gode svar...

Kommentar
Fra : Traveler

Dato : 06-11-05 17:14

Bliver vandet virkelig ikke varmere end 25grader?

Kommentar
Fra : Louise1

Dato : 05-12-05 20:36

Til traveler

Har lige idag været hos Jysk rejsebureau for at høre om flypriser til samme sted. Flybiletter hos seat 24 er dog de billigste lige nu. Dog vil jeg lige fortælle dig at i absolut må en tur til San fransisco, min mand har nu været der 2 gange, og siger det er en fantastisk by. Min veninde og hendes mand har også været der. De fortæller at los angeles ikke er så spændende som san fransisco. Vi planlægger at rejse på samme tidspunkt som jer. I kan bade i Los angeles. Ved Gran canyon er der en ind dæmmetsø, som også skulle være et besøg værd.Der er desuden en del velordnede campingpladser.
Mvh

Kommentar
Fra : Traveler

Dato : 05-12-05 20:49

Vi har også ændret vores rejserute, så vi får det hele med:D....God tur;)