/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Problemer med Yamaha 4 Gear
Fra : Rma2635
Vist : 803 gange
200 point
Dato : 28-10-05 18:12

Hej

Er en af de heldige der er ejer af en yamaha 4 Gear, men har som alle andre oxo problemer med min.
For det første er den ikke hel nem at starte, er nød til at løbe den igang for ellers kommer den ikke igang, når den endelig så er startet så har den svært ved at ta gas og kan overhovedet slet ikke stå i tomgang. FOr det andet så kører den generelt dårligt, trækker ikke rigtigt og går ud hvis man ikke er efter den med omdrejninger, og dem kan den for øvrigt slet ikke ta nok af, og det er ret ligemeget hvor meget jeg justere der er ikke rigtigt nogen forskel. Hvad kan der være i vejen med den.

Den er næsten hel standard dvs Gearing, cylinder og karburator er fuldstændig standard, det eneste der ikke er helt standard er at jeg har en 16mm boreplade på.
Har lige kigget i karburatoren og så der sad en 190 dysse i, er det ikke meget stort til en standard, i så fald, hvor stor skal den være??
Håber der er nogen der kan hjælpe mig

René Andersen

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 28-10-05 18:31

At den ikke vil tage gas eller gå tomgang, kan være slidt stempel/cylinder.
Utæt motor, et eller andet sted. Står forkert i tændingen.
Lyder som om den trænger til en ordenlig overhaling.
Prøv at rense din udstødning, kan hjælpe, men tvivler.
Skift tændrør
Prøv at gå til en mekaniker, og få ham til at måle kompressionen på den, tror ikke den er særlig høj.
Men jeg ville kigge stempel/ringe og cylinder efter, og skifte alle pakninger.
Og få en original plade, da den sikkert får en forkert benzin/luft blanding.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 210 point
Dato : 28-10-05 19:17

Jo 190 er i overkanten, 170-180 er passende, men en Yamaha skal have så meget benzin at den slår over i 4-takt når den køres ud i de små gear, men den skal ikke 4-takte i 4`de gear, i hverfald kun ned ad bakke.
Og at den ikke vil op i omdrejninger er typisk med for stor dyse, hvor den også let bliver forslugt når den er varm.
Indsugningspladen er netop boret op for at give flere HK, så det er ok, og den er boret i 90% af alle FS1, ligesom de alle har fået den store 16mm karburator.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=615689531&n=282497784&pn=282498063

Tomgangsjustering skal kunne lade sig gøre, men prøv først en 170 dyse.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Rma2635

Dato : 30-10-05 00:43

Glemte forresten at fortælle at jeg lige har sat ny cylinder på, og lige har repareret en af gevindende til borepladen for den sad kun med 3 bolte så den har jeg lavet så den nu sidder med alle 4 bolte, og C´følgelig skiftet pakningen.

René Andersen

Kommentar
Fra : Rma2635

Dato : 31-10-05 14:28

Nå nu har vi kigget lidt på den og skiftet til en mindre dyse, og det kom den til at køre en anelse bedre af, men den kører stadig af lort så nu vil jeg gå i gang med en større overhaling af den for tror der er gået en simmering, så nu kigger jeg den lige efter og tjekker alle pakninger på den for den trænger nok til det.
Men tak for hjælpen

René Andersen

Godkendelse af svar
Fra : Rma2635

Dato : 31-10-05 14:29

Tak for svaret pallebhansen.