/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
Hvor mange skridt om dagen?
Fra : Axelise
Vist : 7183 gange
100 point
Dato : 31-10-05 17:44

Jeg har netop fundet en skridt-tæller ude i skoven, så nu vil jeg prøve at tælle de skridt, jeg får gået. Jeg mener at kunne huske, at der for nylig er blevet snakket om, at man bør gå 10.000 skridt om dagen. Er det rigtigt? Og er det som den eneste motion, - altså hvis man ikke dyrker anden form for motion ved siden af?
10.000 skridt siger jo ikke så meget om hvor langt, man får gået, for det afhænger vel af længden på ens ben og hvor store skridt man iøvrigt tager. Så hvem har fundet frem til de 10.000 skridt om dagen? Og er det ikke lige så godt at tage 5.000 skridt om dagen i hurtigt tempo??

Accepteret svar
Fra : NielsPT

Modtaget 110 point
Dato : 31-10-05 17:46
Kommentar
Fra : Anjaaa

Dato : 31-10-05 17:58

Det kommer an på hvor hurtigt du går. Går du 5.000 hurtige er det det samme som at gå 10.000 langsomme - som du også selv siger. Vi har haft en motions vejleder på besøg i skolen, han mente dette.
Altså også hvis du f.eks løber det er bedre end at gå - så siger det lidt sig selv med tempoet

Kommentar
Fra : CaPsen

Dato : 31-10-05 18:01

Du skal mindst gå 1000 skridt om dagen eller lave anden form for motion i 30 min..

/CaPsen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-10-05 18:01

Synd for ham/hende, der har mistet sin skridttæller.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 31-10-05 18:03

Hej.

Jeg købte en skrit tæller for en uges tid siden. Og fik at vide den er stillet til en skrit længde på 65 cm. altså hvis man går 10000 skrit om dagen er det jo 6,5 km.
Det længste jeg har gået er 9700 skridt og var helt smadret. Men jeg sidderogså mest ved denne maskine, det mindste er 1400 skridt men jeg kan se det bliver til omkring 3000 skrit i gennemsnit. OG DET ER JO NOK FOR LIDT men det er da meget sjovt at følge med i

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-10-05 19:50

Axelise, jeg vil da håbe, at du med god samvittighed vil bruge din "fundne" skridtæller.
Jeg har lige læst i din "historik" at du arbejder med sindslidende.
Tænk hvis det var en af dem, der havde mistet sin skridtæller, som du nu søger vejledning om.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-10-05 19:58

Guuud jeg troede en skridttæller var noget heeelt andet. Sådan een som AJ har brug for, til at holde styr på erobringer

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-11-05 02:01

Har du lige læst den med fjeren der blev til 5 høns, ans? Det var da en utrolig historie du kan få ud af en funden skridttæller! Hvad ville du selv gøre hvis du fandt sådan et apparat? Sætte en helsides annonce i Ekstrabladet om der var nogle sindslidende der manglede deres tæller?
Men kom gerne med flere underholdende historier fra det uvirkelige liv

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 01-11-05 03:52

Det er vigtigt at den er placeret rigtigt,, i bukseliningen ved hoften for at kunne registrer hvert skridt.
Ligger den i bukselommen eller endnu værre bryst eller jakkelomme fx, tæller den ikke en brøkdel af dine skridt.
Jeg har været oppe på knap 20.000, og det var kun på arbejdet og til og fra.

Og jeg ville nu ikke have dårlig samvittighed, da du jo ikke har en chance for at finde ejeren og der skal ikke meget til før de falder af, når de bare sidder i en ret lille klemme i bukselinningen og man er løb.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 01-11-05 03:53

ps. der er en 5% fejlmargen

Kommentar
Fra : Postigj

Dato : 01-11-05 12:40

Elektronisk skridttæller

10000 skridt om dagen så er du godt på vej til at holde dig sund og rask!
Ved at tælle dine skridt, kan du registrere, om du bevæger dig nok dagen igennem.

Her har du skridttælleren som holder styr på hvor mange skridt du tager og hvor langt du går.

Der er god effekt ved gang!
Du holder musklerne i gang, fremme appetitten og øger blodcirkulationen.
Samtidig så er det også med til at mindske risikoen ved f.eks. for højt blodtryk og diabetes.

http://www.go-motionshop.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=1196

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 01-11-05 22:38

ans....det er da et interessant lille moral-kodeks, du har strikket sammen inden i dit hovede. Jeg fatter bare ikke lige, hvad det går ud på?
Men jeg forstår, at du synes, at jeg bør have dårlig samvittighed over at have fundet en lille skridttæller ude i skoven, som hverken bar navn eller tlf. nr. og nok næppe har kostet mere end 100 kr. Det er åbenbart særligt umoralsk af mig at beholde den, eftersom jeg arbejder med sindslidende....????
Jeg forstår overhovedet ikke, hvad det ene har med det andet at gøre, og hvorfor du mener det er så umoralsk at beholde en ikke-værdifuld genstand, som ejeren ganske givet aldrig ville ulejlige sig med at efterlyse.
Og hvad mener du med, at "tænk hvis det var en af dem" (altså de sindslidende), der havde mistet skridttælleren????

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-11-05 00:40

Du har da fået noget at tænke over

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 02-11-05 08:27

Næh...egentlig ikke!
For det du siger er så lang ude, at det er svært at tage alvorligt. Det eneste jeg syntes ville være interessant, var at høre dig argumentere for det du siger, men det har du vel svært ved.

Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 02-11-05 17:58

Tak for svaret NielsPT.