/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Han eller hun ?
Fra : Disi
Vist : 7225 gange
50 point
Dato : 01-11-05 08:30

Hvordan ser man forskeld på en han og hun ?
Hvis nogen mangler en lille sød gråstribet misser på 12 uger har vi en til afhentning på fyn

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-11-05 08:32

.....den lille forskel......

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 01-11-05 08:51

Hos hunkatte sidder endetarmsåbningen og urinvejsåbningen tæt sammen.

Hos hankatten er der større afstand mellem endetarmsåbning og urinvejsåbning.

Jf. dette link (sidste punkt under katte): http://www.bonnie-dyrecenter.dk/default.asp?contentsection=A36D2EE888084A6CBF4BCDFBFEDAE179&objectid=85&zcs

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 01-11-05 13:15

Selv trænede opdrætter øjne eller dyrlæger kan have svært ved at se det.

Hvad sagde dyrlæge da katten blev vaccineret.??

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 01-11-05 13:37

Jammen de er da ikke vaccineret endnu ! Hvornår skal de det

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 01-11-05 13:41

Hej Disi ,Balcanard,taliskoko

hvad mener i lige med vaccineret ? er det noget man skal gøre inden man aflevere sine katte killinger til andre ? eller er det frivilligt

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 01-11-05 14:07

Mille35>>> vedrørende bl.a vaccination: http://www.trollesminde-dyreklinik.dk/sw15377.asp

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 01-11-05 14:18

Killinger skal vaccines 12 og 16 uger gamle. Evt. 11-15 uger. Du vaccinere vel også dine børn?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-11-05 15:19

Nu ved jeg ikke om Disi også er Mille35, men det er frivilligt om man vil lade sin/sine kat/katte vaccinere.

Det kan den nye ejer selv bestemme.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 01-11-05 15:22

ans> Frivilligt ja, men kattens sundhed er vel også at tage i betragtning.?????

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-11-05 15:23

Hvis der er tale om en "gårdkat" så er det meget ofte den nye ejer, der tager stilling til om den nye kat skal vaccineres eller ej.
De fleste katteejere tager da hensyn til de katte, som de anskaffer, men der er ingen tvang.

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 01-11-05 20:07

Hjælp....
Moren er blevet tyk "gravid" Igen efter hun havde født sine unger uden for så vi hende ikke i flere uger..så fik vi hende ind med killingerne og hun var Normal pæn tykkelse... men er de sidste dage syndes jeg nok hun Buler ud... hvad gør vi.. jeg orker ikke flere katte nu.. da vi tog hende ind med hendes,unger begyndte vi at give hende P.Piller igen... men det var åbent bart ikk nok

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 01-11-05 20:15

Et ord... Neutralisering. Eller sterilisering.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 01-11-05 20:16
Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 50 point
Dato : 02-11-05 15:00

Det er frivilligt om man vil få vaccineret sine killinger eller ej, med mindre man er medlem af en racekatteklub og heraf har stambogsførte killinger. Ved huskatte-killinger, oplyser man normalt den nye ejer om, at killingen ikke er vaccineret, men at ejeren/køberen selv bør få dette gjort.

Forskel på han- og hunkilling er lettest at se, hvis man har killinger af begge køn at sammenligne med. Men ellers er det rigtigt at afstanden mellem "hullerne" er større ved hankillinger som ved hunkillinger. Som en lille test man kan benytte, lader du din finger glide bagud mellembagbenene. Føler der en lille bule eller tap, så er det en hankilling, - er der kun en jævn flad fornemmelse med fingeren, så er det en hunkilling.

Hvis din hunkat er gravid igen, og du simpelthen ikke kan magte flere killinger lige nu, så vil jeg anbefale, du får hunkatten kastreret, dvs. dyrlægen fjerner alle killinger, livmoder og æggestok. Herefter får du en rolig hunkat der ikke mere er interesseret i at strejfe, og som heller ikke lokker hankatte til.

Godkendelse af svar
Fra : Disi

Dato : 07-11-05 07:04

Tak for svaret akle.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 07-11-05 11:46

Selv tak!