/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Til vil.du for et SUPER TIP.
Fra : arne.jakobsen
Vist : 721 gange
200 point
Dato : 31-10-05 14:48

Skid på hvad de andre siger. Du har helt ret i dit tip. En meget velrenommeret Kandu'er lagde engang en hel rapport ud som skolehjælp. Eleven kopierede og afleverede den og endte med at blive bortvist fra skolen. Så der var virkeligt tale om en Bjørnetjeneste.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-10-05 14:51

arne.jakobsen

Du har da ikke holdt dig tilbage med at løse matematikopgaver.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-10-05 14:53

Nej, men jeg giver altid forklaringer sammen med løsningerne. Det kaldes undervisning.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-10-05 14:59

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 31-10-05 15:31

Jeg er P.T. løbet tør for enkroner.

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 31-10-05 15:33

Gid Arne.jakobsen var det

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 31-10-05 15:50

Hold nu op, Arne har for en gangs skyld ret!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 31-10-05 15:58

Hejsa Arne

Kan ikke være mere enig,,giver dig fulstændig ret

Forsat god dag hvis den har været god indtil nu

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 31-10-05 16:01

Det er da elevernes skyld, hvis de bruger andres hjælp forkert. Selvfølgelig skal de hjælpes, og sådan er det bare!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-10-05 16:02

hjkofoed

Citat
arne.jakobsen Dato : 31-10-05 14:53

Nej, men jeg giver altid forklaringer sammen med løsningerne. Det kaldes undervisning.

Hvor er det så lige forskellen er ???????????

Hvis xx giver et svar på et spørgsmål er det så undervisning!!!!!!!!!!!!!!! i forhold til hvad andre brugere ville svare ????

Jeg KMPLAG

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-10-05 16:09

ans -> Du overrasker mig igen og igen ved din totale stupiditet. En opgaveløsning der IKKE følges af en grundig forklaring er selvfølgelig ganske uacceptabel. Hvis der ER en forklaring på hvordan opgaven er løst er der tale om en acceptabel undervisning. At du ikke kan indse dette er dybt foruroligende.

Kommentar
Fra : 9060

Dato : 31-10-05 16:10

Jeg vil nu også give Arne ret... når han giver en forklaring med, så "eleven" kan forstå baggrunden for opgaveløsningen,
så er det altså ikke ren afskrivning. Hvis "eleven" er i tvivl kan vedkommende jo igen spørge Arne, det er ikke tilfældet
hvis "eleven" skriver af fra en sidekammerat i skolen, der er det som regel ren afskrivning i sidste øjeblik.

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 31-10-05 16:13

Arne
Du er og bliver et fjols.
Se det er undervisning, hvis nogen er i tvivl om hvad et fjols er, så kommer jeg lige med en forklaring.
Fjols=person som opfører sig og handler tåbeligt - Det passer squ lige på dig Arnedreng.

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 31-10-05 16:31

10-4 til dig Arne.....

Fuldstændig og aldeles enig med dig.

Ligesåvel som jeg er irriteret over svar der kun består af et link, så synes jeg heller ikke at det hører nogen steder hjemme at yde lektiehjælp uden at give en fornuftig forklaring på, hvorfor tingene hænger sammen som de gør.

Hvis man giver en sulten mand en fisk kan han klare sig til næste dag. Men lærer man ham at fiske har man løst hans problem

Vh fluffy

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-10-05 16:42

Du skal ikke bekymre dig om mig, men om dit eget ve og vel. Jeg skal nok klare mig.

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 200 point
Dato : 31-10-05 16:52

Hej.

Jeg kan godt lide en sober diskussion men melder fra når folk begynder at blive ubehagelige!

Arne - jeg har desværre ikke tid til at læse tråden lige nu, vi skal til middag kl. 18. vær sød at lade være at lukke endnu!

Men - lad os da diskutere dette lektiehjælp - men prøv at undlade at svine hinanden til, det er der INGEN grund til! Vi er vel for poker da voksne mennesker.

Foreløbig - ses senere i aften - og venlig hilsen vil.du/Dorthe.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-10-05 17:08

Løsning på en skoleopgave er ingen hjælp.
Men hjælp til at kunne løse den er hjælp.
Tænk hvis der havde været Kandu den gang jeg bøvlede med de minusstykker,
så havde jeg nok været ingeniør i dag.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-10-05 17:20

Kors i hytten..... Sikke en overdommermentalitet. Hvad i himlens navn kommer det dog nogen som helst brugere ved, hvad en spørger bruger et svar til. Man kan vælge at svare eller holde sin bøtte.

Men uforlignelige, uforbedrelige navlebeskuende og egoflippede arne skal absolut lyne ned hver gang nogen spør ham, hvor der er et toilet. Det er da til at brække sig over. Svar eller hold kæft, og befri Kandu for denne selvbestaltede overdommermentalitet.

Er den / de unge så snotdumme, at de skriver noget af, så lad dem dog. Gør de det íkke her, så gør de det et af de 100 andre steder på nettet hvor det er muligt. Ingen skal bilde mig ind, at denne brækmoralske bøvs fra de åhhh så pædagogisk korrekte brugere på Kandu vil stoppe nogen i at snyde. Vil de snyde, så snyder de. At nogen kan få sig selv til at udstille deres åhhh så korrekte holdning her er bare så kvalm og klamt.

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 31-10-05 17:56

10-4 til dig Klumme.....

Fuldstændig og aldeles enig med dig.

Godkendelse af svar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-10-05 18:19

Tak for svaret vil.du. Jeg lukker alligevel nu. Så kan de der vil være med i debatten nemlig få lov at være med til at betale dine point. Som svarer er spørgsmålet jo alligevel åben for dig.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 31-10-05 18:34

Arne, jeg synes helt ærligt, at denne tråd er kikset..

Du starter på kandu, som den belærende og bedrevidende skolemester, og farer i flæsket på såvel kanduer, der vælger at hjælpe elever med diverse opgaver, samt eleverne for ikke at kan stave, ikke at kan formulere sig osv.. Og NÆGTER pure at tage del i nogen form for hjælp..Du revser kort sagt de stakkels elever på det groveste, og spiller overlegen overfor de kanduer der forsøger at hjælpe! Du ved som altid bedst!!

½ år senere går du ind og leverer den ene besvarelse efter den anden i diverse matematikopgaver.. DINE forklaringer og opstillinger er ikke en skid anderledes end de forklaringer og opstillinger fra andre kanduer du ½ år tidligere generede på det groveste..

Kan du mon være her for din egen selvforherligelse?!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-10-05 19:21

Det eneste du tænkker på arne.jakobsen er point

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-10-05 19:25

Siger hende der aldrig har råd til at ofre mere end 1 point på en Debattråd.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-10-05 19:51

vil.du/Dorthe -> Jeg åbnede faktisk slet ikke denne tråd for at skabe en debat men udelukkende for at fortælle dig at du på ingen måde står alene med din holdning til disse Lektiehjælpstråde. Det har så i tråden vist sig at mange andre deler vores holdning. At der så kommer nogle brokrøve ind og ødelægger tråden med mudderkastning, må vi jo desværre nok vænne os til. Ha det godt. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 31-10-05 23:34

Hej igen.

Ja, jeg kan se at du har lukket af og det er jo da også ok, det er din tråd.

Mudderkastning? Tjae...sådan går det mange gange men jeg trøster mig medf at den slags som regel er affødt af afmagt.

Jeg bliver faktisk fejlciteret når disse 3-4 mennesker påstår at jeg forsøger at 'bestemme' noget som helst herinde - det hverken kan, skal eller vil jeg - MEN jeg lagde et TIP eller en OPFORDRING (vælg selv) om at folk undlader at lave skoleelevers hjemmearbejde for dem, for ELEVERNES skyld - ikke for andres.
Giv meget gerne hjælp til selvhjælp - men man ser gang på gang at eleverne får hele opgaver serveret på et sølvfad - lige til at kopiere og bruge.
Pointen er at det IKKE er de 'hjælpende' herinde fra, der skal redegøre for opgaveløsningerne dagen efter - nej det er eleven selv - og dermed eleven selv der får ballade, hvis læreren opdager at opgaverne er skrevet direkte af.

Igen - hvorfor mon der ikke er flere gengangere blandt de spørgende elever?? Mon ikke det kunne tænkes at det netop er fordi det, i nogle tilfælde, slet ikke var så smart at møde i skolen med lektier man ikke selv kunne redegøre for?

Igen - mon disse mennesker der nu kalder mig alt muligt ubehageligt SELV har lavet DERES EGNE børns lektier?? Og - hvis de endnu ikke har børn, har de da så tænkt sig at lave deres kommende børns lektier?

Jeg tror det næppe.

Det værste ved sådan en tråd, er IKKE diskussionen, den er helt ok - vi har alle lov at have vor egen mening om tingene..næhh..det værste er den måde folk tillader sig at tilsvine andre på - man evner åbenbart hverken at føre et sobert sprog eller at deltage i en voksen diskussion på et fornuftigt niveau.

Lidt sørgeligt og meget betænkeligt.

Mest skuffet er jeg dog over den ene af dem....det havde jeg godt nok ikke regnet med.

Venlig hilsen vil.du/Dorthe.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-10-05 23:46

Jamen jeg er helt enig med dig i alt hvad du skriver her. Men det må da glæde dig at se at du ikke står alene med den holdning. I nærværende tråd har andre end jeg givet udtryk for dette. Læg dertil de mange der ikke gider at deltage i disse tråde NETOP p.g.a. mudderkastningen. Så giver det da lidt trøst. Med hensyn til "den ene af dem", tror jeg jeg ved hvem du mener, hun har også skuffet mig dybt mange gange og jeg HAR opgivet at tale fornuft med hende.

Venlig hilsen Arne

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-11-05 18:00

Vil.du skriver

Citat
Pointen er at det IKKE er de 'hjælpende' herinde fra, der skal redegøre for opgaveløsningerne dagen efter - nej det er eleven selv - og dermed eleven selv der får ballade, hvis læreren opdager at opgaverne er skrevet direkte af. Igen - hvorfor mon der ikke er flere gengangere blandt de spørgende elever?? Mon ikke det kunne tænkes at det netop er fordi det, i nogle tilfælde, slet ikke var så smart at møde i skolen med lektier man ikke selv kunne redegøre for?

Og hvad så, hvis eleven får ballade?! Det kan da ALDRIG nogensinde komme dig, mig, eller andre vildt fremmede ved. Her er der nok nærmere tale om en forældre opgave, samt ansvar for egen handlinger. Denne blanden sig i, hvad der er velset at spørge om.... og i særdeleshed at svare på, er ganske enkelt usmagelig i mine øjne - og med hensyn til din teori om, hvorfor man ikke ser gengangere blandt elever der beder om hjælp?! .... Lad mig sige det sådan, at din teori er et GÆT! Du gætter på det er fordi de er blevet bekendt med, at deres handling ikke var "smart".

Min kommetar til dette. Det er slet ikke dit bord, at GÆTTE på årsagen, ligesom det ikke er dit bord, at varetage en opdagerposition overfor vildtfremmede på internettet..

Citat
Igen - mon disse mennesker der nu kalder mig alt muligt ubehageligt SELV har lavet DERES EGNE børns lektier?? Og - hvis de endnu ikke har børn, har de da så tænkt sig at lave deres kommende børns lektier?

Igen - Hvad vedkommer det dig?! Du bør overhovedet ikke bekymre dig om, hvordan andre opdrager deres børn, eller kommende børn. Det er en forældreopgave, som ikke nødvendigvis skal behage dine normer og værdier..

Nu skulle det jo undre mig meget, hvis ikke dette indlæg bliver kommenteret som værende mudderkast. Det er jo efterhånden mere reglen end undtagelsen, at så snart man ikke er enig med arne, så hedder det sig, at man hetzer og kaster med mudder..

Måske arne skal prøve at koncentrere sig om, hvad der rent faktisk skrives, i stedet for at fokusere så meget på, HVEM det er, der skriver indlæggene. En anden klar fordel vil være, at undlade at læse diverse indæg på hovedet, bagfra og i mørke! ..Derimod vil det nok hjælpe en hel del på forståelsen, at læse diverse kommentar objektivt - og lægge de farvede briller i skuffen en gang imellem..

Og til sidst - Jeg beklager hvis denne kommetar skulle såre nogen, men undrer mig samtidigt over, at nogen (heldigvis et fåtal) opfatter alle der er uenige med dem i deres betragtninger, som værende ondsindede eller er ude på at "jorde" dem..

Set med mine øjne bliver en en debat først levende, når der opstår en vis alsidighed. Her på kandu repræsenterer vi, tror jeg (Uden dog at have undersøgt det) et bredt spektrum af meninger, politisk observans, alder, samt måder at debattere på. Dette vil jeg nødig se forsvinde, fordi enkelte har det bedst med, at vi sidder i rundkreds og er åhh så enige..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-11-05 18:03

opdagerposition = opdrageposition