/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
kopi/Hente hjemmeside til Harddisk/andet
Fra : Dkkasper
Vist : 1844 gange
200 point
Dato : 27-10-05 22:03

Hej allle

Min kæreste skal skrive afhandling om aarhus.dk og har behov for at have et eksemplar af hjemmeside til at ligge på disk, således at hun hele tiden kan vise en kopi af den side hun har analyseret, såfremt de vælger at ændre onlineudgaven.

Kopien kan enten være som en offline side eller måske print af siderne på en smart måde... selvfølgelig er der skræmprint men det må kunne gøres smartere. Måske noget til pdf.

Vi er åbne for alle forslag.

ser frem til at masse gode forslag

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-10-05 22:10

Programmet Front Page (en del af den store office pakke) kan importere hjemmesider - men nogle kan dog være låste.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 27-10-05 22:10

Op i menuen filer - vælg "gem som" - og vælg webside fuldkommen.... duer det ikke ???

/berpox

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 27-10-05 22:10

Når du har siden fremme, så vælg filer>gem som og vælg fuldstændig. Så har du siden liggende på disken som .html-fil. Kan til enhver tid kalde den frem og kan til enhver tid printe den.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 27-10-05 22:10

Den nyeste adobe lægger et lille ikon oppe under din adressebar, så kan du tage et screen print i pdf. Slut.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-10-05 22:17

med Printkey 2000 (fri program)
kan du tage skærmbilled af det du ønsker, jeg ved ikke om den bruges her

Kommentar
Fra : baskeren

Dato : 27-10-05 22:57

Jeg vil snarere anbefale at gemme i MHT-format, fordi siden så gemmes som en enkelt fil - i stedet for at du skal sæbe rundt på hele mapper for hver enkelt side

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 27-10-05 23:00

Baskeren> Sæbe rundt???????

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 28-10-05 09:02

Prøv Offline Explorer : http://www.metaproducts.com/mp/mpProducts_Detail.asp?id=1
Eller besøg en af de andre offline programmer som de sammenligner sig med : http://www.metaproducts.com/mp/chart.asp?action=list&chart_id=1&lng=1&id=1&ex=8&ex=3&ex=17&links=1

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 28-10-05 09:04

Det programmet gør er at besøge alle links på en side (du bestemmer selv hvor "dybt" den skal grave), og downloade dem til harddisken. Bagefter laver den alle links om, så det hele kan køre lokalt - uden internet.

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 100 point
Dato : 28-10-05 21:37

Med de fleste web-sider er det nok at vælge gem og derefter fuldstændig. Gem på harddisken i særskilt mappe og underopdel med mapper for de enkelte web-steder og udgaver hvis disse bliver ændret.

Når man starter fra den mappe (eks.v. ved at vælge åbn eller dobbeltklippe) starter ens browser op med web-stedet uden at gå på Internettet. Hvis man derimod har valgt at gemme enkelte sider i stedet for fuldstændigt vil man erfare, at man på et tidspunkt lige kommer til at mangle en fil.

Jeg bruger endvidere (ved nogle af siderne) at kombinere med en udskrift / kopi som PDF-fil. Jeg benytter til PDF en gratis sponser version se og læs mere via: http://www.pdf995.com/suite.html

Og så kan man jo også benytte et at de mange print-screen gratis programmer.

M.h.t. den Offline Explorer browser som Harlekin nævner, er måske også værd at prøve; men vær opmærksom på, at programmet ikke er gratis men koster 30$ efter prøveperioden på 30 dage.

Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : Dkkasper

Dato : 29-01-06 16:30

Tak for svaret Bjarne_H.