/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
Bange for ZOLOFT men også bange for ik a~
Fra : nette_7470
Vist : 1212 gange
100 point
Dato : 31-10-02 12:27

Alle er så meget imod de der "lykkepiller" og jeg kan slet ikke finde ud af det mere, - jeg er bange for at tage dem, men efter hva lægen siger er jeg da også bange for ikke at tage dem - Hva skal jeg gøre?? - Jeg vil gerne holde, men jeg er bange for det der kommer ud af det - kan jeg slet ikke stoppe med dem uden at trappe ned??

Det skal siges at jeg har haft andre former for "sygdamme" tidliger, og det siges at det derfor kan være endnu farligere, bare at stoppe med ZOLOFT/"lykkepillerne" igen. Jeg har haft mange spiseforstyrelser og da jeg var helt ung tog jeg mange forskellige stoffer, - kan det bivirke noget så lang tid efter?? - Jeg kan ikke finde ud af hva jeg skal gøre og der er ikke nogen i min familie der kan forstå hvor svært det er og hvorfor jeg ikke bare tager mig sammen - sig mig så, er det bare mig der skal tage mig sammen?? Jeg ved det ikke mere??

Jeg har været sammen med min kæreste i ca 6 år, men han forstår ikke hva det er der sker med mig, og det har været ved at koste os vores forhold flere gange - jeg prøver at lade som om det hele er så indeligt nemt, men det er svært og jeg ønsker bare sådan at jeg kunne få ham til at forstå, - men forstår godt at det ikke er nemt for ham, for jeg forstår det jo ikke engang selv mere... hva skal jeg gøre??

hilsen nette

Kommentar
Fra : janbach

Dato : 31-10-02 13:17

Kære Nette, For det første skal du ikke blot stoppe. Jeg tror din angst er begrundet og, at du vil reagere negativt, og alene angsten kan i visse tilfælde være nok til at det går galt. Jeg kan se i lægemiddelkataloget, at de gives for "major-depression" (moderat til svær depressiv periode), så jeg skønner, at du reelt har et behov for at holde dig medicinsk symptomfri. Din læge, som må formodes at have erfaring med præparatet, ved - eller bør i alt fald vide, hvordan du "komer ud" af det igen, og det bør du følge.

Men!!! Prøv nu lige at slappe af. Der er ingen, der er faldet døde om at have indtaget "lykkepiller" i en kortere periode. Det er langt vigtigere, at du føler dig psykisk stabil end at du holder op med pillerne. Hvis angsten for medicinen vokser dig over hovedet, så snak med din læge om at få nedsat dosen i en begrænset periode, så får du en indikation af, hvordan din krop og din psyke tackler det. Min erfaring med mennesker der tager "ulykkepiller" er, at når de føler sig "på omgangshøjde", så opstår der et naturligt ønske om at holde op med pillerne, det tror jeg også kommer til at gælde dig. Du vil ikke være i tvivl om, hvornår det er, for, hvis du er i tvivl, så er det i alt fald for tidligt. Men, for at vende tilbage - hellere tre måneder mere, end endnu en depression - det tror jeg også du selv synes.

Kæresten - nu skal jeg forsøge at være så diplomatisk som jeg magter! smid ham ud! Et menneske der går op af en anden uden at se sammenhænge, uden at forstå dem, og uden at reagere positivt på dem, han du reelt ikke bruge til noget.

Du har brug for et mennekse, der ærligt tager om dig - også uden at det har copulative hensigter, men blot fordi han elsker dig! En, for hvem din øjeblikkelige sygdom ikke skal forklares, men som blot reagerer voksent på den, og viser dig endnu mere ømhed.

Hvad i alverden vil du gøre den dag "lokummet" brænder. den dag der sker noget alvorligt, hvad vil han så stille op?? Jeg siger ikke, at det du fejler ikke er alvorligt, for det ved jeg, at det er, men jeg siger at der i et liv og i et samliv kommer storme der får en almindelig depression til at visne, og i de situationer er det vigtigt, at du ikke skal bruge energi på at forklare op af stolper og så videre. det kommer reelt ikke ham ved, hvad du fejler, eller om han kan forstå noget som helst. Det det handler om, det må da være, at han ser, at du har det dårligt, og i den situation, er det vel hans omsorg, du har brug for, og ikke hans spørgsmål. Når du selv engang bliver klar på, hvad det er, kan du jo snakke om det!

Til slut i denne svada vil jeg godt sige - Lad være med at pålægge dig den opgave at bevidstgøre ham - det er og bliver HANS opgave! Det er ikke dig, der er mentalt mindrebemidlet. Du er hæmmet af en depression, og det kan han gøre meget ved - bl.a. ved at holde sin mund, og bare vise dig ærlig kærlighed - gengældelsesfrit!

Kærlig hilsen
jan

Kommentar
Fra : nette_7470

Dato : 31-10-02 13:55

Jeg var næsten klar over, at nogle ville mene at jeg bare skulle "smide" min kæreste ud, - men det kan jeg ikke, jeg ved jeg alligevel ikke vil og kan undvære ham...

Jeg er selvfølgelig glad for alle de hurtige svar, men det er nu stadig svært at tage det hele til sig bare lige med et... der er stadig en hel masse tanker og følelser der står i vejen - SUMMER = du siger at du har taget ZOLOFT i lang tid, og det må jeg sige ER lang tid, og jeg vil ikke lyve og sige at det beroliger mig meget, for jeg har jo ikke selv lyst til at tage dem i så lang tid (i må forstå, at det 9 ud af 10 tilfælde er min familie der er meget imod at jeg skal tage det) - det er at deres mening at jeg ikke skal tage dem og at de ikke er noget godt.

SUMMER = Jeg vil meget gerne skrive mere med dig..

Kommentar
Fra : morm

Dato : 31-10-02 14:34

Hej Nette.
Jeg tager selv lykkepiller og har gjort det i nogle år. de har hjulpet mig meget, men man skal nok ikke "nøjes" med piller, hvis man har det psykisk svært. Der skal også andre ting til, nogle at snakke med, psykolog o.a.
Hvad er årsag til dine problemer, hvordan har du det? Har du en diagnose? Du skulle skrive lidt mere om dig selv, så var det lettere at give dig gode råd.
Knus fra Marianne

Kommentar
Fra : Hooney

Dato : 31-10-02 14:34

Nette du virker meget ung.Det handler jo slet ikke om din familie,eller om hvad resten af verden mener.Det handler om DIG.Andres mening om Zoloft kan du da ikke bruge til noget.Jeg syntes at det er meget enkelt.Hvis Zoloft hjælper dig,skal du fortsat tage dem.Hvorfor har du ikke lyst?Er det kun pga. hvad andre mener om medicinen? er det fordi du er bange? I så fald ,hvad er du bange for? Din kæreste forstår dig ikke! Det er også meget svært at forstå,når man ikke selv har prøvet det.
HVORFOR syntes han ikke at du bør tage medicinen? Hvor lang tid har du taget Zoloft og hvorfor fik du dem? Kan du mærke en ændring/bedring efter du er påbegyndt pillerne? Man kan ikke bare holde op med at tage Zoloft.Man skal trappes ud.Har du slet ikke talt med din læge?Hvis du bare stopper,er der stor sansynlighed for at du får et "tilbageanfald".
Jeg kan ikke forstå at andres mening betyder så meget for dig.Er du en "flinkerpige"?
Ta så liiiige og drop det! Du behøver da ikke din families aksept for at tage medicin.
Skal du også have grønt lys for at børste tænder? Det lyder nok lidt hårdt,men prøv liiiige at frigører dig fra hvad andre mener og tænker.I hvertifald i DEN her forbindelse.
Mange hilsner Conny
P.S. Tar selv Zoloft,og har gjordt det i 8 mdr.Iøvrigt bør man aldrig stoppe en antidepressiv behandling om efteråret elller vinteren.Det bør gøres om foråret eller sommeren.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-10-02 15:52

On Thu, 31 Oct 2002 11:27:12 GMT, "nette_7470"
<nette_7470.news@kandu.dk> wrote:

>Alle er så meget imod de der "lykkepiller" og jeg kan slet ikke finde ud
>af det mere, - jeg er bange for at tage dem, men efter hva lægen siger
>er jeg da også bange for ikke at tage dem - Hva skal jeg gøre?? - Jeg
>vil gerne holde, men jeg er bange for det der kommer ud af det - kan jeg
>slet ikke stoppe med dem uden at trappe ned??

nej for satan du må ikke bare stoppe du kan få lavet en nedtrapning
over en periode .... men du blir satme syg - hvis du bare stopper...
har prøvet dte et par ganeg hvor jeg bare er løbet tør ....efter 36
timer bryder helved løs i hovedet på en.
>
>Det skal siges at jeg har haft andre former for "sygdamme" tidliger, og
>det siges at det derfor kan være endnu farligere, bare at stoppe med
>ZOLOFT/"lykkepillerne" igen. Jeg har haft mange spiseforstyrelser og da
>jeg var helt ung tog jeg mange forskellige stoffer, - kan det bivirke
>noget så lang tid efter?? - Jeg kan ikke finde ud af hva jeg skal gøre
>og der er ikke nogen i min familie der kan forstå hvor svært det er og
>hvorfor jeg ikke bare tager mig sammen - sig mig så, er det bare mig der
>skal tage mig sammen?? Jeg ved det ikke mere??

prøv at skift til cepremil - ceprix - Akarin ( det er det samme der er
i dem ) Akarin er bare billiger -
jeg ved ikke hvad der er med zoloft men jeg høre gang på gang folk har
det dårligt med dem - lægerne er dog helt wilde med at udskirve dem !

>
>Jeg har været sammen med min kæreste i ca 6 år, men han forstår ikke hva
>det er der sker med mig, og det har været ved at koste os vores forhold
>flere gange - jeg prøver at lade som om det hele er så indeligt nemt,
>men det er svært og jeg ønsker bare sådan at jeg kunne få ham til at
>forstå, - men forstår godt at det ikke er nemt for ham, for jeg forstår
>det jo ikke engang selv mere... hva skal jeg gøre??

find en teaput
skift zoloft ud med Akarin
MvH'
Bo M Mogensen
--
http://www.bobdylan.com/songs/iandi.html
http://www.bobdylan.com/songs/landlord.html + http://www.highwaytoacdc.com/parole/rideon.php3
http://www.bobdylan.com/songs/idiot.html + http://www.bobdylan.com/songs/series.html
http://www.bobdylan.com/songs/itsalright.html

Accepteret svar
Fra : summer

Modtaget 100 point
Dato : 31-10-02 17:04

Hej Nette.
Som du allerede kan se, er der andre end dig der får lykkepiller. Prøv du at betragte Zoloft som en hjælp for dig til at komme videre med dit liv og evt. en dag kan undvære dem.
Jeg må sige jeg blev lidt harm på Jan, der skrev du skulle smide din kæreste ud. Du holder jo stadig af ham og han holder vel også af dig, selv om han ikke rigtigt forstår din situation.
Det er jo en fuldkommen åndssvag betegnelse for disse piller= "Lykkepiller", som om man kommer til at svæve på en lyserød sky, bliver manisk, etc. Intet er mere forkert.
Fordi disse forholdsvis nye antidepressive piller har så effektiv en virkemåde, er p.g.a. at de hæmmer tilbageabsorberingen af Serotonin. Serotonin er et signalstof som skal være i hjernen. Nogle mennesker udskiller det for hurtigt - også kaldet "tilbageabsorberingen af Serotonin". Det aktive stof som hindrer dette hedder i Zoloft "Sertralin" og hjælper effektivt mod depressioner og i mange tilfælde mod kroniske smerter, f.eks. Fibromyalgi.
Nette, hvis det er for svært for dig, at deltage i et stort offentlig forum som Kandu, som i sagens natur kan virke uoverskueligt, er du velkommen til at sende en mail til mig tingvej@stofanet.dk Dine oplysninger bliver selvfølgelig behandlet med dyb diskretion.
Fordelen ved at "snakke" her på Kandu, er jo at du får mange meninger og forslag retur.

Kærlig hilsen
summer

Godkendelse af svar
Fra : nette_7470

Dato : 31-10-02 19:29

Tak for svaret summer.
      Tusind tak for din kommentar, jeg vil om muligt meget gerne benytte mig af, at jeg har fået din mail adresse - men bær lige over med, at jeg kan virke lidt "mut"
Hilsen fra Nette.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-10-02 23:07

Bo M Mogensen <chokmah@c.dk> wrote:

> On Thu, 31 Oct 2002 11:27:12 GMT, "nette_7470"
> <nette_7470.news@kandu.dk> wrote:
>
> >Alle er så meget imod de der "lykkepiller" og jeg kan slet ikke finde ud
> >af det mere, - jeg er bange for at tage dem, men efter hva lægen siger

hvad siger lægen ??

> >er jeg da også bange for ikke at tage dem - Hva skal jeg gøre?? - Jeg
> >vil gerne holde, men jeg er bange for det der kommer ud af det - kan jeg
> >slet ikke stoppe med dem uden at trappe ned??
>
> nej for satan du må ikke bare stoppe du kan få lavet en nedtrapning
> over en periode .... men du blir satme syg - hvis du bare stopper...
> har prøvet dte et par ganeg hvor jeg bare er løbet tør ....efter 36
> timer bryder helved løs i hovedet på en.
> >
> >Det skal siges at jeg har haft andre former for "sygdamme" tidliger, og
> >det siges at det derfor kan være endnu farligere, bare at stoppe med
> >ZOLOFT/"lykkepillerne" igen. Jeg har haft mange spiseforstyrelser og da
> >jeg var helt ung tog jeg mange forskellige stoffer, - kan det bivirke
> >noget så lang tid efter??

det er vel også bivirkninger hvis du ikke har fundet ud af hvad
grunden til at det her er startet!
ikke bare sådan - en forklaring men virkelig forstået hvorfor du har
taget stoffer, udviklet spiseforstyrelser osv.

- Jeg kan ikke finde ud af hva jeg skal gøre
> >og der er ikke nogen i min familie der kan forstå hvor svært det er og
> >hvorfor jeg ikke bare tager mig sammen - sig mig så, er det bare mig der
> >skal tage mig sammen?? Jeg ved det ikke mere??
>
> prøv at skift til cepremil - ceprix - Akarin ( det er det samme der er
> i dem ) Akarin er bare billiger -
> jeg ved ikke hvad der er med zoloft men jeg høre gang på gang folk har
> det dårligt med dem - lægerne er dog helt wilde med at udskirve dem !
>
> >
> >Jeg har været sammen med min kæreste i ca 6 år, men han forstår ikke hva
> >det er der sker med mig, og det har været ved at koste os vores forhold
> >flere gange - jeg prøver at lade som om det hele er så indeligt nemt,
> >men det er svært og jeg ønsker bare sådan at jeg kunne få ham til at
> >forstå, - men forstår godt at det ikke er nemt for ham, for jeg forstår
> >det jo ikke engang selv mere... hva skal jeg gøre??
>
> find en teaput
find en terapeut, du kan evt. blive henvist fra din læge!
få en indsigt i hvorfor du gør som du gør...og få en der kan føre dig
til den indsigt! og støtte dig for den kan være smertlig men forløsende
og livsbekræftende!
held og lykke til
vh
sia

> skift zoloft ud med Akarin
> MvH'
> Bo M Mogensen

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk
iChat: kiaikido

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-11-02 00:53

On Thu, 31 Oct 2002 23:06:59 +0100, kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com
(Michael Holm) wrote:

*snip*

det var vist mest rettet i mod nettes indlæg
så vi lader hende svare på det om et sådan behov skulle melde sig ?

>> find en teaput

>find en terapeut, du kan evt. blive henvist fra din læge!
>få en indsigt i hvorfor du gør som du gør...og få en der kan føre dig
>til den indsigt! og støtte dig for den kan være smertlig men forløsende
>og livsbekræftende!
>held og lykke til

Nahh en Teaput bliver hun næppe henvist til fra sin læge enten bliver
det en pysolog eller en psykiater ......begge universitets udanet ...
ved psykiateren for man stillet en diganose - hvortil der evt
foretages en medicinering - eller den i gang værende medicinering
evauleres..... jeg har nu arldrig mødt en pysikiater med - specilt
megen menneske viden rettet i mod sindet - jeg vil som tommelfinger
regl siger det er det affald af læger som man ikke tør placere andre
steder ......

så er der universitets pysologerne .... lad os en gang prøve at se på
dem for at læse pysologi på uni skal man have et snit på ca 10 fra gym
eller HF for at komme ind - hvis man kan smække et sådan genemsnit
op.... hvor meget realistisk empati - viden - kan man have om hvad der
i VIRKLIGHEDEN foregård inde i hovedet på et andet menneske ???
i smete... ikke meget + de koster en hjertens skærene masse penge -
typisk 7-800 kr i timen og det er en time og man skal i regelen selv
betale ... med mindre man har set sit spædbarn blive ædt op af flammer
så kan man måske få 4 timer på det offentlige.

så er der det store grå marked af teaputer .... reelt så kan hvem som
helst kalde sig teaput - hvis bare de er moms registerede og betaler
skat af de honorare de for ind !
de fleste har dog en 4 årige teaput uddanelse med forskelige
specialer.

så hvordan finder man så en der er go i reglen så er det fra mund til
mund meteoden man høre om en der er go og viser det sig at være
tilfældet så fortæller man det sikkert vider.

de fleste teaputer går ind i arbejdet fordi de selv har været igenem
et eller andet - og under behandflingen fundet ud af de nok havde
evner for det samme og er så kommet i gang af den vej .... de er i
reglen ikke så dyre en konsulatsion på mellem 1 og 1½ time koster
450-600 kr og det er det sgu værd.

det er selvfølig op til den enkelt og finde ud af om det er noget værd
for en det her men det tror jeg ret hurtigt man finder ud af ... om
kemine er der eller den ikke er der - det kan jo forså vidt både være
en go teaput og en go patint men hvor kemine bare ikke er der - på
samme måde som med psykiater - pyslog - læge ja alle med menneske lige
forhold.

men som udgansg punkt vil jeg sige værd forsigtig med alle der har
fåed en vidergående udanelse - når det kommer til anligner der har med
psyken at gøre - de sider stadigt og frager logik ud af noget
fulfstændigt for kvaklede idder freud havde i 1880 om dette og hint
også har de sådan nogen skemaer som man skal svare på og de sider og x
er af og når de vikreligt går til den så tager de puls og blod tryg
samt måler krops temperatur for der af at udelede nogen konklusioner
om patienes mentale tilstand.

De er gode til folk der uhelbredeligt sindsyge dybt sketzofregen manio
depresive gone psykotiske - de skal jo bare holdes medicinerede i et
status q det kan man så holde en masse møder og og skrive nogen alen
lange journaler det sker der ikke en skid ved og frem for alt ingen
skade.

MvH
Bo M Mogensen
--
http://www.bobdylan.com/songs/iandi.html
http://www.bobdylan.com/songs/landlord.html + http://www.highwaytoacdc.com/parole/rideon.php3
http://www.bobdylan.com/songs/idiot.html + http://www.bobdylan.com/songs/series.html
http://www.bobdylan.com/songs/itsalright.html

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-11-02 09:50

Bo M Mogensen <chokmah@c.dk> wrote:

> On Thu, 31 Oct 2002 23:06:59 +0100, kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com
> (Michael Holm) wrote:
>
> *snip*
>
> det var vist mest rettet i mod nettes indlæg
> så vi lader hende svare på det om et sådan behov skulle melde sig ?
>
> >> find en teaput
>
> >find en terapeut, du kan evt. blive henvist fra din læge!
> >få en indsigt i hvorfor du gør som du gør...og få en der kan føre dig
> >til den indsigt! og støtte dig for den kan være smertlig men forløsende
> >og livsbekræftende!
> >held og lykke til
>
> Nahh en Teaput bliver hun næppe henvist til fra sin læge enten bliver
> det en pysolog eller en psykiater ......begge universitets udanet ...
>
det hedder psykolog...og de kan også være terapeuter!

ved psykiateren for man stillet en diganose - hvortil der evt
> foretages en medicinering - eller den i gang værende medicinering
> evauleres..... jeg har nu arldrig mødt en pysikiater med - specilt
> megen menneske viden rettet i mod sindet - jeg vil som tommelfinger
> regl siger det er det affald af læger som man ikke tør placere andre
> steder ......
>

sikke noget vrøvl!!!!
så er det ikke mange du har mødt!

> så er der universitets pysologerne .... lad os en gang prøve at se på
> dem for at læse pysologi på uni skal man have et snit på ca 10 fra gym
> eller HF for at komme ind - hvis man kan smække et sådan genemsnit
> op.... hvor meget realistisk empati - viden - kan man have om hvad der
> i VIRKLIGHEDEN foregård inde i hovedet på et andet menneske ???
> i smete... ikke meget + de koster en hjertens skærene masse penge -
> typisk 7-800 kr i timen og det er en time og man skal i regelen selv
> betale ... med mindre man har set sit spædbarn blive ædt op af flammer
> så kan man måske få 4 timer på det offentlige.
>
fordomme er der nok af...men det du her skriver er nok en af de væreste
jeg har hørt...der er gode og mindre gode- og man behøver ikke havde 10
i snit for at komme ind....ikke altid!

> så er der det store grå marked af teaputer .... reelt så kan hvem som
> helst kalde sig teaput - hvis bare de er moms registerede og betaler
> skat af de honorare de for ind !
> de fleste har dog en 4 årige teaput uddanelse med forskelige
> specialer.
>
> så hvordan finder man så en der er go i reglen så er det fra mund til
> mund meteoden man høre om en der er go og viser det sig at være
> tilfældet så fortæller man det sikkert vider.
>
> de fleste teaputer går ind i arbejdet fordi de selv har været igenem
> et eller andet - og under behandflingen fundet ud af de nok havde
> evner for det samme og er så kommet i gang af den vej .... de er i
> reglen ikke så dyre en konsulatsion på mellem 1 og 1∏ time koster
> 450-600 kr og det er det sgu værd.
>
> det er selvfølig op til den enkelt og finde ud af om det er noget værd
> for en det her men det tror jeg ret hurtigt man finder ud af ... om
> kemine er der eller den ikke er der - det kan jo forså vidt både være
> en go teaput og en go patint men hvor kemine bare ikke er der - på
> samme måde som med psykiater - pyslog - læge ja alle med menneske lige
> forhold.
>
> men som udgansg punkt vil jeg sige værd forsigtig med alle der har
> fåed en vidergående udanelse - når det kommer til anligner der har med
> psyken at gøre - de sider stadigt og frager logik ud af noget
> fulfstændigt for kvaklede idder freud havde i 1880

fuldstændigt forkert!!!

om dette og hint
> også har de sådan nogen skemaer som man skal svare på og de sider og x
> er af og når de vikreligt går til den så tager de puls og blod tryg
> samt måler krops temperatur for der af at udelede nogen konklusioner
> om patienes mentale tilstand.
>
du aner ikke hvad du snakker om!!!

> De er gode til folk der uhelbredeligt sindsyge dybt sketzofregen manio
> depresive gone psykotiske - de skal jo bare holdes medicinerede i et
> status q det kan man så holde en masse møder og og skrive nogen alen
> lange journaler det sker der ikke en skid ved og frem for alt ingen
> skade.
>
> MvH
> Bo M Mogensen

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk
iChat: kiaikido

Kommentar
Fra : summer

Dato : 01-11-02 11:14

Hej Nette.
Det står dig fuldstændig frit, om du vil skrive direkte til mig og hvornår.
Du behøver ikke tænke på hvordan DU har det. Du trænger til at komme ud med det der piner dig og få lidt støtte til at komme videre. Derfor tilbød jeg dig min e-mail adresse, hvis det var svært for dig her.
Kærlig hilsen
summer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-11-02 20:07

nette_7470 wrote:
>
> Alle er så meget imod de der "lykkepiller" og jeg kan slet ikke finde ud
> af det mere, - jeg er bange for at tage dem, men efter hva lægen siger
> er jeg da også bange for ikke at tage dem - Hva skal jeg gøre?? - Jeg
> vil gerne holde, men jeg er bange for det der kommer ud af det - kan jeg
> slet ikke stoppe med dem uden at trappe ned??

Jeg svarer normalt ikke på kandu indlæg, har du ikke en nyhedslæser selv ?

Men lidt provokerende, tag hånd om dit eget liv, og overlad det ikke til
læger eller lykkepiller,
men kort sagt, kan motion, bevægelse, løb, gang eller andet der samtididg
forbrænder være en udvej
men prøv det, der går et par uger, men allerede efter de første par dage
kan du mærke forskellen,
men nedtrapning af lykkepiller er stadig et lægeligt skøn, men du skal
ville og kunne, føle at du kan klare dig selv først.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-11-02 20:28

On Fri, 01 Nov 2002 20:07:24 +0100, "Erik G. Christensen"
<egc@FJERNpost1.tele.dk> wrote:

>nette_7470 wrote:
>>
>> Alle er så meget imod de der "lykkepiller" og jeg kan slet ikke finde ud
>> af det mere, - jeg er bange for at tage dem, men efter hva lægen siger
>> er jeg da også bange for ikke at tage dem - Hva skal jeg gøre?? - Jeg
>> vil gerne holde, men jeg er bange for det der kommer ud af det - kan jeg
>> slet ikke stoppe med dem uden at trappe ned??
>
>Jeg svarer normalt ikke på kandu indlæg, har du ikke en nyhedslæser selv ?

så langt er vi enige .... det er sgu ireterene med den der måde at
skrive på eller retter igenem
>
>Men lidt provokerende, tag hånd om dit eget liv, og overlad det ikke til
>læger eller lykkepiller,

se nu er jeg jo en stof fan af Nils Hausgaard - han sagde på et
tidspunkt at der var ingen sult i afrika - han havde været der i over
en månede og han havde ikke sultet en enste dag ....

>men kort sagt, kan motion, bevægelse, løb, gang eller andet der samtididg
>forbrænder være en udvej

det har du faktisk ret i .... motion er skide godt i mod psykisk
ubehag .... da man for rbændt noget nergi af som eller ophober sig som
selv forstrækene agoni ..... men det fordre at vedkomene kan overskue
det ..... jeg begyndte selv at body beuilde efter 12 måneders intens
teapi - der skulle ligesom noget andte ind ord til - det var fanme
godt - som med alt andet over drev jeg det selvfølig - på 8 uger havde
jeg tager 15 kg på og fik virkeligt nogen påfalende store muskeler der
godt nok hænger og dasker som noge væv i dag - men hwa fan ...
dethjalp virkeligt....

>men prøv det, der går et par uger, men allerede efter de første par dage
>kan du mærke forskellen,
>men nedtrapning af lykkepiller er stadig et lægeligt skøn, men du skal
>ville og kunne, føle at du kan klare dig selv først.

ja det må du sgu nok sige .....

--
http://www.bobdylan.com/songs/iandi.html
http://www.bobdylan.com/songs/landlord.html + http://www.highwaytoacdc.com/parole/rideon.php3
http://www.bobdylan.com/songs/idiot.html + http://www.bobdylan.com/songs/series.html
http://www.bobdylan.com/songs/itsalright.html

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-11-02 20:52

On Fri, 1 Nov 2002 09:49:53 +0100, kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com
(Michael Holm) wrote:

>>
>> Nahh en Teaput bliver hun næppe henvist til fra sin læge enten bliver
>> det en pysolog eller en psykiater ......begge universitets udanet ...
>>
>det hedder psykolog...og de kan også være terapeuter!

ja det kan de well om end jeg tviler på at de vil gøre det da der er
flere peneg i at være det andet men lad os lige få begreberne på plads
selv om de godt nok overlapper hianden :

1.)
psykolog -en, -er [sykolog] (psyk(o)-» + -log») person der studerer
el. anvender psykologi;
sjæle-, menneskekender

2.)
psykologi -en læren om de normale bevidsthedsfænomener;
videnskaben om adfærden og de adfærdsdeterminerende psykofysiologiske
processer

3.)
terapeut -en, -er [-pœut] (gr. therapeutes person som plejer el.
varter op, tjener, af therapeuein tjene, pleje, kurere) person som
kurerer ved forsk. slags terapi» (jf. fysioterapeut»

4.)
terapi -en, -er (gr. therapeia tjeneste, pleje, kur, jf. terapeut»)
den del af lægevidenskaben der beskæftiger sig med de forsk. metoder
til behandling af sygdomme

jeg mener nu beklageligtvis at begreberne at ud af harmoni med
virkligheden.

>
>ved psykiateren for man stillet en diganose - hvortil der evt
>> foretages en medicinering - eller den i gang værende medicinering
>> evauleres..... jeg har nu arldrig mødt en pysikiater med - specilt
>> megen menneske viden rettet i mod sindet - jeg vil som tommelfinger
>> regl siger det er det affald af læger som man ikke tør placere andre
>> steder ......
>>
>
>sikke noget vrøvl!!!!
>så er det ikke mange du har mødt!

jeg er læge søn vokset op i miulluet

jeg har været alkoholiker i knap 15 år

har været i behandling i 5-6 år

indlagt 3 gange på syk .....

hvor i ligger dine referancer ???

>
>> så er der universitets pysologerne .... lad os en gang prøve at se på
>> dem for at læse pysologi på uni skal man have et snit på ca 10 fra gym
>> eller HF for at komme ind - hvis man kan smække et sådan genemsnit
>> op.... hvor meget realistisk empati - viden - kan man have om hvad der
>> i VIRKLIGHEDEN foregård inde i hovedet på et andet menneske ???
>> i smete... ikke meget + de koster en hjertens skærene masse penge -
>> typisk 7-800 kr i timen og det er en time og man skal i regelen selv
>> betale ... med mindre man har set sit spædbarn blive ædt op af flammer
>> så kan man måske få 4 timer på det offentlige.
>>
>fordomme er der nok af...men det du her skriver er nok en af de væreste
>jeg har hørt...der er gode og mindre gode- og man behøver ikke havde 10
>i snit for at komme ind....ikke altid!

nej ikke altid men du kommer ikke ind med et snit på 7 fordi du kan
bevise du har evner .... men at du er en stjerne til f.eks matematik
og fransk og derfor højner dit genemesnit det tæller højre ind du evt
skulle have evner og talent !

>> men som udgansg punkt vil jeg sige værd forsigtig med alle der har
>> fåed en vidergående udanelse - når det kommer til anligner der har med
>> psyken at gøre - de sider stadigt og frager logik ud af noget
>> fulfstændigt for kvaklede idder freud havde i 1880
>
>fuldstændigt forkert!!!

nu ville det jo gavne dine indlæg hvis du lærte lidt citat teknink men

du har med 2 ord afvist ca 40 sætninger med et postulat -
deeet .... agumentasion udemærker sig ved at man forholder sig til det
der står og føre en saglig modagumnetasion i form af kilde anvisninger
og fakta ...

>

>> også har de sådan nogen skemaer som man skal svare på og de sider og x
>> er af og når de vikreligt går til den så tager de puls og blod tryg
>> samt måler krops temperatur for der af at udelede nogen konklusioner
>> om patienes mentale tilstand.
>>
>du aner ikke hvad du snakker om!!!

ja det er nu eller den behandlig jeg har prøvet på hvidover - men
måske du kunne kaste nyt lys over samenhænget ved andre specifikke
info ???'

--
http://www.bobdylan.com/songs/iandi.html
http://www.bobdylan.com/songs/landlord.html + http://www.highwaytoacdc.com/parole/rideon.php3
http://www.bobdylan.com/songs/idiot.html + http://www.bobdylan.com/songs/series.html
http://www.bobdylan.com/songs/itsalright.html

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-11-02 08:11

> >ved psykiateren for man stillet en diganose - hvortil der evt
> >> foretages en medicinering - eller den i gang værende medicinering
> >> evauleres..... jeg har nu arldrig mødt en pysikiater med - specilt
> >> megen menneske viden rettet i mod sindet - jeg vil som tommelfinger
> >> regl siger det er det affald af læger som man ikke tør placere andre
> >> steder ......
> >sikke noget vrøvl!!!!
> >så er det ikke mange du har mødt!
> jeg er læge søn vokset op i miulluet
> jeg har været alkoholiker i knap 15 år
> har været i behandling i 5-6 år
> indlagt 3 gange på syk .....
> hvor i ligger dine referancer ???

Bo, det er stadig noget vrøvl at sige at psykiatere er "affald af læger som
man ikke tør placere andre steder", det må du da kunne indse. At du har
været inden for behandlingssystemet gør dig altså ikke istand til at lave
sådan en generaliserende bedømmelse.

> >> men som udgansg punkt vil jeg sige værd forsigtig med alle der har
> >> fåed en vidergående udanelse - når det kommer til anligner der har med
> >> psyken at gøre - de sider stadigt og frager logik ud af noget
> >> fulfstændigt for kvaklede idder freud havde i 1880
> >
> >fuldstændigt forkert!!!
>
> nu ville det jo gavne dine indlæg hvis du lærte lidt citat teknink men

Og Bo, det ville hjælpe dine indlæg hvis du bare brugte LIDT længere tid med
retstavningsordbogen - ikke for at nedgøre dig, men dine indlæg er til tider
næsten ulæselige pga. dette.

> du har med 2 ord afvist ca 40 sætninger med et postulat -
> deeet .... agumentasion udemærker sig ved at man forholder sig til det
> der står og føre en saglig modagumnetasion i form af kilde anvisninger
> og fakta ...

Jeg vil sige at jeg heller ikke giver dig ret i at "værd forsigtig med alle
der har
fåed en vidergående udanelse" og at de arbejder med ideer fra 1880...Det ER
fuldstændig forkert!!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-11-02 16:48

On Sun, 3 Nov 2002 08:10:34 +0100, "Eske" <eskeandersen@tiscali.dk>
wrote:

>> jeg er læge søn vokset op i miulluet
>> jeg har været alkoholiker i knap 15 år
>> har været i behandling i 5-6 år
>> indlagt 3 gange på syk .....
>> hvor i ligger dine referancer ???
>
>Bo, det er stadig noget vrøvl at sige at psykiatere er "affald af læger som
>man ikke tør placere andre steder", det må du da kunne indse. At du har
>været inden for behandlingssystemet gør dig altså ikke istand til at lave
>sådan en generaliserende bedømmelse.

Det er mine erfaringer fra at leve i blandt læger hele mit liv som
privat person
samt den erfaring jeg har gjort mig ved indlægelse på primært hvid
over hospital.

men kan du berige mig og nærværende forum med andre fakta - lad mig
endeligt høre dem !

>
>Og Bo, det ville hjælpe dine indlæg hvis du bare brugte LIDT længere tid med
>retstavningsordbogen - ikke for at nedgøre dig, men dine indlæg er til tider
>næsten ulæselige pga. dette.

http://www.usenet.dk/netikette/debatteknik.html
"Der skal være plads til alle
Man må ikke glemme, at folk på Usenet er meget forskellige. Vi har
forskellig uddannelse, alder, erfaring og baggrund - og der skal helst
være plads til os alle. Uanset om vi er gode til at stave og udtrykke
os på skrift eller ej. Og uanset hvor længe vi har været på Usenet.
Derfor er overbærenhed og forståelse også vigtigte elementer i
debatterne, hvis alle skal høres, forstås og tages alvorligt. Undlad
at kommentere sdavefegl. "

med andre ord hold dig til sagen er du i tvil om noget så spørg eller
lad være med at svare !

>
>> du har med 2 ord afvist ca 40 sætninger med et postulat -
>> deeet .... agumentasion udemærker sig ved at man forholder sig til det
>> der står og føre en saglig modagumnetasion i form af kilde anvisninger
>> og fakta ...
>
>Jeg vil sige at jeg heller ikke giver dig ret i at "værd forsigtig med alle
>der har
>fåed en vidergående udanelse" og at de arbejder med ideer fra 1880...Det ER
>fuldstændig forkert!!

jamen By all means kast lys over det og lad mig se nogen links til
hvad for kvalifikationer - der forusætter man betræder denne stilling

MvH
Bo M Mogensen
>

--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)
http://ww21.tiki.ne.jp/~wildside/tabs/magic_and_loss.html

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-11-02 17:22

> >Bo, det er stadig noget vrøvl at sige at psykiatere er "affald af læger
som
> >man ikke tør placere andre steder", det må du da kunne indse. At du har
> >været inden for behandlingssystemet gør dig altså ikke istand til at lave
> >sådan en generaliserende bedømmelse.

> Det er mine erfaringer fra at leve i blandt læger hele mit liv som
> privat person
> samt den erfaring jeg har gjort mig ved indlægelse på primært hvid
> over hospital.

Jeg skal ikke snakke for Hvidovre hospital - måske er de virkelig
inkompetente hele bundtet - men derfra og så til at lave generalisering
"alle psykiatere er affaldslæger" er et stort spring.

> men kan du berige mig og nærværende forum med andre fakta - lad mig
> endeligt høre dem !

"andre fakta"? Dvs du fremstiller dit eget indlæg som funderet i fakta? Rend
og hop.
Vi har trods alt en hel del psykiatere i DK, og tro mig, der er mange gode
(såvel som der er nogle få rådne æbler).

(usenet og friheden for alle)
> med andre ord hold dig til sagen er du i tvil om noget så spørg eller
> lad være med at svare !

Det var dig selv der begyndte med citatteknikken. Fej foran egen dør først -
Jeg vil stadig holde på at dine indlæg er svære at læse og få mening ud af
pga de mange stavefejl. Endog mere så end indlæg med dårlig citatteknik.

> >Jeg vil sige at jeg heller ikke giver dig ret i at "værd forsigtig med
alle
> >der har
> >fåed en vidergående udanelse" og at de arbejder med ideer fra 1880...Det
ER
> >fuldstændig forkert!!
>
> jamen By all means kast lys over det og lad mig se nogen links til
> hvad for kvalifikationer - der forusætter man betræder denne stilling

Hvilken stilling? Psykiatere? Psykologer?

Mit problem ligger i at du generaliserer hæmningsløst og er fuld af
fordomme, som sikkert er genereret gennem dine personlige problemer og
behandlingssystemets måde at håndtere dem på. Pas på med at altid skyde
skylden på andre, selvom det er så meget sværere at se indaf.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-11-02 18:12

Chokmah <chokmah@c.dk> wrote:

> On Sun, 3 Nov 2002 08:10:34 +0100, "Eske" <eskeandersen@tiscali.dk>
> wrote:
>
> >> jeg er læge søn vokset op i miulluet
> >> jeg har været alkoholiker i knap 15 år
> >> har været i behandling i 5-6 år
> >> indlagt 3 gange på syk .....
> >> hvor i ligger dine referancer ???
> >
> >Bo, det er stadig noget vrøvl at sige at psykiatere er "affald af læger som
> >man ikke tør placere andre steder", det må du da kunne indse. At du har
> >været inden for behandlingssystemet gør dig altså ikke istand til at lave
> >sådan en generaliserende bedømmelse.
>
> Det er mine erfaringer fra at leve i blandt læger hele mit liv som
> privat person
> samt den erfaring jeg har gjort mig ved indlægelse på primært hvid
> over hospital.
>
> men kan du berige mig og nærværende forum med andre fakta - lad mig
> endeligt høre dem !
>
> >
> >Og Bo, det ville hjælpe dine indlæg hvis du bare brugte LIDT længere tid med
> >retstavningsordbogen - ikke for at nedgøre dig, men dine indlæg er til tider
> >næsten ulæselige pga. dette.
>
> http://www.usenet.dk/netikette/debatteknik.html
> "Der skal være plads til alle
> Man må ikke glemme, at folk på Usenet er meget forskellige. Vi har
> forskellig uddannelse, alder, erfaring og baggrund - og der skal helst
> være plads til os alle. Uanset om vi er gode til at stave og udtrykke
> os på skrift eller ej. Og uanset hvor længe vi har været på Usenet.
> Derfor er overbærenhed og forståelse også vigtigte elementer i
> debatterne, hvis alle skal høres, forstås og tages alvorligt. Undlad
> at kommentere sdavefegl. "
>
> med andre ord hold dig til sagen er du i tvil om noget så spørg eller
> lad være med at svare !
>
> >
> >> du har med 2 ord afvist ca 40 sætninger med et postulat -
> >> deeet .... agumentasion udemærker sig ved at man forholder sig til det
> >> der står og føre en saglig modagumnetasion i form af kilde anvisninger
> >> og fakta ...
> >
> >Jeg vil sige at jeg heller ikke giver dig ret i at "værd forsigtig med alle
> >der har
> >fåed en vidergående udanelse" og at de arbejder med ideer fra 1880...Det ER
> >fuldstændig forkert!!
>
> jamen By all means kast lys over det og lad mig se nogen links til
> hvad for kvalifikationer - der forusætter man betræder denne stilling
>
du kan gå ind på hjemmesiden for psykologi på kua. og se alle de fag og
litteratur man skal igennem.....
men hvad er det egentlig du vil havde at vide...???
der er jo lige så mange forskellige psykologer som jah.....
alle tandlæger er jo heller ikke lige gode....
Er det egentlig ikke den magt disse mennesker har du ikke kan lide..???
jeg har snakket med mange sindslidende og det mest kendetegnende var at
de ikke følte sig lyttet til.....så jeg er enig med dig i at det system
vi har idag ikke er særligt godt....og der er mange der bliver tabt "på
gulvet"......fordi der praktisk talt ikke er tid til det der skal
til....lidt menneskelighed!
og noget helt andet er at psykiater ikke er affald fra læger det er
vidreuddannet læger.......men vi kan hurtigt blive enige om at de er
hurtiger med medicinen....men så må man jo lade vær med at opsøge en
psykiater for det er jo det de " kan" !
du lyder så vred.....hvorfor få du ikke brugt al din viden og vred
konstuktivt!!??
der er mange center, og cafe hvor mennesker der har prøvet det samme
mødes og arbejder for et bedre "miljø"....
men alt den behandlig du har skrevet om at du selv har fået synes du at
den har " virket" ( dumt udtryk) men har du fået det bedre???

> MvH
> Bo M Mogensen
> >
vh sia

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk
iChat: kiaikido

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-11-02 18:31

On Sun, 3 Nov 2002 17:21:52 +0100, "Eske" <eskeandersen@tiscali.dk>
wrote:

>> Det er mine erfaringer fra at leve i blandt læger hele mit liv som
>> privat person
>> samt den erfaring jeg har gjort mig ved indlægelse på primært hvid
>> over hospital.
>
>Jeg skal ikke snakke for Hvidovre hospital - måske er de virkelig
>inkompetente hele bundtet - men derfra og så til at lave generalisering
>"alle psykiatere er affaldslæger" er et stort spring.

det er koretkt !
jeg har dog en modsat erfaring til gode kontra mit postulat -
men som sagt hvis du har nogen gode eksempler så del dem ud.

>
>> men kan du berige mig og nærværende forum med andre fakta - lad mig
>> endeligt høre dem !
>
>"andre fakta"?

ja de kommer ikke ...du er ikke kommet med et enste fakta en enste
erfaring ....

> Dvs du fremstiller dit eget indlæg som funderet i fakta? Rend
>og hop.

specifikke oplevelser ....

>Vi har trods alt en hel del psykiatere i DK, og tro mig, der er mange gode
>(såvel som der er nogle få rådne æbler).

jamen som sagt lad os se - fortæl fortæl ......
der må da være et sted med gode behandlings resultater osv.

>
>(usenet og friheden for alle)

Øhh jow ?

>> med andre ord hold dig til sagen er du i tvil om noget så spørg eller
>> lad være med at svare !
>
>Det var dig selv der begyndte med citatteknikken. Fej foran egen dør først -

det var den letsindige omgang med citat tekniken der oprindeligt
tilveje bragt nogen forviring -
kik evt på :http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

>Jeg vil stadig holde på at dine indlæg er svære at læse og få mening ud af
>pga de mange stavefejl.

jamen man må da sige at det går fint med at svare selv om du ikke
forstår det - der er skrevet

at debat om retstavnings færdigheder - er i strid med fundaasen for
samtlige danske nyhedes grupper på nær dk.kultur.sprog.
samt dine kunde vilkår - det er så en sag for sig -

mets problematisk er det dog at det afspore debaten - hvorfor man i
sin tid besluttede at disse debater - ikke burde finde sted.

kan du se noge mening med det ?
altså man skriver om et emne og giver sig så til at skrive om
tegnsætning restavning osv.

ødelæger emnet og debaten - det kan man selvføligt også sige at det
gør et uforståeligt indlæg også - men da der nu en gang for alle er en
del ordblinde mennesker her i landet - så vil man kunne praktisk talt
tage hver 3 debat og dreje den over på - netop dette - hvorfor det
ganske rigemeligt er uhensigtmæsigt - så spring de ting over du ikke
forstår eller spørg til hvad du eksakt ikke forstår.

>> jamen By all means kast lys over det og lad mig se nogen links til
>> hvad for kvalifikationer - der forusætter man betræder denne stilling
>
>Hvilken stilling? Psykiatere? Psykologer?

begge for den sags skyld !

>
>Mit problem ligger i at du generaliserer hæmningsløst og er fuld af
>fordomme, som sikkert er genereret gennem dine personlige problemer og
>behandlingssystemets måde at håndtere dem på.

egentligt ikke - faktum er at en teaput uden stats anerkend uddanelse
fik standset mit astronomiske alkohol problem på 12½ md.

en ja psykiatrisk læge fandt indrømmet den korekte medicinereing.

men derfra til at sige vi nogen sinde havde en meningsfuld samtale -
det ville en overdrivelse - jeg tror heller ikke der var nogen af os
der forventede det - hun var i det store hele godt tilfreds med at jeg
holdt op med at drikke og som sådan en behandlings mæsige succes
histroie - men reelt via samtale at nå til noget menings danende eller
noget der minde om forståelse - det var ikke tilfældet.

men det er sådan set også lige meget - hun gjorede det hun skulle
stillede en diganose ud fra symtomerne og fandt den optimale
medicinering.

jeg havde tilgengæld nogen yderst meningsfulde samtaler med sekretæren
og sygeplesken.... der netop kvalificerede sig tror jeg ved at de ikke
var handicapede af udanelsen .... men bare sad der dag efter dag
iagtog tænke og drage konklusioner.

>Pas på med at altid skyde
>skylden på andre, selvom det er så meget sværere at se indaf.

jeg skylder ikke skylden på nogen - jeg forholder mig til tingen som
jeg har oplevet og erfaret dem.
>
--
http://www.bobdylan.com/songs/iandi.html
http://www.bobdylan.com/songs/landlord.html + http://www.highwaytoacdc.com/parole/rideon.php3
http://www.bobdylan.com/songs/idiot.html + http://www.bobdylan.com/songs/series.html
http://www.bobdylan.com/songs/itsalright.html

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-11-02 20:41

On Sun, 3 Nov 2002 18:11:40 +0100, kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com
(Michael Holm) wrote:

>du kan gå ind på hjemmesiden for psykologi på kua. og se alle de fag og
>litteratur man skal igennem.....

det ville være rart om du postede den

MvH
Bo M Mogensen
--
http://www.bobdylan.com/songs/iandi.html
http://www.bobdylan.com/songs/landlord.html + http://www.highwaytoacdc.com/parole/rideon.php3
http://www.bobdylan.com/songs/idiot.html + http://www.bobdylan.com/songs/series.html
http://www.bobdylan.com/songs/itsalright.html

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-11-02 20:46

Bo M Mogensen <chokmah@c.dk> wrote:

> On Sun, 3 Nov 2002 18:11:40 +0100, kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com
> (Michael Holm) wrote:
>
> >du kan gå ind på hjemmesiden for psykologi på kua. og se alle de fag og
> >litteratur man skal igennem.....
>
> det ville være rart om du postede den

www.psyk.ku.dk
der kan du gå ind og se hvordan semesterne er bygget op og
hvilket fag der er!
litteratur osv.

> MvH
> Bo M Mogensen

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk
iChat: kiaikido

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-11-02 07:48

Chokmah <chokmah@c.dk> wrote:

> On Sun, 3 Nov 2002 20:45:48 +0100, kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com
> (Michael Holm) wrote:
>
> >Bo M Mogensen <chokmah@c.dk> wrote:
> >
> >> On Sun, 3 Nov 2002 18:11:40 +0100, kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com
> >> (Michael Holm) wrote:
> >>
> >> >du kan gå ind på hjemmesiden for psykologi på kua. og se alle de fag og
> >> >litteratur man skal igennem.....
> >>
> >> det ville være rart om du postede den
> >
> > www.psyk.ku.dk
> > der kan du gå ind og se hvordan semesterne er bygget op og
> >hvilket fag der er!
> > litteratur osv.
>
> tak det er faktisk det jeg har ledt efter
> og lat hvad jeg spurget efter gang på gang !
> men der er jo meget at lære
> men jeg kan nu se man bruger de gamle kilder endnu
> http://www.psyk.ku.dk/studie/pensumFo/indhold.html#BA1_1
>

det er klart at de bruger de gamle kilder ....det er jo det
grundlæggende og skaber en vidre forståelse for de nye teorier....

> om ikke andet så er historisk interesante.
>
> MvH
> Bo M Mogensen

vh
sia

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk
iChat: kiaikido