/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Svigtende internetforbindelse
Fra : lowope
Vist : 873 gange
100 point
Dato : 30-10-05 13:14

Min bærbare er koblet på internettet via en fælles opkobling, hvor jeg bor. Desuden er jeg koblet på et fælles netværk i forbindelse med noget fælles arbejde i andelsforeningen.
Mit problem er, at min internetforbindelse er meget ustabil. Nogle dage er der ingen problemer, men andre kan jeg slet ikke oprette forbindelse til internettet eller det fælles netværk. Forbindelsen kan også pludselig forsvinde, mens jeg arbejder.
Ofte påstår computeren, at netværkskablet ikke er tilsluttet, selvom det er. Forbindelse melder dog ofte ikke fejl, selvom jeg ikke kan logge på nettet.
Hvis jeg forsøger at reparere forbindelse, siger den, at TCP/IP ikke er aktiveret for forbindelsen, og der ikke kan fortsættes.
Er det mit netkort/computeren, der er noget galt med? Eller kan det være netværket jeg kører på?
Det skal siges, at jeg uden problemer kan logge på internettet med en anden bærbar.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-10-05 14:01

Prøv at lave en ny forbindelse.
Internet Explorer > funktioner >internetindstillinger >forbindelser (ring aldrig op)>indstil>prik i "jeg vil oprette min .......................LAN>næste>
prik i jeg har forbindel via lokalnetværk>>>>>>>>>>>>>>>>

Kommentar
Fra : lowope

Dato : 30-10-05 14:26

hej Eyvind
Jeg har lidt svært ved at følge dine henvisninger.... kan du skrive det mere præcist? Sorry, er ikke lige nogen haj til det her.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-10-05 15:39

Ok

åbn Internet Explorer
i toppen står der funktioner
klik på funktioner
vælg "internetindstillinger"
klik på fanen "forbindelser"
du kan nu se en hvid rude og nedenunder skal der være
prik i ring aldrig til en forbindelse
oppe til højre er der en knap "indstil" tryk på den
nu skal der sættes en prik ved denne tekst:
"jeg vil oprette min internetforbindelse...........via LAN"
klik på næste
(hvis den nu snakker om modem - så anuller)
prik i "jeg har forbindelse via et lokalnetværk"
næste (der er V i automatisk registrering af...........)
næste
prik nej til emailkonto (det kan evt. laves senere)
næste
klik på udfør og den skulle være klar

Du kan altid gøre det om

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 30-10-05 15:43

Hvordan er du koblet op? Via en bredbåndsforbindelse?

Kommentar
Fra : lowope

Dato : 30-10-05 15:48

Tak. Så kom jeg vist ind det rigtige sted. Den siger dog bare, at min bredbåndsforbindelse allerede skulle være konfigureret og klar til brug, og jeg bliver henvist til at reparere den, hvis det alligevel ikke virker.
Men så ender jeg jo desværre samme sted, hvor den nu siger, at der ikke kan spørges om TCP/IP-indstillingerne for fobindelsen.
Ja er kommet i tanke om, at der en gang var noget, der hed ethernet...something under forbindelser, men den er væk. Måske mit problem ligger her et sted?? Aner dog ikke hvordan jeg får det frem igen.

Kommentar
Fra : lowope

Dato : 30-10-05 15:49

Til bja2 - ja det må være bredbånd

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-10-05 16:03

Hvor langt når du til når den snakker om tcp/ip

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-10-05 16:35

Du er koblet op til et lokalnetværk, det sker til tider at du ikke kan komme på internet, men kan se andre komputere.
Det lyder som comx . hvis der er, så er fejlen ikke hos dig men hos dem. det er gode til at lave nedbrud,
sikkert fordi at de pt. udvider deres netværk/serverpack , men de er dårlige til at informere om det.
Surt at lede efter fejl, når det ikke er hos en selv.
I din menu har du sikkert et felt der hedder noget i stil med 'kør dos' tryk på det og skriv ipconfig.
Du skal som minimum få et svar der ligner dette.
0 Ethernet netværkskort :

IP-adresse. . . . . . . . . : 87.72.xx.xx
Undernetmaske . . . . . . . : 255.255.252.0
Standardgateway . . . . . . : 87.72.xx.xx
-------
xx'erne er nogen jeg har sat, da de kun kommer mig ved. men hvis der mangler tal i en række, ja så er der noget galdt.
lad være med at skrive dine tal her, da de kun kommer dig ved, men se bare om de er der.
comx adresser starter med 87.72

Kommentar
Fra : lowope

Dato : 30-10-05 17:19

Til bja2: Jeg når hele vejen igennem, men den siger jo så, at forbindelsen allerede skulle være ok.

Til natmaden: Jeg har allerede været inde og skrive ipconfig og ipconfig /renew all osv. Men til min undren kom der overhoved ingen tal frem!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-10-05 17:35

Tja det skal der være, har du flere komputere, sat til samme netstik. I må da have en 'netansvarlig'
Får du noget frem ved , på samme måde, at skrive 'netstat'.
Jeg tror ikke at jeg kan hjælpe, men følger med.
Held og lykke

Kommentar
Fra : lowope

Dato : 31-10-05 15:23

Til Natmaden: Når jeg skriver netstat, skriver den: Aktive forbindelser og nedenunder: Proto, Lokal adresse, Fjernadresse og Status. Men yderligere står der ikke.

Kommentar
Fra : lowope

Dato : 31-10-05 16:55

Jeg fik vist selv løst mit problem. Den der ethernet-forbindelse, som var forsvundet, den dukkede pludselig op igen. Så lavede jeg en netværksbro mellem de to forbindelser (LAN-forbindelse fast ethernet og 1394-forbindelse) og vupti, så virkede det!
Kan man give sig selv point?!! Nej vel. Men det er da ærgeligt, at de point bare skal gå til spilde. Ville gerne give jer alle point for jeres hjælpsomhed, men det kan man vel heller ikke?
Så må den af jer, som skriver først tilbage med mit eget svar få point.... Håber det er fair nok.

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 100 point
Dato : 01-11-05 13:33

Tillykke med dit nye netværk.

Dit nye problem løses da nemt, du stikker da bare mig poængerne

</POINTÆSKEREN>

Godkendelse af svar
Fra : lowope

Dato : 01-11-05 19:43

Tak for svaret natmaden. Der var du hurtigst og heldigst

Kommentar
Fra : lowope

Dato : 21-11-05 15:54

Er siden hen stødt på problemet igen. LAN-forbindelsen fast ethernet forsvinder og dukker op med jævne mellemrum og gav mig derfor en noget ustabil forbindelse. Jeg har konkluderet, at det må være mit netkort, der er gået i stykker. Jeg har en bærbar pc og det skulle åbenbart være dyrt og skifte netkortet. Derfor er løsningen blevet, at jeg har installeret trådløst net via USB-porten. Så nu kører min forbindelse fint igen!