/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Opkobling
Fra : oz1eqp
Vist : 512 gange
100 point
Dato : 28-10-05 08:48

Hej
Jeg har Tele2 ADSL 512/512 med tre faste IP adresser.Det virker ikke for godt,d.v.s.der er alt for mange udfald.
Ville det virke bedre uden faste IP adresser,jeg kender ikke så meget til det.
Derfor spørger jeg eksperterne her på Kandu.
Jeg bruger Router D-LINK DI-604 og en hub hvortil der er koblet 3 computere.
Håber I har en løsning på mit problem.

oz1eqp

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-10-05 08:51

Vores tdc-fyr, siger at her hos os skal vi ikke kører med faste IP adresser, jeg kender ikke årsagen

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-10-05 08:57

TDC har ADSL problemer over hele landet i dag.

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 28-10-05 09:10

peet49 du mener TDC har lige lavet en plan for nedetid idag

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-10-05 09:17

Det har de ikke, de har blot problemer, det gælder både privat og erhverv, som vi hører til, signalet kommer og går. Det kan læses på `her: http://kundeservice.tdc.dk/erhverv/driftsinformation/

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 28-10-05 09:20

Hehe peet49, det var bare din formulering "TDC har ADSL problemer over hele landet i dag." der lagde lidt op til det den lød lidt som en ordre der var givet

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-10-05 09:31

TDC har ikke lavet andet end lort de sidste par år for vores firma (sikkert også andre) derfor flyttede vi til erhverv, det har åbenbart ikke hjulpet. Det er altid en trøst - det kan kun blive bedre. Deres kabelnet skulle have været udskiftet for mange år siden.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-10-05 10:03

Fejlen med ADSL og telefon forventes rettet indenfor de næste to timer.

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 28-10-05 10:15

Nu er det jo ikke TDC jeg bruger,men Tele2.
Så jeg har så ikke fået svar på mit spørgsmål endnu.
oz1eqp

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-10-05 10:23

Hvis Tele2 er på TDC`s kobber, er det vel samme problem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-10-05 10:35

oz1eqp... du kunne jo ændre dine IP adr. til ikke at være faste, og se om det kunne løse problemet, men ellers er det rigtigt hvad peet49 skriver, TDC har kablerne, så hvis det kun er idag du har problemet, så vent med at eksperimenterer

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 28-10-05 11:13

Jeg betvivler skam ikke hvad peet49 skriver,men det er ikke kun i dag jeg har problemet.
Det sker flere gange om ugen.Det hvad jeg ikke er klar over er,hvilken forskel det gør om jeg har faste IP adresser
eller ikke.Nogen der ved det?
oz1eqp

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-10-05 11:22

Router tildeler IP, jeg ville prøve, at resette modem og router og se, om ikke det løser problemet.

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 28-10-05 11:52

Det må jeg gøre flere gange om ugen,og det løser ikke problemet.
oz1eqp

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-10-05 11:56

Har du været på Dlink og se, om de har en løsning, det kan næsten kun være modem eller router, der laver problemet.

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 28-10-05 12:07

Ja,har prøvet næsten alle muligheder.Man kunne måske forestille sig,at det har noget med de faste IP adresser
at gøre,men jeg er ikke sikker på det.
oz1eqp

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-10-05 12:08

oz1eqp... prøv at gå ind på netværkskortet og tryk IP opsætningen, og sæt den til at hente Ip adr. automatisk, jeg tror

jeg tror det vil løse dit problem, at du ikke har faste Ip adr.

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 28-10-05 12:33

Nordsted1
Det er muligt du har ret,at jeg skal skifte fra faste til variable IP adresser.
For øjeblikket er systemet sat op til automatiske IP adresser.
oz1eqp

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-10-05 13:10

jamen så krydser jeg fingre for at det vil lykkedes dig nu

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 28-10-05 13:57
Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 28-10-05 21:24

Du har hos Tele2 fået tildelt 3 IP-adresser (skriver du)!
Du køre med en router (skriver du)!

Reelt har du så kun behov for en IP-adresse på nettet, da routeren så klare alle de lokale problemer.
Du skal have routeren opsat til at køre STATISK (fast adresse) udad til. Her kan du så vælge mellem de tre adresser du har fået tildelt, og indtaste dem i routeren.

Lokalt skal du nok vælge (DYNAMISK) DHCP, så du slipper for den lokale opsætning, og overlader det til routeren.
Du skal gå ind på D-LINK's sider og hente den seneste opdateret firmware til routeren. Gem et kopi af den, og installer den på routeren.
Da du har reset din router, vil den køre med den standardopsætning som den er født med. Derfor skal du opdatere, så du slipper for de børnesygdomme, som næsten altid er i standardudgaven. - Hver gang du RESET'er skal du indlæse den seneste firmware. Det er derfor du skal gemme et kopi af den.
Hvis du har mulighed for at gemme opsætningen af routeren, efter opdateringen, så er det langt nemmere for dig, at genskabe alle indstillinger.

Det har gentagende gang vis, at gamle firmware skaber problemer.
http://www.dlink.dk/?go=gNTyP9Cip9RLIC4AStFCF834mptYKu5YTtvhLPG3yV3oU4t+hK4sOpkoN6Jh7zov
Her kan du hente den version der svarer til din model.

Godkendelse af svar
Fra : oz1eqp

Dato : 29-10-05 10:08

Tak for svaret severino.
Det var lige netop hvad jeg skulle bruge.
Mange tak
oz1eqp

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-10-05 10:18

CQ CQ oz1eqp - den er 10 4 så hermed 73