/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Troiansk hest
Fra : Coolio_Nic
Vist : 725 gange
40 point
Dato : 24-10-05 15:57

hvordan slipper jeg af med en troiansk hest.

nogle der keder et godt antivitus program.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-10-05 15:58

Gå ind på www.arlet.dk han har en god gratis pakke med de nødvendige programmer. Se evt. også www.spywarefri.dk

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 24-10-05 16:52

Vil gerne anbefale en onlinescanner på:

http://www.virus112.com/scripts/onlinescanner/index.php

Hilsen

Moggi

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 24-10-05 17:38

Hvis det er et akut problem så hent Trojan Hunter og kør en scan. Det er en 30 dages trial version..... http://www.trojanhunter.com/products/TrojanHunter.exe

Vh fluffy

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-10-05 19:15

lige et ps - trojanere har det med at bringe mere skidt med sig så der opstår flere problemer henad vejen - så hvis du vil digselv det godt - så gå ind i www.spywarefri - hent hijackthis - scan med den og send loggen ind - du får hurtigt både hjælp og svar.

ps + ps - arlet er ikke på banen før 1.november igen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-10-05 19:19

Jeg vidste ikke at Arlet holder efterårsferie, men mit link til www.spywarefri.dk er stadig det bedste gratis der er givet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-10-05 19:31

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-10-05 20:19

Hvorfor skulle ARLET ikke holde ferie, han hænger næsten altid på KANDU
Men fordi han holder ferie, så er hans hjemmeside vel stadig tilgængelig!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-10-05 20:22

JA, men det plejer at være ham der svarer på indsende HiJackThis-filer - og der er så åbenbart ventetid.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-10-05 20:25

jeps hjemmesiden er tilgængelig og det er hamselv der hjælper med at redde trådene ud - heldigvis da

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 24-10-05 20:27

Hvorvidt ARLET holder ferie eller ej, så er han åbenbart enig i at trojanhunter er det der skal til når man har fået en trojan horse, kan jeg se på hans hjemmeside
han anbefaler dog også at man slår sin systemgendannelse fra inden man scanner.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-10-05 20:40

Ja og så laver vi hestebøffer ud af den

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-10-05 20:46

Coolio_Nic..... hvad hedder den trojaner du har fået - det kunne måske hjælpe lidt på det hele her - hvis du da ikke allerede har taget skridtet til www.spywarefri

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 24-10-05 21:39

Mmmmmmmmm hestebøf ralleralleralle

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-10-05 22:04

Ja hestebøffer smager da godt, noget a'la rensdyr, og så må muslimer også få det

Kommentar
Fra : Coolio_Nic

Dato : 25-10-05 19:08

ved ikk hva den hedder men mit antiviru finder den i den her fil WINACPI.DLL

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 26-10-05 00:02

Så taler vi med 99,9% sikkerhed, om en backdoor trojan der hedder: Cimuz-H.
Den har også et par alias'er : Trojan-Proxy.Win32.Cimuz.bg, og Trojan.Repsamo.

Den genererer en proxy server der tillader andre at route HTTP traffik igennem din puter.

Har nævnt det ovenfor.... Hent TrojanHunter, deaktiver din systemgendannelse, og scan din computer. Og det er bedst at du gør det allerede i går!!!!!!

Vh fluffy

Kommentar
Fra : Coolio_Nic

Dato : 26-10-05 15:56

det har jeg gjordt men den finder ikk noget og den kommer igen lige så snart jeg går på nettet nu har jeg formateret min
puter og så skulle den være væk ikk

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 26-10-05 16:02

Så burde den være rykket helt og aldeles rundt ved roden.......

Stiller mig undrene overfor at TrojanHunter ikke kunne fjerne den.... har søgt på google og fundet adskillige der har fjernet den med netop det program......

Men da du valgte at formatere, må du da nyde din "friske" puter.... det er sundt at gøre en gang imellem

Vh fluffy

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 26-10-05 16:10

dt giver jo egentligt sig selv, men støder gang på gang ind i folk der ikke gør det...... Sørg for at holde dit windows opdateret, hav en fornuftig antivirus, og en god firewall... så står det ikke helt skidt til...

Arlet, som der bliver refereret meget til (og med god grund... manden er hamrene dygtig) har på sin hjemmeside en sikkerhedspakke.... installer den og det står slet ikke helt skidt til

Vh fluffy

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-10-05 17:22

fluffyclaus refererer til arlets side "min sikkerhedspakke" - den kan man ikke gå galt i byen med

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-10-05 22:48

Jeg har lige haft noget lignende. Den hed CSSWEB.DLL - Selv om den blev fjernet kom den igen, og den ville ikke lade mig lukke PC'en ned; den blev bare hængende i lukke billedet, så den måtte have en hård afbrydelse.

Jeg har så gennemtravlet registreringsdatabasen, og fundet fire mapper, som jeg slettede, så nu må jeg så se om den opføre sig ordentligt i tiden fremover.

Jeg kan dog ikke anbefale hvem som helst, bare at slette i registreringsdatabasen. Man skal være ret sikker på det man gør, og have taget en backup, inden man begynder på sådanne halsbrækkende gerninger.

Så din WINACPI.DLL kan godt have nogle rester liggende der ude i REG'en. - Du kan da forsøge at søge efter den, uden at slette noget, så går det ikke galt, men du får en ide om hvad der er der ude.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-10-05 22:50

OBS OBS OBS
Prøv at søge på Yahoo med WINACPI.DLL i søgefeltet. Jeg fik 62 resultater, hvor den første nævner noget ob bagdørsprogram.

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 26-10-05 22:58

severino-> yesyes.... det er en backdoor Trojan... hvad den hedder kan du læse ovenfor

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-10-05 23:07

Ja fluffyclaus er man i tvivl om en eller anden fil, så kan man altid søge på filenavnet på nettet, og så regel får man en god forklaring; dog mest på udenbysk!

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 26-10-05 23:15

Nemmerlig severino!!! ....... det er jo nærmest den eneste reelle måde at skaffe sig selv viden om den slags på

I LOVE GOOGLE!!!!!!

Vh fluffy

Kommentar
Fra : Coolio_Nic

Dato : 27-10-05 07:33

jeg har avista og så ville jeg hente zonearlarm er det en god sikkerhed at havde på sin puter og så ad-ware.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-10-05 10:13

kig nu under arlets side "min sikkerhedspakke" der er gode råd at hente og manden ved hvad han snakker om.

hvad filan er avista ??????

hvad har du lige nu af sikkerhedsprogrammer ????????

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-10-05 11:06

Viden er en god ting "miritdk" - du kan jo prøve at søge på nettet efter "avista".
Du plejer ellers at vide en masse

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 27-10-05 12:13

Avista + ZoneAlarm er udemærket. Ad-Aware er nærmest et "must", men jeg vil anbefale dig at hente "Spybot Search and Destroy" og have sammen med. For Ad-Aware finder ikke alt, men hvad Ad-Aware ikke finder, det finder Spybot. Og så er den jo bare fjong.....

Men fordi gentagelse fremmer forståelsen så skal også huske at: Smutte ind på http://www.arlet.dk gå ned under "min sikkerheds pakke" nederst til venstre. Og så ellers bare gøre hvad der står.

Vh fluffy

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-10-05 16:26

anede ikke hvad avista var lol - så touché severino - lol

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-10-05 16:41

Ved du så hvad "touché" er/betyder

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-10-05 16:56

ja faktisk -

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 27-10-05 23:02

Hehe.... Fik lige nærlæst denne her: http://www.kandu.dk/dk/spg/76781#844214
Nej... Ad-Ware er en skidt ting at have liggende...

Vh fluffy

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-10-05 00:36

ja lol - det er da ad-aware

Kommentar
Fra : Coolio_Nic

Dato : 28-10-05 14:54

hehe ja

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 09-03-06 20:04

Har du fået løst problemet.