/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hulmursisolering?
Fra : Vatos
Vist : 1446 gange
50 point
Dato : 29-10-05 16:39

Vi har et hus på godt 114 m2 (reelt er det kun de ca 75 m2 der trænger, resten er tilbygning) og er begyndt at tænke i hulmursisolering.

Vi bor i Taastrup ved KBH, men kender intet til branchen. Er der nogle med gode erfaringer som kan pege på et godt firma at bruge?

Det er et 2 plans muremestervilla fra 1934 med et grund areal på ca 43 m2. Hvor meget vil sådan noget koste os?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-10-05 16:45

der er mange tømrerfirmaer der foretager den slags. der findes også forskellige produkter, men prisen svinger ikke ret meget fra produkt til produkt

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 29-10-05 17:20

hej prøv dette link - de lover et gratis tilbud online...

http://www.byggestart.dk/tilbud.asp?pID=1&action=2&valType=3

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 29-10-05 22:35

en pris ide

vi har lige fået et tilbud på isolering med flamingokugler.. og det lydder på 7800 kr for et hus på 97 m2 og med en hulmur på 8 cm

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-10-05 22:42

hvis du isolerer med flamingokugler, skal du passe på hvis du senere skal skifte vinduer. så vil du opdage, at sådan noget stads er meget levende.
jeg vil anbefale at du bruger grannuleret mineraluld. prisen er ca den samme

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 30-10-05 07:15

trimare46

jeg vil give dig ret i at flamingokugler nemmer flyver ud, men vi er så heldig stillet at vores vindues huller er opmuret på nær i bunden, men jeg har hørt at granuleret mineraluld kan synke med tiden og så vil man få en kuldebro og skal så have blæst mere ind..

Kommentar
Fra : Vatos

Dato : 30-10-05 08:14

Hvad med troværdige firmaer, som leverer varen til tiden??

(Har desværre lige fået lavet mit tag af et firma som som delte de 2 arbejdsdage over 1 måned)

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 30-10-05 08:39

Jeg har fået isoleret med skum som har en højere isoleringsevne end rockwool f.eks. Det stivner inde i hulmuren, synker ikke og det bliver ikke stoppet og laver klumper som mineraluild når det møder f.eks. jernbindere som der er til murstenene i hulrummet. Vældig godt tilfreds med det.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 50 point
Dato : 30-10-05 08:59

mineralulden hænger ikke fast i murbindere hvis det er gjort ordentligt. det blæses ind under et ret stort tryk, og finder ud i alle hjørner. hvis det gøres ordentligt, er det lige så hårdt som bats, når det er blæst ind, og synker ikke sammen. jeg har set tilfælde hvor der er isoleret med skum, hvor skummet var næsten forsvundet igen, men det skal nævnes at det var i skumisoleringens barndom. måske er det blevet bedre, men jeg har ikke tiltro til det. jeg er også sikker på, at dit hus bedre kan ånde med mineraluld. isoleringsevnen er dårligere i mineraluld, men ikke så meget at du kan mærke det på varmeregningen. derimod vil du kunne mærke det på varmeregningen, hvis dit hus bliver for tæt og dermed holder på fugten. teknologisk institut har lavet forsøg der viser, at et hus uden dampspærre er ca 9 % billigere at varme op, fordi fugten kan komme ud, og derved ikke bruger af din radiatorvarme til at fordampe igen og igen inde i huset

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 30-10-05 09:12

Problemet med de højisolerede huse idag er netop fugten, men den skal ud igennem kontrolleret udluftning (ventiler) ikke igennem isoleringen, hvis den da kan komme derind når væggene er malede eller tapetseret med filt.

Kommentar
Fra : Vatos

Dato : 31-10-05 10:02

Er der ikke nogen som kan anbefale et godt og billigt firma??

Kommentar
Fra : MTI

Dato : 31-10-05 16:34

Jeg anbefaler mineraluld, så lyt ikke til alle de mere eller mindre dokumenterede påstande om de forskellige isoleringsmaterialer.

prøv http://www.mti-stevns.dk

Kommentar
Fra : Vatos

Dato : 01-11-05 12:24

MTI:
Jeg har faktisk skrevet en mail til dig ang et tilbud

Kommentar
Fra : MTI

Dato : 01-11-05 15:19

Jeps, jeg har fået den, og skal nok ringe til dig, men jeg var ikke helt sikker på at det var dig.

Kommentar
Fra : Vatos

Dato : 16-11-05 12:45

MTI:

Jeg har stadig ikke hørt fra dig??

Kommentar
Fra : jensensfidus

Dato : 25-11-05 14:40

Hej

Jeg kan ikke anbefalde www.byggestart.dk , jeg har prøvet at bestille håndværker os dem - og i mit liv har jeg aldrig fået så mange useriøse henvendelser .... så det vil jeg godt advare imod

/J

Kommentar
Fra : MTI

Dato : 25-11-05 17:06

Hej,

Hvad mener du med useriøse henvendelser?

Forøvrigt kan du jo prøve www.gratisbyggetilbud.dk

Hilsen

K_E:

Kommentar
Fra : jensensfidus

Dato : 25-11-05 21:42

Hej MTI

Jeg blev kontaktet af to virKsomheder ... begge havde været igang i under et år og ingen af dem dukkede op som aftalt

Hvad har du af erfaringer med Gratisbyggetilbud.dk ??

/J

Kommentar
Fra : MTI

Dato : 26-11-05 01:21

Jeg er selv tilmeldt www.gratisbyggetilbud.dk og det virker upåklageligt.

Hilsen

K-E.

Kommentar
Fra : jensensfidus

Dato : 28-11-05 08:32

Kanon - det skal da helt klart prøves

Tak

Kommentar
Fra : Vatos

Dato : 30-11-05 08:04

Hermed afsluttes sagen:

1. Activ A/S (http://www.activ-as.dk/) kom og så på opgaven mandag kl 16.30.

2. Samme dag kl. 18.30 lå der et tilbud i min mailbox.

3. Tirsdag godkendte jeg tilbuddet og sagde ja tak

4. Torsdag startede arbejdet med at tage sten ud.

5. Mandag blev der først suget noget gammelt skum ud og blæst Rockwool granulat ind. De fleste sten mures i igen.

6. Tirsdag blev de sidste sten muret i, og der blev ryddet op.

8 dage fra tilbud til færdigt arbejde, samtidig med at jeg blev holdt underrettet ang. hvad blev gjort hvornår.

Super service og kan kun varmt anbefales.

Kommentar
Fra : Vatos

Dato : 30-11-05 08:06
Godkendelse af svar
Fra : Vatos

Dato : 30-11-05 08:18

Tak for svaret trimare46.