/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Flade og torsk ved Helsingør Havn???
Fra : VJHCredit
Vist : 9290 gange
20 point
Dato : 27-10-05 21:57

Hej derude-jeg er nu bruger herinde så skal først lige lære det med pointene!!!
Jeg har et par spørgsmål med hensyn til fiskeri på molerne i Helsingør, da mig og nogle kammerater har tænkt os at tage der op i weekenden! Hvor skal man stille sig?-har hørt noget om en nordmole? Er der nogle foretrukner med hensyn til hvilket grej/forfang man skal fiske med? Og er der i det hele taget noget at gå efter der oppe nu?er det turen værd? da jeg/vi kommer fra Frederikssund?

Ville meget gerne have besvaret alle spørgsmål hvis det er muligt!!!
På forhånd tak
-VJH

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 30 point
Dato : 27-10-05 22:03

Du skal stå ved Kronborgpynten, lige ud for kanonerne. For to uger siden var der sild og markrel. Om der stadig er nogle fisk, ved jeg ikke. Husk fisketegn. Du skal bruge en eller anden pirk, ikke forfang.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-10-05 22:04

og velkommen til kandu

Kommentar
Fra : VJHCredit

Dato : 27-10-05 22:15

Okay mange tak!
Der er ingen flade???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-10-05 22:23

Jeg ved ikke om der er flade, men der er nok bedst chanche for flade ved molen på lystbådehavnen. Sild og markel er ved kanonerne - men måske vi har fanget dem alle

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-10-05 22:30

Du vil nok have større held med fangsten, hvis du tog ud med en båd. Der er fisketure fra havnen, jeg kan ikke huske
tlf. nummer men der er flere både, den ene hedder Tina

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 27-10-05 22:42

Hvis du vil fange fladfisk skal du enten gå ud på den nordlige mole på lystbådehavnen. Her fortsætter du ud på stenene indtil "knækket" som er meget tydeligt.
Alternativt kan du fiske fra den nordlige mole af statshavnen, ved de gamle opmarchbåse fra færgerne. Prøv også inde i havnen.
Hvis du vil ud med en kutter skal du ikke bruge tina ! Prøv evt. havlit, kan findes på www.havlit.dk
Her står også lidt om hvordan fiskeriet er i øjeblikket.
Sandorm/børsteorm kan købes syd for færgerne ved den lille bådudlejning kaldet trykkerdammen.
Torskefiskeriet skal du ikke forvente dig det store af, men det der er skal fanges fra molehovedet i statshavnen. der er ganske dybt helt inde tæt på. det bedste fiskeri fåes i skumringen.

Håber dette svar er fyldestgørende.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-10-05 22:49

pauli.... hvorfor ikke Tina, bare sådan af nysgerrighed ??

Godkendelse af svar
Fra : VJHCredit

Dato : 27-10-05 22:49

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : VJHCredit

Dato : 27-10-05 22:52

Tak for svaret til dig også pauli troede man kunne give pont til alle... Hmm skal lige lære det... du får nogen en anden gang! Rigtig godt svar! Tak!!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-10-05 22:53

God fornøjelse, og husk du selv skal rense fangsten, og ikke give den fornøjelse videre til konen. Min mand og en
kammerat var ude med båd for ca en mdr. siden, de fangede 25 kg. sild, dem rensede de til kl. 2 om natten og brug-
te det meste af dagen derpå til at ryge dem, jeg tror nok de ærgrede sig over at de ikke var stoppet nogle kg før

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 28-10-05 19:07

Ikke "Tina", fordi det ikke er en af de bedste både !
"Havlit" er klasser bedre, især er skipper bedre hvilket har meget at sige på øresund.
Det er min holdning og erfaring, efter rigtige mange år som kunde og som besætning på lystfiskerfartøjer på øresund.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-10-05 19:15

Nu er det ikke så aktuelt mere, naboen har fået båd , men min mand og far, har tit været ude med de både, så

jeg ville bare vide det, hvis nu naboen fik nok af at fiske.