/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
england hjælp
Fra : Nik_
Vist : 464 gange
50 point
Dato : 26-10-05 13:00

Hvordan ser briterne dem selv? Eller hvad tænker de om sig selv generalt?

Hvordan er forholdet mellem folk i england, irland, wales og skotland?

Jeg har haft svært ved at finde noget om det, jeg har bare fundet adskillige rejseguider m.v. ...

Så lidt hjælp ville være dejligt;)

Mvh Nik_

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 26-10-05 13:23

hvis du er god til engelsk, kunne du jo prøve at finde et forum i stil med kandu, men bare i england. så skal du nok finde svar på dine spørgsmål.
eller du kunne prøve at finde en mailadresse til en journalist der har været meget i england.

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 50 point
Dato : 26-10-05 16:04

Min private opfattelse er at Briter ser sig selv som en slags overmennesker der på enhver måde er bedre end andre folkeslag. Der er masser af eksempler herpå: Når en Brite f.eks kommer til Danmark omtaler han danskerne som The Foreigners (De fremmede) selvom det jo er Briten der er den fremmede i Danmark. De ser sig selv som Rulers of the waves, Deres land er ikke et land men et Imperium o.s.v. o.s.v. Irlændere er IKKE Briter. Men de enkelte Britiske folk ser noget ned på alle andre briter. De har jo også hvert sit Fodboldlandshold. Det er selvfølgeligt ikke alle Briter der er selvglade, selvtilfredse, selvgode og opblæste, men mange af dem (især de lidt ældre) er. Hilsen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-10-05 17:07

a propos

En englænder drikker gerne, men kun med folk af samme klasse!
En irlænder drikker gerne, men kun med folk af samme religion!
En skotte drikker gerne, men kun med folk der giver!

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 26-10-05 18:33

Nå ja, Arne Jakobsen...krage søger mage, er det ikke det man siger? Det siger da noget om DIG, at du kun synes, at du møder briter, der er nogle opblæste idioter!
Du har kun fortalt om de briter DU har mødt, men det er da udtryk for stor stupiditet at generalisere i den grad! Iøvrigt går spørgsmålet på, hvad de tænker om sig selv og ikke, hvad vi andre tænker om dem. Det kan jo kun blive en meget subjektiv bedømmelse, vi hver især kan komme med, og den er for så vidt ganske uinteressant.
Min oplevelse af briter er af en GANSKE anden. Jeg har boet i England i 1 år og har besøgt landet utallige gange.
Nik_ , hvis du vil vide, hvordan briter oplever sig selv, bør du nok snakke med nogle briter. Mon ikke du kan finde et sted på nettet, hvor du kan chatte med "de indfødte"? Det er jo et meget svært spørgsmål at svare på, man kan vel ikke engang sige generelt, hvordan vi danskere oplever os selv. Det kommer sørme an på, hvilke danskere vi spørger.

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 26-10-05 18:37

Det er dog utroligt at alle spørgsmål jeg opretter omdanner sig straks til en diskussion.. anyway har snakket med en briter, men måske var der også nogle gode internet sider eller noget?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-10-05 18:39

Axelise -> Ikke for at gøre dette til en diskutionstråd, men tag lige og læs hvad jeg skriver før du overfalder mig:

Citat
Det er selvfølgeligt ikke alle Briter der er selvglade, selvtilfredse, selvgode og opblæste, men mange af dem (især de lidt ældre) er

Og i øvrigt skrev jeg udtrykkeligt at der var tale om MIN PRIVATE mening. Så tag du og hold din kæft din idiot.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 26-10-05 20:49

Nej, vel vil jeg da ej holde min kæft, - og du skal ikke kalde mig for en idiot.
Men du har jo blot endnu en gang bevist dit grimme væsen ved dit grimme ordvalg.

Sorry Nik_ , - det var ikke for at bruge din tråd som diskussionstråd, og jeg trækker mig også gerne ud. Men nogle gange er folk herinde bare så provokerende gang på gang, at det er svært ikke at diskutere med dem.
Jeg kender desværre ikke nogen gode engelske internetsider, men der må da findes nogle. Der er en hjemmeside for eksempelvis frankofile, så mon ikke der er for briter.
Ellers kan du vel ringe ind til én af de utallige engelske pubs, der findes i landet. Nu ved jeg ikke hvor du bor, men i København er der mange, og her arbejder der mange englændere. Enten kan du måske få lov til at komme og snakke med dem om deres syn på sig selv som briter, - eller også kan de evt. henvise dig til en hjemmeside/chatsted for herboende englændere, som du kan kigge på.
Jeg kunne forestille mig, at det kunne være interessant at tale med englændere, som f.eks. bor her i landet, da de jo kan sammenligne deres britiske mentalitet med den, de oplever her i landet. Det gør det altid nemmere at forklare noget, når man har et sammenligningsgrundlag.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-10-05 07:46

Nå nå nå arne. Kan du så tale pænt og opføre dig ordentligt, ellers blir du sendt på hospitalet igen. Og så hedder det diskussionstråd, og ikke diskutionstråd, men det var måske en slåfejl

Godkendelse af svar
Fra : Nik_