/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Smittefri?
Fra : Nordsted1
Vist : 553 gange
50 point
Dato : 01-11-05 10:51

Vores hund er i behandling for en mulig Skab/allergi, men jeg glemte at spørge dyrlægen om hvornår hunden er
smittefri, han skulle jo nødig risikerer at smitte sine gå tur veninder, hvis det nu er Skab.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 01-11-05 11:03

ikke for at være ubehagelig - men mon ikke din dyrlæge kan svare på det ved en hurtig telefonopringning ?????

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-11-05 11:05

Ja jeg ville også ringe til dyrlægen.

Desuden skal du, hvis din hund har været i kontakt med andre hunde, fortælle ejerne, at din hund er i behandling for evt. skab.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-11-05 11:07
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-11-05 11:08
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-11-05 11:09

Når man ikke er sikker på hvad den fejler, så er man vel heller ikke sikker på hvornår den er smittefri?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-11-05 11:13

nemlig valde - derfor dyrlægen - der normalt vil have hunden til undersøgelse igen

Godkendelse af svar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-11-05 13:22

Tak for svaret miritdk. Dyrlægen har kun tlf. tid ml.7-8 og har lukket om onsdagen nu er det også blevet regnvejr
så tøserne vil nok heller ikke ud idag. De klør sig heldigvis heller ikke, så jeg tror nu mere på allergi, men må hellere
for en sikkerheds skyld ringe til dyrlægen på torsdag.

Også tak til jer andre

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-11-05 14:17

- der er andre dyrlæger der lige kan give dig svar - det koster jo ikke - men vovsen kan nok vente til imorgen - du er jo klar over at du evt skal passe på

ak ja - når der er bøvl med vores firbenede venner bliver vi nemt slået ud

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-11-05 19:04

Har din hund fået taget prøver (blodprøve eller skrab) til undersøgelse af skab?
Det må være første trin.
Og hvis den prøve er negativ, så smitter hunden jo ikke.
Men svaret på den prøve kan andre dyrlæger jo ikke svare på uden at se hunden.
Så du må ringe til den dyrlæge, der har undersøgt din hund.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-11-05 19:09

Birgitta - læs lige i spørgers indledende "Vores hund er i behandling for en mulig Skab/allergi" - mon så ikke den har fået taget en prøve - vel at mærke hvis dyrlægen er kvalificeret