/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Cigarhandler Johannes Jensen i Holbæk
Fra : raffi
Vist : 596 gange
120 point
Dato : 30-10-05 16:03

Hvornår åbnede han forretningen?

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 30-10-05 16:54

Prøv evt. at kontakte følgende dame. Hun er medudguver af et blad der omhandler cigarkulturen i Danmark, samt et større værk med cigarer og forhandlere.

E-mail: lisbeth.hegner@mail.dk

Du kan navne du er blevet henvist fra Steen i Sønderborg.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-10-05 22:05

Mon ikke din barndoms Cigarhandler havde et mellemnavn?
Her er de 3 yngste jeg kan finde, født i omegnen af Holbæk...
(ikke Svend, Knud og Valdemar, men Peder, Valdemar og Christian).

Er det den periode vi taler om: Johannes Jensen født ca 1880, forretning nok ca 1910-20...
hilsen Svend, også Sønderborg
"
JENSEN, Johannes Peder         Birth Date:   25 Sep 1876
   Christening Date:   19 Nov 1876   Recorded in:   Gorlev, Holbaek, Denmark
   Father:   Soren JENSEN
   Mother:   Ane Sofie PEDERSEN

JENSEN, Johannes Valdemar      Birth Date:   14 Mar 1880
   Christening Date:   13 Jun 1880   Recorded in:   Kalundborg, Holbaek, Denmark
   Father:   Soren JENSEN
   Mother:   Ane Kathrine LARSEN

JENSEN, Johannes Christian      Birth Date:   14 Feb 1882
   Christening Date:   10 Apr 1882   Recorded in:   Aarby, Holbaek, Denmark
   Father:   Jens Peter JENSEN
   Mother:   Martha Margrethe JEPPESEN
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-10-05 22:39

Som det sikkert alt for tydeligt fremgår af mit forsøg ovenfor, kender jeg ikke Holbæk,
og hvis det ikke drejer sig om Johannes Jensens slægt, men mere om hans Cigarhandel...

Prøv hellere at stille det samme spørgsmål i kandu under Lokal historie: http://www.kandu.dk/dk/emne/20508
Nogle der ved meget mere om Holbæk, Svend

Kommentar
Fra : raffi

Dato : 31-10-05 16:39

Hans fulde navn var Johannes Kristian Jensen. Han var forhenværende Teglværksarbejder på Knabstrup Teglværk Forretningen lå i Smedelundsgade 4

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-10-05 19:28

Måske kender de nuværende ejere deres forgængere...
"
Butiks Stof
Smedelundsgade 4
4300 Holbæk
Kort · Ruteplan · Rejseplan · Vcard · Find nærmeste
tlf. 59 43 20 25
"
Og mon ikke Kristian er med Ch? Ham her??
>JENSEN, Johannes Christian Birth Date: 14 Feb 1882
Svend

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 120 point
Dato : 31-10-05 23:37

Jeg kom i tanker om gamle venner på Holbæk egnen og sendte dem et mail,
her er svaret, med en god kontakt mulighed... Svend
"
Hej Svend.
Det kan vi desværre ikke svare på, men det kan lokalarkivet sikkert.
Du får adressen her:

Holbæk Stadsarkiv
Nygade 9-13
4300 Holbæk
Tlf.: 59 45 36 70

E-mail: stadsarkiv@holbkom.dk

Mange venlige hilsner fra ... venner i Tølløse.
"

Godkendelse af svar
Fra : raffi

Dato : 06-11-05 15:14

Tak for svaret svendgiversen.