/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Optage TV på PC !!!
Fra : Traffic
Vist : 515 gange
100 point
Dato : 28-10-05 08:22

Nu kommer der jo igen Dolph på flimmeren, og det vil jeg ikke gå glip af.

Er desværre ikke hjemme i aften på sendetidspunktet, men vil gerne have det optaget, så jeg senere kan se programmet.

Derfor søger jeg, et program der kan hjælpe med dette !!!
Det skal være muligt efterfølgende, at lægge optagelsen på DVD, og se det hele i stuen når tiden byder sig !!!!!!

Nazgul

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-10-05 08:43

Du skal bruge et kort som det i linket, der følger et program med. Du kan sikkert også finde kortet andre steder f.eks
El-giganten, Merlin og pc forretninger

http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/uk/Products/Consumer+Products/PCTV+Tuners/PCTV+Analog+PVR+%28cable_antenna%29/PCTV+50i.htm

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-10-05 08:44

Halløjsa
Du bedes venligst skrive hvad du har af hardware i din PC. Du skal jo som minimum have en tv-in på dit grafikkort eller et specielt TV-tuner kort (evt. eksternt). Og når du så har købt et tunerkort følger der i 99% af tilfældene et optage/vise program med.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-10-05 08:45

Hej Nordsted1
Du nåede lige at få opdateret først

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-10-05 08:47

Brassovitski.... to sjæle en tanke

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 28-10-05 09:08

Der er tv in og hvad der ellers kræves. Antennestikket kører i PC og jeg kan se 39 kanaler, med det program der fulgte med PC.

Det program er jeg dog ikke tilfreds med, da det deler udsendelserne op i mindre bidder når jeg gemmer....

Jeg søger ikke hjælp til, at se TV på min PC, det fungerer fint. Men et ordentligt program til, at optage udsendelserne med, så jeg derefter kan smide det på en skive og se det når tid er.

Og ja jeg har også en brænder, nå spøg til side.... håber i kan hjælpe !

Nazgul

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-10-05 09:24

Vi bruger et program der hedder noget i retning af Home cinema power dvd, der kan vi slå fra, så den ikke deler op i

mindre bidder

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 28-10-05 10:05

Hej...

Det program jeg har fået med, er Home Cinema XL, TV programmet er Power Cinema.

Hvis det er det samme du kører med Nordsted, kan du så ikke lige guide mig til hvor du ændrer denne indstilling !!!!

Nazgul

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 28-10-05 10:18

Jeg har et program der hedder WinDVD creator. det kører udmærket men det har den hage at det ikke kan programmeres til at starte på et givet tidspunkt. Kvaliteten af det optagne er super.
Mvh. Fleng

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 28-10-05 10:30

Traffic... power Diretor- ind i capture- ind i -Edit- tryk- preferences- find hvor du vil have det liggende - tryk -ok
vælg tv og kanal - tryk - optag

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 01-01-06 14:41

traffic hvorfor underskriver du dig som nazgul?????

Godkendelse af svar
Fra : Traffic

Dato : 03-01-06 23:10

Tak for svaret Nordsted1.

Det er afprøvet og virker !!!!!

Nazgul

Nazgul var optaget som bruger navn, men det skal ikke holde mig tilbage