/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
killing søges
Fra : mrjk
Vist : 240 gange
50 point
Dato : 26-10-05 15:48

jeg bor i nakskov by og søger en kattekilling til min datter på 8 år men jeg har svært ved at finde en her i nakskov har været i alle sopermarkeder og kigget på opslagstavler jeg kan ikke tage langt væk da jeg ikke har bil nogen gode forslag eller måske en killing til salg hilsen charlotte andersen

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 26-10-05 15:51

Prøv at kigge her:

http://katte.dyregalleri.dk/

det er et sted hvor man går meget op i dyrs velbefindende og der er altid misser til salg

God fornøjelse med familieforøgelsen.

Vh. Dorthe

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 26-10-05 15:51

kør ud til en landmand. de har næsten altid overskud af killinger

Kommentar
Fra : lally

Dato : 26-10-05 16:01

hej mrjk.

kontakt kattens værn. http://www.kattens-vaern.dk/index.asp?

hilsen lally

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 26-10-05 16:07

Hmmm... jeg kender måske en... hvis du er interesseret i det på den måde?

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 26-10-05 16:09

Men... når du nu siger til din datter på 8 år - så er det vel ikke hende, der skal passen den vel?

Vaxen

Kommentar
Fra : akle

Dato : 26-10-05 16:57

Forhør dig ved den nærmeste dyrlæge. Han/hun har en masse kontakter desangående.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 26-10-05 17:23

Et fint websted for omplacering af katte:

http://vildkat.dk/

Kommentar
Fra : 25

Dato : 26-10-05 18:36
Kommentar
Fra : 25

Dato : 26-10-05 18:36
Kommentar
Fra : 25

Dato : 26-10-05 18:42
Kommentar
Fra : 25

Dato : 26-10-05 18:46
Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 26-10-05 18:51

25> Læs dog indlæggene før du skriver. Der er jo ingen grund til at spilde tid på at læse links der er lagt...

Kommentar
Fra : 25

Dato : 26-10-05 19:12

Kommentar
Fra : 25

Dato : 26-10-05 20:04

taliskoko: tak for tippet! du laver ALDRIG FEJL HIHI

Kommentar
Fra : 25

Dato : 26-10-05 20:05

taliskoko: tak for tippet! du laver ALDRIG FEJL SELV VEL?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-10-05 20:09

Nu er du på den forkerte side af loven:

Du må altså ikke på den måde der, bringe de annoncer med folks navn og adresse, medmindre du har tilladelse til det, af dem der har sat annoncerne i andetsteds.

mvh dova

Kommentar
Fra : 25

Dato : 26-10-05 21:25

Nej det er link der er på nettet med navn o.s.v. medn jeg stopper nu, men der er stadig mange link endnu, jeg tror der er en del at vælge mellem nu.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 26-10-05 21:25

Nej det er link der er på nettet med navn o.s.v. medn jeg stopper nu, men der er stadig mange link endnu, jeg tror der er en del at vælge mellem nu.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-10-05 21:30

Det er ligegyldigt om det er på nettet.............ulovligt er det.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 26-10-05 22:21

Hej, mit råd....
Hvad med, at KØBE en forladt killing, fra dyrenes værn.
Hvis du ikke er istand til at tage derud, finder i sagtens ud af et eller andet.
De er til at snakke/køre med.
De får altid katte ind, som BØRN/ forældre... heller ikke vil have.
Når sommeren er forbi...
Men så støtter du et godt foremål. SAMTIDIGT.
Og, Lad for GUDS skyld, være med at købe en kat, bare fordi dine børn har haft en,
AT KÆLE for/med, her i sommer, det kunne være, det var den samme...i får med hjem.
Kan i ikke holde en killing ud, de næste 15 ÅR, og det er lang tid......
Dine børn er sikkert løbet hjemmefra, til den tid, og hvad så.
NYT IGEN...
Så få jer en gammel KAT, fra selvsagte sted, da de bare bbb´er, om at få et godt hjem.
Med en der gider at passe/kæle den, og lidt mad.
Kan anbefales, hvis du aldrig har haft kat før, da de som regel, er meget nemme at have med at gøre.
Men de lever heller ikke så lang tid, men har haft det godt,,,,forhåbentlig.
Og så er det forresten heller ikke lige så nemt, at få en MIS, da de stiller visse krav til jer.
De kan sågar? finde på at komme og se, om de/det dyr, i har fået/købt har det godt.
Eller´s tager de det/den med tilbage.
Håber ikke jeg har taget modet fra dig.
Prøv at ringe, det koster næsten intet, nu om dage....
Og held og lykke,,,,med MIS.

Kommentar
Fra : columbine99

Dato : 07-11-05 13:31

At du vil have en kat til din datter lyder meget sødt? - men har du gjort dig klart hvor meget arbejde der med sådan én? Det er ikke et ansvar som du kan forvente at din datter kan klare alene. Foruden den økonomiske side - foderet, den kan ikke leve af madrester, men bør få kattemad, den skal vaccineres og have loppe- og ormekur regelmæssigt foruden dyrelæge besøgne. Af praktiske ting skal den have et sted at sove, det skal være et i et rum hvor der ikke trækker. Den skal altid have adgang til frisk vand og en kattebakke, hvis det skal være en indekat.
Men i skal gøre jer klart at i også vil være afhængige af sådan en størrelse, den kan ikke være alene eller deponeres i et internat i flere dage - jeg taler af erfaring. Desuden giver den også mere rengøring, man skal kunne leve med kattehår på møblerne... Og i skal forvente at katten i begyndelsen kan finde på at kradse i møblerne og gøre på gulvet. Jeg skriver ikke dette for at skræmme dig, men for at give dig en fornemmelse for hvad det vil sige at være katteejer. Jeg ville ikke for alt i verdenen bytte mine to.
Hvis alt dette er på plads kan du finde en kat i gul og gratis, i tillægene til div. aviser, opslagstavlen hos dyrehandlere
Ellers vil jeg ønske jer held og lykke med jagten.