/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
MacOS X (10.2) installering af classic 9~
Fra : davidpoulsen
Vist : 528 gange
40 point
Dato : 30-10-02 15:01

Jeg har installeret MacOS X (v.10.2) og det fungerer tilsyneladende ok, men nu skal jeg installering MacOS 9.2 som classic fra en CD, for at køre alle mine programmer som ikke er kompatibelt med X. Hvordan gør jeg det? Og hvor i MacOS X (v.10.2) skifter man fra X til 9.2 classic. Håber der er nogen som har et godt bud. Jeg har lige fået installeret MacOS X og er derfor ikke nogen haj endnu.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-10-02 15:24

On Wed, 30 Oct 2002 15:00:46 +0100, davidpoulsen wrote
(in message <usRv9.196513$Qk5.6834233@news010.worldonline.dk>):

> Jeg har installeret MacOS X (v.10.2) og det fungerer tilsyneladende ok,
> men nu skal jeg installering MacOS 9.2 som classic fra en CD, for at
> køre alle mine programmer som ikke er kompatibelt med X. Hvordan gør jeg
> det? Og hvor i MacOS X (v.10.2) skifter man fra X til 9.2 classic. Håber
> der er nogen som har et godt bud. Jeg har lige fået installeret MacOS X
> og er derfor ikke nogen haj endnu.
>

Så vidt jeg ved ville det være nemmere at installere 9.2.2 først, og så er
det ingen sag at putte Jaguaren oveni.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk
iChat://davidbeatnik news://hogwasher!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-10-02 16:00

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> On Wed, 30 Oct 2002 15:00:46 +0100, davidpoulsen wrote
> (in message <usRv9.196513$Qk5.6834233@news010.worldonline.dk>):
>
> > Jeg har installeret MacOS X (v.10.2) og det fungerer tilsyneladende ok,
> > men nu skal jeg installering MacOS 9.2 som classic fra en CD, for at
> > køre alle mine programmer som ikke er kompatibelt med X. Hvordan gør jeg
> > det? Og hvor i MacOS X (v.10.2) skifter man fra X til 9.2 classic. Håber
> > der er nogen som har et godt bud. Jeg har lige fået installeret MacOS X
> > og er derfor ikke nogen haj endnu.
> >
>
> Så vidt jeg ved ville det være nemmere at installere 9.2.2 først, og så er
> det ingen sag at putte Jaguaren oveni.

Start 'puteren med CD'en inde og hold c-tasten nede under opstarten - så
starter den fra CD'en, og du kan installere systemet.

Hilsen ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th
2300 København S

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-10-02 16:56

davidpoulsen wrote:

> Jeg har installeret MacOS X (v.10.2) og det fungerer tilsyneladende ok,
> men nu skal jeg installering MacOS 9.2 som classic fra en CD, for at
> køre alle mine programmer som ikke er kompatibelt med X. Hvordan gør jeg
> det? Og hvor i MacOS X (v.10.2) skifter man fra X til 9.2 classic. Håber
> der er nogen som har et godt bud. Jeg har lige fået installeret MacOS X
> og er derfor ikke nogen haj endnu.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Vejen til en hurtig og effektiv løsning i Mac spørgsmål er newsgroups:
dk.edb.mac

Af princip svarer jeg ikke til kandu.dk,
grundet de mærkelige betingelser der knytter sig til siden.
De påberåber sig bl. a. retten til det de høster på NG´s. Helt ude af trit
med loven om opretshav.
Hvorfor ikke abonnere på gruppen og stille spørgsmålet her?
Alt hvad der skrives her kan frit bruges af privatpersoner.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen
Fjern *not* for at svare på mail.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-10-02 12:08

Villy Erichsen <brita-villy@adslhome.dk> writes:

> Hvorfor ikke abonnere på gruppen og stille spørgsmålet her?

Jeg har netop konstateret jeg har sammme problem :((

What to do?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 40 point
Dato : 31-10-02 14:52

davidpoulsen <davidpoulsen.news@kandu.dk> wrote:

> Og hvor i MacOS X (v.10.2) skifter man fra X til 9.2 classic. Håber
> der er nogen som har et godt bud. Jeg har lige fået installeret MacOS X
> og er derfor ikke nogen haj endnu.

Hvis du får installeret Classic efter Karls opskrift, kan du styre om
Classic skal starte op ved boot, om du vil starte/quitte Classic m.m.
fra System Preferencer - System - Classic.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Kommentar
Fra : davidpoulsen

Dato : 04-11-02 08:09

Jeg starter op fra CD'en MacOS 9.2 og det går fint. Så prøver jeg at installere MacOS 9.2 og så siger maskinen at firmware på maskinen ikke er opdateret og kan findes i mappen Ekstra arkiver til CD. Jeg aner simpelthen ikke hvordan jeg kommer videre herfra.
Har også prøvet at gå på Apple hjemmeside og læse noget om firmware, men heller ikke nogen succes. HJÆLP!

Godkendelse af svar
Fra : davidpoulsen

Dato : 07-11-02 15:22

Tak for svaret Storm.