/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
penge tilbage i forretning
Fra : holler123
Vist : 776 gange
200 point
Dato : 02-11-05 23:37

jeg købte et par sko i intersport i odense i forgårs... ken jeg i morgen få pengene retur? de er ikke blevet prugt og jeg prøvede dem kun i butikken

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-11-05 23:45

Spurgte du ikke da du købte skoene om du evt. kunne få pengene retur?

Fremgår det ikke af din kvittering om du kan få pengene retur?

De fleste forretninger giver et tilgodebevis, men der er også de forrretninger, der giver pengene tilbage.

Hvis det er en "tilbudsvare" skal du ikke være sikker på, at du kan få dine penge retur, men et tilgodebevis

Du må kontakte forretningen i morgen for at få besked.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-11-05 23:49

Så kan du også lige læse denne side

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 210 point
Dato : 02-11-05 23:49

Det er hvad jeg kan finde http://www.intersport.dk/sw168.asp

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-11-05 00:03

Du skal huske at fortrydelsesgarantien kun gælder indenfor 8 dage, så se at få dem returneret omgående.

//bentjuul

Kommentar
Fra : pyllle

Dato : 03-11-05 00:20

Intersport er ikke tvunget til at give pengene retur. Men oftest gør de det pga. god service. Du vil altid kunne få byttet din vare til en anden vare eller et tilgodebevis.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-11-05 00:25

pyllle, når de reklamerer med en fortrydelsesret - så skal de give pengene igen og vil også gøre det.

//bentjuul

Kommentar
Fra : pyllle

Dato : 03-11-05 00:47

bentjuul, jeg kan udfra Holler123´s spørgsmål ikke læse, at butikken har reklameret med en fortrydelsesret. Hvis de IKKE har gjort det, er butikken IKKE tvunget til at give pengene igen.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-11-05 00:53

Nej, men det vil du kunne se i besvarelsen kl. 23.49 http://www.intersport.dk/sw168.asp hvis du havde set efter og dette gælder i hele landet for Intersport. Og det er det Holler123 spørger om "ken jeg i morgen få pengene retur".

//bentjuul

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 03-11-05 08:33

Juridisk har du ikke noget krav på at få hverken pengene retur, tilgodebevis eller en anden vare. Butikken har kun pligt til at bytte varen, hvis denne er behæftet med fejl eller mangler. I så fald har du krav på en tilsvarende vare eller at varen repereres, hvis butikken ikke kan give dig det eller varen ikke kan repareres, har du krav på at få pengene retur.

Fortrydelsensretten gælder kun juridisk, hvis varen er køb via postordre eller nethandel.

Men de allerfleste butikker giver tilgodebevis eller pengene retur især de store kæder, som Intersport jo tilhører.

Du har altså ikke noget kræv, men ret gode muligheder.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 03-11-05 09:16

Det er da vist meget enkelt - Kig på Bentjuuls link - der står der, at denne forretning yder en service, der hedder 8 dages fortrydelsesret. Ergo - kan pengene refunderes.
Angående det juridiske, så er det bindende, når det er nedfældet som her på hjemmesiden...

Så afsted med dig Holler123

Vaxen

Godkendelse af svar
Fra : holler123

Dato : 03-11-05 17:37

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-11-05 17:46

Selv tak holler123, altid rart at kunne hjælpe.

//bentjuul