/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Klamydia
Fra : ice_boy
Vist : 535 gange
50 point
Dato : 25-10-05 07:41

Hej people.

Jeg har desværre været så uheldig at få klamydia, hvilket der jo ikke er så meget at gøre ved.
Min læge har så sagt at jeg ikke må have sex i 3 uger, hvilket jeg godt vidste i forvejen.

Mit spørgsmål er så om der sker noget hvis man bare tager en rykker i fløjten (alene)?

Og hvorfor kan man ikke have sex hvis man alligevel bruger kondom?

Ice_boy

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-10-05 07:47

Der sker ikke noget ved at rykke alene. At du ikke må have sex selv med kondom, er fordi der altid er en lille risiko

for at kondomet kan gå i stykker. Husk også at din partner skal tjekkes, ellers kan smitten blive ved med at "vandre"

go' bedring

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 25-10-05 07:47

ryk du bare *SS* det smitter vel ikke *GGG*

Kommentar
Fra : ice_boy

Dato : 25-10-05 07:50

#Nordsted1

Min partner er også blevet tjekket, hun for svar idag.

#all

Syntes bare det er lidt underligt....man må ikke have sex de første 3 uger, derefter er det ok med kondom, selvom jeg først skal testes igen til januar.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-10-05 07:58

ice_boy jeg vil tro, at det er fordi, at du er rask om tre uger, men at mange desværre bliver smittet af deres partner,

så for en sikkerhedsskyld, bliver du tjekket igen til januar.

Kommentar
Fra : ice_boy

Dato : 25-10-05 08:02

#Nordsted1

Fair nok.

Kender ikke så meget til det, det er første gang jeg er blevet smittet (øv øv)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-10-05 08:08

Jeg håber så også det blive sidste gang du bliver smittet, det kan få alvorlige konsekvenser hvis det bliver en tilbage-

vende "oplevelse"

Kommentar
Fra : ice_boy

Dato : 25-10-05 08:24

#Nordsted1

Det håber jeg også det er, det er helt sikkert!
Men det er sku min egen skyld, kunne bare have passet bedre på mig selv, men det er jo så nemt at være bagklog.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-10-05 08:31

ice_boy.... man hører så tit - set i bakspejlet - det bakspejl ville jeg gerne eje pas på dig selv

Kommentar
Fra : noerager

Dato : 25-10-05 12:14

Giv hende den bare i røven det sker der ikke noget ved.
Kvinder elsker det.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 50 point
Dato : 25-10-05 15:58
Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-10-05 16:06
Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-10-05 16:08

Sidste læsestof i ventetiden

http://www.helse.dk/artikler/detail.asp?id=1306

Kommentar
Fra : ice_boy

Dato : 25-10-05 20:37

Så fik min kæreste svar idag, og den var så også positiv, hvilket vi også regnede med.

Men til min store overraskelse, så har hun fået at vide at hun ikke skal have sex i 2 uger, hvor jeg skal vente i 3 uger.

Og så skal hun testes igen efter 5 uger, hvor jeg har fået at vide at jeg skal testes igen til Januar.
Det er da noget af en forskel.

Nogen der ved om det er korrekt at jeg skal vente så længe med at blive testet igen?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-10-05 21:00

Jeg syntes også det lyder underligt, at der er så store forskelle på kontrollen mm. men jeg kan ikke svarer på hvilken

behandling der er mest korrekt god bedring til jer begge

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-10-05 09:13

Ring til din læge og få en forklaring på, hvorfor du først skal testes igen til januar.
Du kan jo sige at din kæreste skal testes igen om 5 uger.

Godkendelse af svar
Fra : ice_boy

Dato : 01-11-05 09:02

Takker for dit svar.
Kendte ikke rigtig noget til det, så det var rart med nogen gode links

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-11-05 13:55

Selv tak og god bedring.