/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Influenza vaccination
Fra : ruder4
Vist : 404 gange
100 point
Dato : 02-11-05 09:43

Hej med Jer.

Jeg er blevet tilbudt en Influenza vaccination via mit firma.

Skal jeg tage den???

Hvorfor / hvorfor ikke???

Info om mig - måske min alder har noget at sige, for Jeres vurdering??? Nå, men 28 år gammel og hun-køn.

Hilsen Ruder4

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-11-05 09:45

Du er ung, og er derfor ikke i den gruppe som det kan anbefales. Læs dette. http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=207292

Kommentar
Fra : annette2610

Dato : 02-11-05 10:28

hej ruder4 nej bestemt ikke.du risikere at få feber utilpashed mm.gamle svage mennesker er det ok til,så spar du din tid på et lægebesøg

Kommentar
Fra : txn

Dato : 02-11-05 11:49

Hej ruder4. Hvorvidt du Ønsker at blive vaccineret afhænger i høj grad af om du vil ricikere at skulle have 3-4 dage hvor du absolut ikke er oplagt til at gå på arbejde.Hvis du påtænker graviditet i løbet af de næste 6mdr.bør du vacineres for en sikkerheds skyld.Selve vacinationen medfører højst lidt rødme omkring prikstedet.Sandsynligheden for du bliver syg i løbet af vinteren er ikke stor hvis du bare holder alm. god håndhygiejne.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-11-05 12:17

ruder4.... smitterisikoen afhænger af hvor mange mennesker du omgåes i det daglige. Ikke alle bliver dårlige af vacc. jeg har selv købt den et par gange, og er ikke blevet syg af den, så jeg klarede vintrene hvor mine kollegaer lagde sig
på stribe.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-11-05 13:15

At man ikke blir syg når man er vaccineret, er ikke nødvendigvis et udtryk for at det er vaccinens skyld.

Citat
En undersøgelse af 59.566 mennesker, der er blevet vaccineret mod influenza, viser, at vaccinationen kun virker på en ud af fire

http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=207292

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 02-11-05 14:13

nogle mennesker bider virus ikke på,og så er der ingen grund til vaccine. jeg er 55 år, og har aldrig haft influenza trods jeg har været tæt sammen med influenzasyge personer. så når man er ung og stærk, er det en ide, at se om man kan klare sig uden vaccine.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 02-11-05 19:26

Jeg har for nogle år siden haft kræft o.s.v. 2 år efter fik jeg en vaccination, og det år var jeg aldrig syg. så det er rigtigt nogle er det godt for og andre ligegyldigt, det må være op til lægens vurdering om det er nødvendigt, for som klumme skriver har det også noget med alderen at gøre.

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 100 point
Dato : 02-11-05 20:18

Personligt mener jeg det er en indirekte måde at fortælle sine medarbejdere, at man ikke accepterer sygemeldinger pga af influenza, ved at tilbyde vaccination - og sådan en indstilling (selvom den er skjult) kan jeg ikke snuppe!!

Dernæst kan det ifølge flere lægers udsagn ikke svare sig at blive vaccineret, hvis man ellers er sund og rask. Vaccinen er beregnet til ældre og svagelige, hvor en influenza kan give komplikationer, hvis man i forvejen er svækket. De gamle og svagelige kan komme i en livstruende situation, hvis de som følge af en influenza pådrager sig lungebetændelse. Dette vil ikke være tilfældet, hvis man som du er ung og rask..

Så nej, jeg mener du skal takke nej til vaccinationen..

Godkendelse af svar
Fra : ruder4

Dato : 03-11-05 12:00

Tak for svaret creamygirl og også alle Jer andre. Jeg springer vaccinen over og håber jeg slipper.

Hilsen Ruder4