/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Annoncering af hvalpesalg?
Fra : mangorossa
Vist : 1135 gange
55 point
Dato : 30-10-05 22:52

Er der nogen der ved hvor på nettet, det er bedst at anoncere? Altså det mest seriøse sted.
Det er ikke ægte hvalpe, men en labradorblanding..dog vil jeg påstå ca 90 % ægte

Er der nogen her som kunne tænke sig at bese mine skønne hvalpebasser kan jeg kontaktes på mangorossa@hotmail.com eller 60705960

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 65 point
Dato : 30-10-05 22:57

da det ikke er ægte hvalpe du har, skal du nok satse på at sælge dem lokalt. sæt en seddel op nede i supermarkedet eller en annonce i lokalavisen. og lad være med at opgive bare fordi der ikke kommer henvendelser den første dag. jeg har flere gange haft noget til salg i avisen og opgivet at få nogle hebvendelser, men efter flere uger er der pludselig kommet gang i salget

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-10-05 23:04

Enig. Så har du også mulighed for følge hvalpenes opvækst og liv og derved have en vis sikkerhed for at de får et godt liv. Jeg mener: Du har en større chance for at se de nye ejere an før du sælger hvalpene.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 30-10-05 23:14

ja, det har jeg også gjort...ok, kan godt være jeg bare skal holde mig til det!

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 30-10-05 23:18

Hvad med at bruge http://dog-inn.com/ der kan de godt stå.
MVH Bevi54

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-10-05 23:53

Der er jo også www.dyrenettet.dk

Tillykke med hvalpene for øvrigt, håber det gåt godt med dem.

mvh dova

Kommentar
Fra : KSGP

Dato : 31-10-05 00:25

Bevi54: Dog-inn accepterer kun annoncer for hunde der er stambogsført under FCI.
Forsøger du at sætte en annonce derind med hvalpe uden stambog eller med en stambog i en anden kennelklub risikerer du at blive "hængt ud" derinde med navns nævnelse.

MVH
KSGP

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 31-10-05 00:30

Det forstår jeg ikke for de har da en rubrik der siger andre ting om hunde det være salg bytte og div.

Citat: annonce andet....
På denne side kan du sætte alt mht. hunde, som ikke falder ind under nogle af de andre kategorier (hunde, hvalpe, arrangementer, planlagte kuld, tilbehør og andet)) eller du læse andres annoncer. Hvis du ønsker at annoncere (såvel salg som køb og ønske), så skal du blot indrykke din annonce - hvilket er gratis for private - via indrykningsskemaet og så bliver denne side automatisk opdateret med din annonce (du skal dog sandsynligvis selv opdatere siden hjemme hos dig selv - tryk reloade/opdatere og du vil kunne se annoncen). Annoncerne slettes efter ca. 8 uger (afhænger dog af, hvor mange annoncer der er). NB! Dog-Inn påtager intet ansvar i forbindelse med annoncerne!

Dog ikke avlshanner de skal være dkk registreret.

Sådan opfatter jeg at det er tilladt med andre hunde uden dkk-bog.
MVH Bevi54

Kommentar
Fra : KSGP

Dato : 31-10-05 01:11

Ja, nu falder hvalpe til salg nok ind under kategorien "hvalpe" - og dermed er vi tilbage ved at de skal være FCI reg. for at kunne sælges derinde.
Emnet har flere gange været diskuteret på deres forum, men ejerne af Dog-Inn har ikke villet give sig.

MVH
KSGP

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 31-10-05 01:33

Ja så kan jeg bare sige "nå" underligt

Så syntes jeg, de skulle tage at omformulere deres sider især denne side hvis det ikke er tilladt.
Nå, men det var ikke lige det brugeren/spørgeren havde brug for så tilbage til annoncer på andre hjemmesider.

den blå avis er en mulighed hvis man laver en tilmelding

http://www.dba.dk/asp/sektion/forsider/main33_logoff.htm?favorit=0¬esblok=0

gratis annonce

http://www.genbrugsvarer.dk/gratis.php?kategori=husdyr

Ja søg selv videre, der er nok at tage fat på.
MVH Bevi54

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 31-10-05 10:58

Du kan også prøve
www.Hunde dyre-galleri.dk
mvh eskild

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 31-10-05 10:59
Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 31-10-05 14:20

Først og fremmest lokalt.. Brug dit netværk til at "fremlyse" hvalpene. Altså, spørg arbejdskolleger, -dine og familiens, og tag masser af billeder, som du kan printe ud og rundhåndet dele ud til eventuelle interesserede.

Når de er lidt ældre, så inviter nabolagets børn til at se dem. I det hele taget, vis dem frem til "alleogenhver".

Hvis der stadigvæk er hvalpe, der ikke er lovet væk om en måned, så sæt billeder op af dem i de lokale supermarkeder.

Og så husk, at uanset hvordan du gør det, så har du ret til at "trække i land" hvis du bliver usikker på en køber.

Sæt prisen højt og levér hvalpene chipset, vaccineret og dyrlægekontrolleret. Sørg for dokumentation, som kan følge hvalpene. Det drejer sig om at signalere seriøsitet selv om der ikke er nogen stambog. Det tiltrækker seriøse (kommende) hundeejere.

Det med at sætte en annonce i etellerandet sted, det skal nok kun være i yderste nød.. For så er der jo stor risiko for, at du hverken ser eller hører til hvalpene mere. ELLER at de ender som julegaver, med risiko for, at du har dem tilbage igen til januar........

Min veninde beholdt én og fik solgt 2 ud af de resterende 3 hvalpe til naboer og hendes søns kammerater. Og den sidste gennem det lokale supermarked.
Og det betyder, at vi stadig har kontakt med -og jævnligt ser- de 3. De er nu 3½ år og trives forrygende. Og det er rigtig dejligt, at vi jævnligt kan gå tur sammen med dem. Og de ELSKER bare hinanden og opfører sig som hvalpe når de mødes (min egen Silke der er et par måneder ældre,tror at hun også hører til kuldet ).
Men vi tænker da tit på den sidste hvalp, som vi har mistet kontakten med...

Hvad, har du tænkt dig at beholde én af dem, eller skal alle seks flytte hjemmefra?

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 31-10-05 15:02

Hej Mango.

Jeg vil gerne slå et slag for www.dyrenettet.dk, det var igennem dem jeg forærede min killing væk sidste år, og jeg har både fået mail og billeder fra den nye ejer - den har det godt.

Og som sælger bestemmer man jo selv lidt om, hvem man vil sælge til. Du har jo lov til at sige nej, hvis du ikke har tillid til en køber.

Men jeg er lidt uenig med Birgitta, det er et for dårligt salgstrick, hvis du begynder at vise dem frem til naboernes børn, så kan du vist danne grobund for lidt for mange familiediskussioner, for jeg er helt sikker på, at dine hvalpe er skønne

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 31-10-05 15:28

Nååm.. -I de to tilfælde, hvor min veninde solgte til sin søns legekammerater, da var der jo ikke tale om, at ønsket om en hund pludselig opstod ud af den blå luft... De havde længe talt om at få hund (-i begge tilfælde hund nr. 2). Men de voksne sidder jo i hvert sit hus og ved ikke nødvendigvis noget om, hvad der foregår.

Børn er "indenfor rækkevidde" og altid interesserede i at kikke på sådan en flok små hvalpe. Man går jo ikke fra hus til hus og spørger efter interesserede købere. ---Og så SNAKKER børn om hvalpe... Ikke bare med forældrene, men med alle i familien og i skole og børnehave... DET er effektiv gratis reklame.

Jeg tror ikke på, at forældre lader sig overtale til at købe hund bare fordi deres børn kommer hjem og har set nogle øøøndige hvalpe, som de bare MÅ eje..
Min venindes søn havde da rigtig mange børn med hjem i de 6 uger, hvor hvalpene var til at hilse på. Og det har gjort, at de hunde i dag er super-børnevenlige.

Selvfølgelig vil vi kandu-brugere være opmærksomme på, om der er nogen, vi kender, der liige mangler en hvalp om et par måneder. Men vi har jo hver vores liv, og tænker på andre ting end hvalpe. Børn, der har set et kuld et par gange, snakker ikke om så meget andet. ---Men det ER jo kun en periode. Til nytår er hvalpene jo anbragt 6 forskellige steder og børnene kan stoppe deres eventuelle plagerier.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 31-10-05 15:46

Ja, bliv endelig ved med at komme med ideer og forslag til hvordan det gøres bedst.. dejligt med noget feedback.
Og naturligvis er i meget velkomne til at være vågne hvad angår evt. nye hundeejere..

Kommentar
Fra : mapse

Dato : 31-10-05 17:29

Hejsa. Jeg kender en der lige har mistet sin hund, og jeg vil da fortælle hende om dine hvalpe - men hvor i landet bor du hende - det betyder jo måske også noget for hende
KH mapse

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 31-10-05 20:45

Hej, mapse. Den stolte fader bor i Århus, så mon ikke også moderen bor på de kanter....

Desværre er det for langt væk for mig, ellers ville jeg komme susende, -bare for at kikke..... (jeg bor i Ballerup, ved København...)

Der kommer ikke mails fra kandu p.t. så det er ikke sikkert, at mangorossa ser at der er nye indlæg.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 01-11-05 19:31

hej mapse, jeg bor i en lille flække der hedder Hundslund, liige mellem Odder og Horsens.
Men skriv da lige til mig på denne mail, så får du mit tlf.nr.

mangorossa>snabela<hotmail.com

Det ville være dejligt at komme af med en hund til en der kender til hundehold.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 01-11-05 21:45

Her har jeg lavet en lille hjemmeside med billeder...den er lidt rodet, men al begyndelse er svær

www.123hjemmeside.dk/mangorossa

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 01-11-05 22:05

Mango: De er bare så kære

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 01-11-05 22:12

Rippe, de er ikke bare kære, de er ganske vidunderlige

Hvordan slipper jeg dem, nogensinde *GG*

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 01-11-05 22:35

Mango, så beholder du dem da bare selv

Knus

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 01-11-05 22:41

Er du svimmel mand, det tror jeg så heller ikke jeg kan *GG* Du kan godt se jeg lider af lidt abivalens lige nu ikke?
Hmm og nogle uger når der er godt gang i dem, bliver det nok lidt nemmere

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-11-05 14:31

Mango!!! Hvor ER du dygtig!!! Der kan du bare se!! Du kan sagtens finde ud af det med hjemmesider.

Og hvor er de bare superdejlige, de små pus... --Og osse ham den store tykke gule.... Mon Leika har været sin kæreste utro??

Men jeg må bedrøve dig med, at de faktisk bliver endnu mere charmerende med alderen.. Og er allerdejligst der i 6-8 ugers alderen. Det er fint nok, for så kan deres nye familier jo slet ikke lade være med at blive dybt forelskede i dem.

Men det bliver altså hårdt for dig... ...måske skulle du alligevel overveje at beholde en enkelt lillebitte én...

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 02-11-05 17:18

jamen Birgitta de bliver jo store de der små bitte nogen *G*

Jeg kan desværre ikke overkomme at have 2 hunde, ellers havde jeg dælme gjort det. Måske når ungerne er flyttet hjemmefra.
Sjovt nok, ham ejeren til faderen skrev til mig igår, efter at han havde set de sidst nye billeder:

citat: Ja den er da bare helt vild vidunderlig den hvide-han er godt nok kraftig! hvis i ikke kommer af med den -er jeg køber til den og til prisen!!! citat slut!

Han skulle ellers ikke have nogen hvalp eller noget, så jeg grinede noget da jeg fik den mail.

Han kan også bedre, han er over 60 og bor pt alene, så det ville måske være fint nok.
Men lad se, jeg har en fornemmelse af, at det er den hvide der ryger først.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-11-05 17:49

Jaah, der er jo tradition for, at faderen har førsteret til en hvalp som betaling for hans ydelse...

Da min veninde skulle af med sine hvalpe, endte én af dem også hos faderen... Selv om de på forhånd havde sagt, at de i hvert fald IKKE skulle have en hund til...

---Hvis du liiiige inviterer fader-ejeren til et kikkehvalpebesøg, så er det sket med ham.. Og det vil da være rart, at hvalpene kommer til steder, hvor du kan blive ved med at følge dem.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 02-11-05 20:24

Ja, problemet er bare at han ikke har bil og han tør ikke tage sin hund med..han er bange for at Leika flår ham

Men han er allerede solgt, ingen tvivl der

Godkendelse af svar
Fra : mangorossa

Dato : 14-11-05 20:23

Tak for svaret trimare46.