/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Trådløst netværk til skærm
Fra : klanger
Vist : 580 gange
50 point
Dato : 29-10-05 19:42

Jeg har netop opsat en spritny computer hos en kammerat i hans forretning. Samtidigt har
jeg opsat en 42" fladskærm for ham i et andet lokale. Jeg ville gerne kunne koble fladskærmen til computeren også. Afstanden mellem de 2 lokaler er dog rimelig stor. Findes der en eller anden form for trådløs forbindelse hvorved fladskærm som har pc skærm stik kan "forbindes" med computeren, så jeg slipper for, at trække et lidt langt kabel. Håber det er det rigtige sted jeg spørger, ellers giv mig lige et hint. På forhånd tak.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 31-10-05 07:30

Der findes de her sender/modtagere, som kan overføre lyd og billed. De køre i samme område som trådløse netværk, 2,4 GHz. De kan række op til 100 meter, alt efter hvilket forhold de placeres under. Men om du kan tilslutte et PC-skærmsignal er nok tvivlsomt, hvis du ikke kan konvertere det til et videosignal.
De forhandles i flere supermarkeder, og er set i bla. Fup og Fakta til ca. 200 kr.

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 31-10-05 09:09

Til severino... Jeg har faktisk et sådan sæt liggende, som jeg før har brugt mellem 2 alm fjernsyn. Nu sidder jeg ikke lige ved den computer/skærm jeg skal bruge præsentationen på, men tror du der er tilslutningsmuligheder til sådan en sender. På mine sendere ser jeg kun scartstik samt jackstik (hedder de det?)til lyd video o.lign.
Ellers må jeg jo prøve, at tage "udstyret" med og se om l..... virker. Men villle lige tillade mig, at høre om du vidste dette. På forhånd tak!

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 31-10-05 13:03

Jeg tror det kan fungere, der som du også har en video udgang på grafikkortet, ellers må du se om der findes en converter der kan omsætte signalet til et RGB (Scartstik) eller CVBS (Phonestik) signal.

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 31-10-05 17:19

Tak for hjælpen, men jeg fandt faktisk et program http://www.presentersoft.com/download.htm
Det koster godt nok lidt men er meget effektivt.
Så nu kan jeg nemt lave mine PP præsentationer om til en fil der kan brændes f.eks på en CD, som kan afspilles i en DVD'er

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 31-10-05 17:19

Tak for svaret severino.