/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Spørgsmål
10  dk 160
To telefoner og evt. en computer på ISDN
Fra : tobias
Vist : 661 gange
15 point
Dato : 27-07-01 18:56

Hvordan skal jeg sætte min NT-box op, når jeg skal have sat en ISDN telefon op lige ved NT-boksen, en anden ISDN telefon op ca. 15m fra boksen og en computer (til fax osv.) op tæt på NT-boksen?
Er den bedste løsning at jeg sætter en fordeler med tre rj45-stik i s-bus udtaget på NT-boksen og sætter alle tre enheder deri, og der så trækkes et forlængerkabel på de 15m; og sætter modstanden til 100 ohm?
Eller er der en bedre løsning?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-07-01 17:58

"tobias" <tobias.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Q0h87.897$lh7.91900@news010.worldonline.dk...
> Hvordan skal jeg sætte min NT-box op, når jeg skal have sat en ISDN
> telefon op lige ved NT-boksen, en anden ISDN telefon op ca. 15m fra
> boksen og en computer (til fax osv.) op tæt på NT-boksen?

Bedste løsning vil faktisk være at sætte NT-boksen op de 15 meter væk og så
trække et kabel til telefon+pc og montere disse i en 3-stik-dåse
Man må ikke have ledninger længere end 10 meter efter stikdåsen
Alternativt en 3-stikdåse ved nt-boksen og et ISDN gør-det-selv kabelsæt til
telefonen 15 meter væk

--
Martin Højriis Kristensen
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-07-01 18:07

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> skrev i en
meddelelse news:3b619d94$0$5984
[klip]
> Alternativt en 3-stikdåse ved nt-boksen og et ISDN gør-det-selv kabelsæt
til
> telefonen 15 meter væk
[/klip}
Er det til at købe i telebutikken? Er rj45-stikkene monteret?
Er der et rj45-hunstik i "gør det selv"-pakken, til at sætte kablet sammen
med telefonen?

MvH
Tobias

Accepteret svar
Fra : madmikk

Modtaget 25 point
Dato : 27-07-01 19:37

Løsningen er god nok, blot er en 2 fordeler nok (hvis en sådan findes) det er bare en besværlig (dyr løsning) du har der.
Har du telefonerne?
det havde været nemmere med nogle trådløse dect- kompatible telefoner, så som siemens gigasæt 3000 serien.
Så har du blot brug for en gigasæt 3030 bordtelefon med indbygget base for en trådløs, og en gigasæt 3000 (micro evt.)

Så er behovet kun 2 isdn udgange.

madmikk

Godkendelse af svar
Fra : tobias

Dato : 27-07-01 19:45

Jeg har fundet en helt tredje løsning. sætte en tredeler i NT-boksen og trække 15m kabel til den "fjerne" telefon. Det kræver blot en tur i telebutikken, men så burde den også være hjemme.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-07-01 18:23

"Tobias Zimling" <tzkfjerndette@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
news:3b61a013$0$2610$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Alternativt en 3-stikdåse ved nt-boksen og et ISDN gør-det-selv kabelsæt
> > til telefonen 15 meter væk
> Er det til at købe i telebutikken? Er rj45-stikkene monteret?
> Er der et rj45-hunstik i "gør det selv"-pakken, til at sætte kablet sammen
> med telefonen?

Det skulle være til at gå til...

--
Martin Højriis Kristensen
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet