/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Dreambox og trådløst netværk
Fra : carlarne
Vist : 2453 gange
200 point
Dato : 01-11-05 13:18

Jeg har en Dreambox 500. Min internetforbindelse er "Fællesantenne" (Stofa) med en LAN forbindelse. Jeg har både trådløst og ikke trådløst netværkstilkobling. Den trådløse anvender D-link accespoint.

Min dreambox er tilsluttet internettet. Systemet virker udmærket via et netværkskabel, men jeg vil meget gerne have Dreamboxen koblet på det trådløse netværk.

Min leverandør af Dreamboxen har ingen imiddelbar løsning. Har nogen i dette forum viden om, hvorvidt det kan lade sig gøre??

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 200 point
Dato : 01-11-05 16:07

Du skal bare have et trådløs netkort med RJ45 port, eller et separat AP og køre bridge på den.

Kommentar
Fra : carlarne

Dato : 01-11-05 22:00

Hej severino.

Tak for dit svar, som jeg bare ikke forstår ret meget af!! Ved du overhovedet hvad en dreambox er???

1: Jeg har en computer med et trådløst netkort med RJ45 port (hvis altså et ganske almindeligt netkabel har et sådant?).

2: Dreamboxen har også en RJ45 port. Problemet er, hvordan får jeg et trådløst signal ind i den??

3: Jeg forstår ikke, hvad det betyder, at "et separat AP og køre bridge på den"???????????????

Forestil jer en sjællandsk bondeknold med kartoffeltud og en relativ lav IQ!!! Kan I se ham foran jer?? Helt sikker??

Det er HAM, I skal forklare, hvordan han får et trådløst internet signal ind i en Dreambox sattelitmodtager!!!

Og så siger jeg ellers så mange tak.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-11-05 22:12

Så tror jeg at du skal holde dig til et kabel, mellem nettet og dreamboksen.
Man skal jo ikke sætte karlen til at køre med traktor og plov, hvis han ikke er vennet fra hestene endnu!

Godkendelse af svar
Fra : carlarne

Dato : 04-12-05 12:55

Tak for svaret severino.

At en elev ikke forstår en forklaring, betyder ikke altid, at eleven er dum. Pædagogik handler også om, at læreren er i stand til at forklare tingene, så eleverne forstår det. Ellers skulle han ikke være lærer!!

Måske er dit svar rigtigt, men det var ikke forståligt for mig. D-link har givet mig er svar. De fortalte, at jeg skulle købe en "D-Link AirPlus Xtreme G DWL-G810 - Bro - EN, Fast EN, 802.11b, 802.11g" børge, hvilket jeg har gjort. Det "funker"!!!