/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Bådmotor
Fra : jamen
Vist : 1248 gange
300 point
Dato : 29-10-05 12:42

Kan man skifte fra korte ben til lang ben ?

Hvis, skriv venligst et link.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-10-05 12:45

det er der vel ikke noget i vejen for, men hvorfor vil du skifte, og vil du bare skifte ben på motoren, eller vil du skifte motor.

Kommentar
Fra : jamen

Dato : 29-10-05 12:47

Jeg fik et tilbud på en billig motor..
Desværre er den kortbenet og jeg skal bruge langben.

Så ville gerne vide om det kunne lade sig gøre at sidde et "ekstra" stykke på så den blev langbenet. ?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 310 point
Dato : 29-10-05 12:52

Det kan det godt (hvis det er en model der fås både med kort og langt ben) , men det kan sikkert ikke betale sig, da der skal skiftes en del ud (hele indmaden i benet og mellemstykket), og dele er jo ikke ligefrem billige til bådmotorer.
Men selvfølgelig, hvis man render over en evt. defekt motor magen til, bare med et langt ben som man kan skifte, kan det godt gå.

Ellers ville det nemmeste jo være at sælge den man har, og så købe en med langt ben.

mvh dova

Kommentar
Fra : jamen

Dato : 29-10-05 12:54

Ok.

Har du ikke eventuelle links til bådmotor hjemmesider ? forhandler osv ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-10-05 13:42
Kommentar
Fra : sverola

Dato : 29-10-05 14:16

Det kan ikke betale sig at skifte fra den ene længde til den anden.........Det bliver så dyrt at du lige gerne kan finde en med den benlængde som passer til båden..........Jeg havde samme problem for et par år siden-Jeg bed i det sure æble og købte en kortbenet til min båd...........Jeg var hos flere forhandlere og spurgte ,og fik samme svar-der er for meget som skal byttes....Sorry

sverola

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-10-05 16:33

hvor stor en motor skal du bruge. hvad må den koste, og hvor i landet bor du

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 29-10-05 16:52

Hej Jamen

Det kan 100% ikke betale sig...

Har en langbenet motor som lige er blevet serviceret, er tiptop i orden. Du kan få tlf nummer til marinecenteret som har lavet service og tjekke den.
Det er en 40hk 2 takt motor fra 96´
Skriv hvis det har din interesse.

Mvh Pauli

Godkendelse af svar
Fra : jamen

Dato : 04-11-05 18:07

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : kongvox

Dato : 09-05-06 21:06

hejsa.....

det kommer helt an på hvad det er for en motor og hvad du kan lave selv..... det et jo kun gearhusetder skal pilles af og nyt mellemstykke+aksel der sakl skiftes , har selv lig gjort det til en tohatsu 50 bare den anden vej rundt.......

skriv lige hvad det er for en motor str og årgang og så finder vi da helt sikkert en løsning på det...

hilsen kongvox