/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
PCLÅS
Fra : hvidovre
Vist : 535 gange
100 point
Dato : 24-10-05 17:56

Hej
Er der nogen som har haft problemer med de trådløse pclås og isåfald hvilke problemer,jeg har hørt at de kan låse alle mapper til så man ikke kan komme ind i sine mapper

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-10-05 19:00

Jeg kender ikke lige denne PC-lås, har du et link til noget om den?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-05 19:14

Hvis du tænker på : http://www.thinkgeek.com/gadgets/security/698d/

..kan jeg fortælle : På Københavns Hovedbibliotek brugte vi (administratorerne/supporterne) i IT-funktionen denne på vor administrative computere indbyrdes. Dvs. der var ikke andre end 'ejeren' af PC lock'en der kunne komme ind på vores respektive maskiner. Dette virkede til UG. med kryds og slange

Du kan roligt forlige dig med dette sikkerhedsprodukt. Det er simpelthen bare en rigtig fin dingenot

Hvis den skulle blive væk? Så er der et pasword der kan bruges til at åbne PC'en.

Skulle man være blevet syg og ikke kunne møde på job? Så kan man aftale på forhånd at 'senderen' lægges et sikkert sted (pengeskabet el. lign.), når man ikke er på job, ..og så i kritiske tilfælde overlade den til en kollega. Så kan vedkommende med denne tingest tændt; 'komme til fadet' på PC'en (..uden at kende password)

SMART !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-05 19:18

Ps. Jeg tog altid senderen med hjem. Skulle nogen bruge min PC for at hente oplysninger? Tjaeh... så måtte IT-afdelingen sende en person (..jeg på forhånd kendte) i Taxa og hente den på min bopæl personligt. Der var nul problemer med dette system

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hvidovre

Dato : 24-10-05 21:15

Det jeg tænker på er at den ikke alene skulle låse computeren men også låse mapperne så man selv har problemer med at komme ind i dem,det er den pclås hvor man sætter stick i en usb og selv har en lille grøn sender på sig så den låser automatisk når man er over 2 meter fra sin pc

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-05 21:35

Netop... og disse problemer er jeg 'never' stødt på, så jeg genkender ikke dit 'problem'. Som sagt har jeg brugt systemet i månedsvis uden nogen form for unoder. Det fungerer fejlfrit

</MOLOKYLE>