/ Forside/ Interesser / Fritid / Dykning / Spørgsmål
10  TIMO_J 140
DIR begynder sæt?
Fra : Drayer
Vist : 581 gange
117 point
Dato : 31-10-05 20:43

Hej.. jeg ville lige høre jeres tanker om min plan med at købe et begynder udstyr til DIR-dykning og almindelig CMAS dykning. Jeg er næsten færdig med mit CMAS** (mangler nogle rutinedyk) og da jeg ikke vil ud at investere 6000-8000 i ”almindeligt” dykkerudstyr, for så senere at finde ud af jeg vil dykke DIR, havde jeg tænkt mig at købe et sæt til Doing it Right dykning. Så jeg ville høre om det var fornuftigt at smide penge efter nedenstående, eller kan det gøres billigere?

1) Twin 12 with Halcyon-Backplate, Harness and Halcyon-Wing

http://www.deepstop.de/catalog/product_info.php?products_id=233&language=en

til 995 euro = ca 7430 kr.
2) Apeks DIR SET. 2x Apeks DS4 1. Stage, with Metal Handwheel!
2x Apeks ATX50 2. Stage. Altså ATX, ikke TX. Til 580 euro = 4330

http://www.deepstop.de/catalog/product_info.php?cPath=79_33&products_id=203

3) + måske et par svømmefødder med springheels ca 1000 kr.

I alt omkring 12800 kr. + noget fragt, men måske skal jeg til tyskland alligevel, så det kunne være jeg bare smuttede forbi lageret.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 31-10-05 22:12

husk at se efter om grejet er godkendt i danmark. ellers kan du ikke få dine flasker trykprøvet og godkendt

Kommentar
Fra : Drayer

Dato : 01-11-05 15:35

Så vidt jeg kan se er alt udstyret CE godkendt, så det skulle være iorden. Men er der nogen der har erfaringer med at købe fra www.deepstop.de?

Kommentar
Fra : greenluck

Dato : 04-11-05 13:11

Hmm jeg kan sammensætte et nogenlunde tilsvarende sæt for 12000 med finner på
http://www.remarks.de/oscommerce/default.php men det er selvfølgelig også stort set det samme. Vingen er også en 40lbs
Det kan nok ikke gøres meget billigere. Må man spørge hvorfor det lige skal være DIR? og ikke "bare" teknisk dykning? Det lyder som om du har overvejet forskellene...
Ellers kan du jo købe en RB80 med det samme, hvis du nu senere gik hen og fandt ud at teknisk dykning var lige dig.