/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
ubuden gæst
Fra : vombatsi
Vist : 3308 gange
40 point
Dato : 28-10-05 08:29

Er der nogen der kan hjælpe mig med svar på hvad det kan være der er flyttet ind på loftet. Vi har et stort uudnyttet loft og har tidligere været ude for både mus og en enkelt gang en husmår.
Det dyr der bor der nu er meget stille, vi ser hverken den eller dens eskrementer, men den pusler rundt hver nat.
Vi har lagt gift ud som ikke har hjulpet, så nu undre det mig hvad det kan være og hvordan vi får den ud igen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-10-05 08:36

Der kan være flere muligheder, men mus er det mest sandsynlige på denne årstid, deres eskrementer kan være svære

at få øje på. Det kan også være flagermus, egern, og som du selv er inde på en ny husmår

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-10-05 09:34

Hvis der er mus eller rotter, kan du lugte det efter en tid. Jeg synes aldrig man er i tvivl om, om der bor sådan nogen.
Det kan være en mår. Eller måske en kat.

Nu ved jeg ikke hvordan adgangsforholdene er for dyr, til at komme ind på loftet, men ville da tror du hurtigt kunne se, om en mår havde indgangsdør nogen steder.

For mange år siden, troede jeg også, at vi havde fået en mår ind på loftet..........Vi kunne om natten høre puslen, og nogen gange noget der løb hen over gulvet.

Men det var Ugler. Der fik unger inde på loftet.

Og for få år siden, troede vi igen der var vilde dyr på loftet, for det lød lidt som uglerne.....Men så var det en fremmed kat der var flyttet ind og havde fået killinger deroppe.

mvh dova

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 28-10-05 11:32

hvis du har en mår på loftet, er du ikke i tvivl om det. den laver en forfærdelig larm. det lyder som om der er en elefant der trasker rundt deroppe.
gift er ikke altid den rigtige løsning. hvis der er nok af dyrets naturlige føde, tager det sjældent af giften. prøv en musefælde med en lækkerbidsken. så kan du sikkert få has på den

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 28-10-05 11:45

Ejj, jeg synes da at man liige skal sikre sig at det ikke er ugler eller katte som dova beskriver, før man sætter fælder op eller lægger gift?
Vi havde noget familie som havde det samme - en ugle på loftet, men har ikke selv oplevet det.

Killingerne ved jeg ikke rigtig? Det er jo ikke 'sæson' selvom kattene jo nok ikke selv er klar over det (og sikkert er ligeglade ). Men det er da tænkeligt at en kattemor har barslet deroppe? Især hvis det er et rimeligt lunt loft.

Held og lykke med 'jagten' - jeg vil ønske at I finder ud af hvad det er for et kræ der synes Jeres loft er dens slot

Vh. Dorthe

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 40 point
Dato : 28-10-05 14:02

Hej
Tror du har fået besøg af Casper.
Det venlige spøgelse...

Kommentar
Fra : vombatsi

Dato : 28-10-05 17:14

Tak for svarene, men jeg tror ikke løsningen er imellem.
Husmåren larmer, og det er en der bare pusler rundt vi huser. Kat og ugle er det ikke - de vil ikke kunne komme ind, og jeg har selv hund og kat som jeg er sikker på ville reagere.
Giften vi har lagt ud er i en rottekasse - så dyr der ikke skal rammes kan ikke komme til det.
Jeg må kikke videre deroppe, vil snart gerne have vores loft tilbage

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 28-10-05 18:00

Hvorfor vil du af med den, når nu den er så sød og stille?

Kommentar
Fra : vombatsi

Dato : 28-10-05 19:29

SÅ sød er den nu ikke, jeg kan ikke fordrage at gå ind på loftet når jeg ved der bor en logerende jeg ikke kender derinde.

Kommentar
Fra : vombatsi

Dato : 28-10-05 19:30

SÅ sød er den nu heller ikke. Jeg kan ikke lide at gå ind på loftet når jeg ikke ved HVAD der er derinde. OG når jeg ved hvad det er så vil jeg gerne drive den ud

Godkendelse af svar
Fra : vombatsi

Dato : 29-10-05 17:24

Tak for svaret sofus.dk.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 29-10-05 18:26

Hej
Takker mange gange
Troede ikke den gav point.
Men til du ved hvad, du har på loftet.
Så kan du vel godt kalde ham/det CASPER.
Og god jagt Hø/Hø