/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
murerlærling dårlig ryg læse videre
Fra : solgaard
Vist : 765 gange
300 point
Dato : 23-10-05 19:09

Hej alle..

Ja kunne ikk rigtig få overskriften til at fyldestgøre mit spørgsmål..

men her kommer det:

Jeg er i gang med en mureruddannelse og hvis alt går som det gerne skulle, er jeg færdig D 31. marts 2006

Problemet er at jeg har haft noget med ryggen http://kandu.dk/dk/spg/68506 koster desværre 30 point. og har næsten hele tiden ondt i den. og føler hele tiden at jeg skal passe på når jeg løfter for at det ikk skal ske igen..

derfor vil jeg meget gerne læse videre til bygningskonstruktør..!

men hvordan er mine chancer for at få uddannelsen betalt..? for må indrømme at 3-4 år på SU ikk ligefrem er det jeg drømmer om..

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 23-10-05 19:20

Du har vel fået en eller anden diagnose fra sygehus/læge???
Er det en skade som berettiger dig til om skolering ville jeg mene at du kan komme under revalidering..........dette kan du læse mere om her
http://www.fleksjob2.dk/Lovgivning/AktivSocialPolitik/Revalidering/Revalidering.htm#516_10794

Mvh sverola

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 310 point
Dato : 23-10-05 19:33

Det ser desværre ikke helt så nemt ud

Hvis det kræver revalidering/omskoling, før et andet job kan bestrides

Selskaberne anfører ofte, at hvis forsikrede kan klare at lade sig omskole, har man ikke mistet erhvervsevnen i tilstrækkelig grad. Så enkelt er det nu ikke, men man kommer ikke uden om, at kan man klare en omskoling, tyder det ikke på, at man er syg nok. Om der kan blive tale om udbetaling under omskoling er en konkret bedømmelse. I nogle selskabers betingelser er det direkte anført, at der ikke dækkes i den periode. Hvis selskaberne accepterer at dække i en omskolingsperiode, gør de det som regel pr. kulance, det vil sige med en bemærkning om, at ydelsen udbetales, uden at selskabet er retlig forpligtet til at betale. Kendelser 38.807, 44.220.

fra dette link http://www.ankeforsikring.dk/Ankenaevn/Typiske_aarsager_til_klager/Livsforsikring/Klager_er_ikke_syg_nok/Hvis_det_kraever_omskoling.aspx

Men snak med din kommune om det.

Godkendelse af svar
Fra : solgaard

Dato : 12-03-06 13:04

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-03-06 15:35

Selv tak, med håbet om det bedste for dig