/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
Pop up boks
Fra : Pjevser
Vist : 826 gange
64 point
Dato : 27-10-05 01:15

Jeg søger efter en kode der ligner næsten denne her: <INPUT value="Klik her" type="button" onclick="alert('Din tekst')" >

I den nye vil jeg meget gerne have en hvor man også kan trykke cancel/annuller.
hvor man fx trykker Ok og så kommer videre til en ny side, trykker cancel hvor den så blot lukker boksen og man så kan forsætte fra hvor man kom til :)
Nogen der ved hvor jeg kan finde sådan en kode?

/Pjevser

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-10-05 01:40

Prøv denne om det er i den stil her http://bsjh.dk/pop/ så kan jeg sende dig filerne, min email finder du under profil.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 27-10-05 01:43

Det er ikke lige frem så noget jeg vil have :)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-10-05 02:03

Ok jeg troede det var et popupvindue du ønskede, dette kunne tilrettes til hvad som helst, og endda meget let, med button osv.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 27-10-05 02:11

Hmm kan du ikke lave en eksempel på det? Man skal kunne klikke på en knap hvor der så efter kommer en pop up hvor man så ellers kan trykke på Ok eller Cancel.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-05 04:45

Sådan en kode 'finder' man ikke. Den skriver man

Jeg har bixet med det en times tid, så jeg håber du kan bruge scriptet :

Kode
<html>
<head><title>Pop-up Links</title></head>
<script type="text/javascript">
<!--
function Linkdialog(link)
{
var LINK=link;
var HTML="<html><head><title>Link</title></head><body><INPUT value='&#197;ben' type='button' onclick='opener.location.href=\""+LINK+"\";window.close();'/><INPUT value='Fortryd' type='button' onclick='window.close();'/></body></html>";
var pop=window.open("","_blank","width=128,height=32,toolbar=no,scrollbars=no");
pop.document.open();
pop.document.write(HTML);
pop.document.close();
return;
}
//-->
</script>
<style type="text/css">
body
{
background:#000000;
color:#ffffff;
font-family: tahoma,arial,sans-serif;
font-size:0.75em;
}
</style>
<body>
<span onclick="Linkdialog('http://dmi.dk');" onmouseover="this.style.cursor='pointer';">DMI</span>
<br/><br/>
<span onclick="Linkdialog('http://dr.dk');" onmouseover="this.style.cursor='pointer';">DR</span>
<br/><br/>
<span onclick="Linkdialog('http://tv2.dk');" onmouseover="this.style.cursor='pointer';">Tv2</span>
</body>
</html>

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-05 04:48

Ps. Det er nok smart at rykke </head> ned ..lige foran <body> ...ikke at det betyder så meget, men det er altså mere korrekt

Jeg er vist blevet lidt træt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 27-10-05 05:02

Tak det er lige koden jeg har brug for :D
Ved ikke om den allerede gør, men kan du gøre så den åbner i et nyt vindue når man klikker på Åben? eller bare sig hvad jeg skal rette og til hvad ;)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-05 05:04

Pps. Det er altså </head> i sidens HTML koden ...ikke i scriptkodens HTML variabel !!!

...oh CSS'en bør kommenteres ud.

Hvis du forstår hvad jeg mener? For en sikkerheds skyld kommer rettelsen her :

Kode
<html>
<head>
<title>Pop-up Links</title>
<script type="text/javascript">
<!--
function Linkdialog(link)
{
var LINK=link;
var HTML="<html><head><title>Link</title></head><body><INPUT value='&#197;ben' type='button' onclick='opener.location.href=\""+LINK+"\";window.close();'/><INPUT value='Fortryd' type='button' onclick='window.close();'/></body></html>";
var pop=window.open("","_blank","width=128,height=32,toolbar=no,scrollbars=no");
pop.document.open();
pop.document.write(HTML);
pop.document.close();
return;
}
//-->
</script>
<style type="text/css">
<!--
body
{
background:#000000;
color:#ffffff;
font-family: tahoma,arial,sans-serif;
font-size:0.75em;
}
//-->
</style>
</head>
<body>
<span onclick="Linkdialog('http://dmi.dk');" onmouseover="this.style.cursor='pointer';">DMI</span>
<br/><br/>
<span onclick="Linkdialog('http://dr.dk');" onmouseover="this.style.cursor='pointer';">DR</span>
<br/><br/>
<span onclick="Linkdialog('http://tv2.dk');" onmouseover="this.style.cursor='pointer';">Tv2</span>
</body>
</html>

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-05 05:08

[hør] Du er kræsen hva'?

Ok. da... jeg kigger lige på det

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 27-10-05 05:10

Ja jeg er lidt kræsen Det må du tage dig af ellers kunne du jo også bare vælge ikke at lave det hehe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-05 05:34

Hm... det driller. Jeg er vist lidt for træt nu. Kan du ikke lige selv prøve at rode videre med det? Her er et link omkring at åbne vinduer i javascript : http://www.infimum.dk/HTML/JSwindows.html

Det er værdien af referencen til variablen LINK der ikke bliver udkrevet, men derimod variabelnavnet. Det er noget rod med anførselstegn i anførselstegn og blandingen af små og store af slagsen :

Kode
<html>
<head>
<title>Pop-up Links</title>
<script type="text/javascript">
<!--
function Linkdialog(link)
{
var LINK=link;
var HTML="<html><head><title>Link</title></head><body><INPUT value='&#197;ben' type='button' onclick='window.open(\"+LINK+\",\"_blank\",\"width=640,height=380,left=0,top=0,titlebar=yes,menubar=yes,toolbar=yes,location=yes,scrollbars=yes,status=yes,resizable=yes\");window.close();'/><INPUT value='Fortryd' type='button' onclick='window.close();'/></body></html>";
var pop=window.open("","_blank","width=128,height=32,toolbar=no,scrollbars=no");
pop.document.open();
pop.document.write(HTML);
pop.document.close();
return;
}
//-->
</script>
<style type="text/css">
<!--
body
{
background:#000000;
color:#ffffff;
font-family: tahoma,arial,sans-serif;
font-size:0.75em;
}
//-->
</style>
</head>
<body>
<span onclick="Linkdialog('http://dmi.dk');" onmouseover="this.style.cursor='pointer';">DMI</span>
<br/><br/>
<span onclick="Linkdialog('http://dr.dk');" onmouseover="this.style.cursor='pointer';">DR</span>
<br/><br/>
<span onclick="Linkdialog('http://tv2.dk');" onmouseover="this.style.cursor='pointer';">Tv2</span>
</body>

Jeg må sove nu, men vender tilbage op ad dagen, hvis ikke du selv er kommet op med løsningen

</GODNAT>

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 27-10-05 05:35

Okay jeg prøver Ellers tak for hjælpen

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 64 point
Dato : 27-10-05 06:01

Nå, jeg kunne ikke lade være at lave det alligevel. Man er vel nørd

Kode
<html>
<head>
<title>Pop-up Links</title>
<script type="text/javascript">
<!--
function Linkdialog(link)
{
var LINK=link;
var HTML="<html><head><title>Link</title></head><body><INPUT value='&#197;ben' type='button' onclick='window.open(\""+LINK+"\",\"_blank\",\"width=640,height=380,left=0,top=0,titlebar=yes,menubar=yes,toolbar=yes,location=yes,scrollbars=yes,status=yes,resizable=yes\");window.close();'/><INPUT value='Fortryd' type='button' onclick='window.close();'/></body></html>";
var pop=window.open("","_blank","width=128,height=32,toolbar=no,scrollbars=no");
pop.document.open();
pop.document.write(HTML);
pop.document.close();
return;
}
//-->
</script>
<style type="text/css">
<!--
body
{
background:#000000;
color:#ffffff;
font-family: tahoma,arial,sans-serif;
font-size:0.75em;
}
//-->
</style>
</head>
<body>
<span onclick="Linkdialog('http://dmi.dk');" onmouseover="this.style.cursor='pointer';">DMI</span>
<br/><br/>
<span onclick="Linkdialog('http://dr.dk');" onmouseover="this.style.cursor='pointer';">DR</span>
<br/><br/>
<span onclick="Linkdialog('http://tv2.dk');" onmouseover="this.style.cursor='pointer';">Tv2</span>
</body>
</html>

..og var der andre ting?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-05 06:12

Så flipper kandu.dk ud. Se lige hvor meget plads her blev. Det er kludder i kandu's asp.NET kode der er årsag til misæren

Kandu har sat 3 ekstra mellemrum ind :

Ret : st atus=yes til status=yes

..og : left=0 ,top=0 til left=0,top=0

samt : type='button' onclick='window.close(); til type='button' onclick='window.close(); i 'Fortryd' knappen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-05 06:15

4 ...

scrollbars=no" ); rettes til scrollbars=no");

..i : var pop=window.open("... osv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-05 09:55

g'mor'n

Tjaeh... så blev jeg vækket af mine naboer, som holder fødselsdagsfest. Det er unge mennesker, så der er gang i den

Det næste du spørger om er garanteret om ikke man kan centrere pop-up'en midt på siden?

Joda, det kan man

Du indsætter blot disse to linier øverst i scriptet :

Kode
var leftpos=(screen.width-128)/2;
var toppos=(screen.height-64)/2;

..og retter; var pop=window.open("... osv. til :

Kode
var pop=window.open("","_blank","left="+leftpos+",top="+toppos+",width=128,height=46,toolbar=no,scrollbars=no");

<MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-10-05 11:17

Har du solgt din seng MOLO, jeg syntes du er på 24 7 365.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-05 11:36

severino -> Jeg tager en lur hist og pist F.eks. sov jeg fra ca. 19 til ca. 24.30 i går aftes.

..men ellers er 6 timers søvn i døgnet nok til mig og sådan har det været i mange år

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Iceman77

Dato : 27-10-05 12:12

Severino-> Ved du ikke at alt over 4 timers søvn i døgnet er spild af tid!

Godkendelse af svar
Fra : Pjevser

Dato : 27-10-05 14:24

Mange tak for hjælpen molokyle.

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 27-10-05 14:29

Hvis noget skal være centert så skal det være efter man har klikket Åben

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 27-10-05 14:30

Tror du det er noget du kan fikse?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-05 17:24

Jeps: Hvis jeg lægger mig i selen !!!

HUSK at bentjuul også har bidraget med et script, der kan 'merges'

..selvom jeg måske har hjulpet en smule med dette?

Andre 'i det private erhvervsliv' betaler nemt 900 kr. pr. time for; 'den slags'

Husk at ALT hér tilhører http://kandu.dk :

Citat
Grunden til dette er, at alt hvad du måtte skrive eller sende tilhører os. Ja du læste rigtigt, vi kan reproducere det, afsløre, transmittere det, udgive det, sende det til et andet sted, vi kan endda sende det til din mor ( når vi altså har fundet hendes adresse). Ikke nok med det, vi kan bruge enhver ide, koncept, knowhows eller teknologi der måtte komme fra dig på hvilken som helst måde vi ønsker, og det er inklusiv udvikling, fabrikation, markedsføring af produkter eller andre ting.

..så...hellere gå med vaklende skridt i den 'rigtige' retning ..end med 'raske' ud over afgrunden

..end at 'udvikle' for 'de dovne'

Mon ikke ikke du selv skulle gøre dig en smule 'umage' og læse på lektien?

...ikke at jeg gerne vil hjælpe dig på vej; ...som du kan læse ovenfor

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-05 17:27

Det jeg mener er :

Du stiller et forholdsvis 'simpelt' spørgmål om en lille rutine 'til noget'.

..og det ender med at jeg sidder og programmerer HELE dit site

..dén går bare IKKE

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 27-10-05 17:35

Altså det er jo ikke lige frem en hjemmeside jeg skal lave så bare rolig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-05 17:50

Jeg er skam : Helt rolig

...men synes du ikke selv du nu har fået et 'acceptabelt' svar på dit spørgsmål?

..oder?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 27-10-05 17:56

Altså jeg skrev det godt nok ikke, men hvis du ikke vil hjælpe må jeg da bare spørge en ny

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-05 18:20

Nemlig.. Pjevser

..men så vidt jeg fornemmer er kandu's mailsytem nede ...igen ..igen ...igen

</MOLOYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-05 18:28

DVS. Jeg IKKE har fået at vide du accepterede et brugbart svar (..fra mig eller andre?)

..så hermed min U-FORBEHOLDNE unskyldning Pjevser

Normalt er jeg hverken'hidsig', med hverken påængår ..eller at man skal lukke, når besvarelsen er OK

..men i dette tilfælde må kandu's besynderligheder og manglende administratation bære 'skylden'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 27-10-05 18:37

Selv om et emne er blevet besvaret kan man sagtens skrive videre

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-05 18:49

..no problemos Pjevser

Jeg havde blot ikke fået meddelelse om at dette spørgsmål VAR besvaret

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 27-10-05 18:55

Nå okay