/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  granner01 200
Protein pulver?
Fra : SjalaJonez
Vist : 1731 gange
100 point
Dato : 31-10-05 16:24

Vil høre om der er nogle der har erfaringer med protein pulver og hvad for noget der er godt?..
Og hvor meget man skal tage?..

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 31-10-05 16:29

efter min mening skal man ikke tage noget af det. spis sundt og varieret. så opnår du et langt bedre resultat

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 31-10-05 16:51

Du kan sagtens supplere din kost med protein pulver, men det du bare skal tænke på er at du mangler de gængse vitaminer som der befinder sig i sund kost... Men hvis du træner er det en rigtig god ting at supplere med efter eller under træningen, idet proteinerne sørger for at genopbygge musklerne...

Doseringen står som regel på pakken... Men ellers plejer jeg at bruge 1-2 spsk. pulver til 250ml væske.

Kommentar
Fra : SjalaJonez

Dato : 31-10-05 17:08

ostemanden

mange tak.. =)
Men hvad ville du forslå at jeg går ud og bruger penge på ?
Jeg har kigget noget på det der mærke der hedder Viking..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-10-05 20:59

Efter fornyligt at ha fået fjernet ½-delen af min mavesæk, har jeg brug for at indtage en specielt Proteinrig kost. Jeg køber derfor et præparat på Apoteket der anbefales af læger og diætister. Det hedder Adosan og er et protein + energitilskud. Det forhandles også hos Matas så det er altså ikke receptpligtigt. Du tilsætter et brev til f.eks. et glas juice eller en portion Jougurt, letmælk ell. lign. Det er temmeligt dyrt, så det er ikke noget man fristes til hvis ikke der er en god grund til det. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-10-05 20:59

P.S.: Ca. 100 kr. for 11 breve.

Kommentar
Fra : Postigj

Dato : 01-11-05 12:37

Fandt denne artikel om kosttilskud, måske den kunne bruges

Fup eller fakta om kosttilskud

http://www.gomotion.dk/artikler.asp?mode=detail&p_id=98&a_id=38&page=1&title=art

Accepteret svar
Fra : ostemanden

Modtaget 100 point
Dato : 02-11-05 06:33

Jeg har hørt at det som føtex har i deres sortiment (kan ikke huske navnet) skulle vidst være ok... Jeg bruger det dog ikke selv, da jeg selv forhandler noget andet... Men spørg evt. på apoteket eller hos matas, og læs dig frem på pakken... Og som sagt, har jeg hørt gode ting om den de har i føtex... Det er sådan en blå bøtte, jeg ved ikke om det er den samme som arne.jakobsen omtaler!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-11-05 20:48

På Kandu findes der et pointsystem, derfor udlovede du også 100 point.

Disse point ER tabt når bare én person har svaret på dit spørgsmål, og hvis du synes at du har fået et godt svar, bør du også lukke spørgsmålet. Ellers ligger pointene bare og svæver i cyberspace.

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Godkendelse af svar
Fra : SjalaJonez

Dato : 21-11-05 23:03

Takker..