/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
http://allofmp3.com/
Fra : troldenesdhb
Vist : 531 gange
50 point
Dato : 23-10-05 18:39

Et umiddelbart ok link, hvis det er lovligt.

Men er der nogle der har personlige erfaringer med sitet??

Accepteret svar
Fra : NielsPT

Modtaget 60 point
Dato : 23-10-05 18:44

Jeg har prøvet siden, og det virker fint. Overhovedet ingen problemer..

Men - det er ikke lovligt i Danmark.. For nylig var siden i nyhederne, hvor det blev slået fast, at den ikke er lovlig. Men søg selv lidt på google, der har været mange diskutioner om hvorvidt siden er lovlig eller ej..

Det er noget med, at siden er lovlig i Rusland (Hvor siden er fra) Men ikke andre steder..
læs evt. mere her:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=allofmp3+lovlig&btnG=S%C3%B8g&meta=cr%3DcountryDK

Jeg vil råde dig til at holde dig fra siden.
Mvh Niels

Kommentar
Fra : 030772

Dato : 23-10-05 19:08

Nu er den ihvertfald ikke lovlig for dig mere...
I den nyhedsudsendelse som Niels skriver om blev det præciseret, at hvis man ikke var blevet advaret om dens ulovlighed, kunne det forsvares overfor "piratglupsken" at man havde brugt siden! (udtalt af piratgruppens advokat) Men hvis man er klar over at den er ulovlig er man en tyv hvis man så bruger den!
Så igen HOLD DIG FRA SIDEN.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-05 21:06

Det bliver ikke bedre af at der er lavet et tips om siden hvor det påståes at kulturministeriet har sagt det er lovligt.

Det har kulturministeriet IKKE sagt - de har blot sagt at de ikke vil blande sig.

Citat
»Hvis forbrugeren har grund til at handle i god tro, så er handelen ikke ulovlig. Og i tvivlstilfælde er det op til rettighedshaverne at rejse en sag - for at fastslå, om noget er ulovligt,«

»Vi arbejder på at få lukket sitet, og vi har anmodet teleudbyderne om at lukke adgangen til det. Desuden kan folk høre fra os, at vi ikke vil have det, og derfor kan kunderne jo ikke handle i god tro,« siger Jesper Bay, marketingdirektør i pladebranchens organisation IFPI

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 24-10-05 01:56

Jeg lagde da dette tip 18min. før at du lavede din tråd ??
http://www.kandu.dk/dk/tip/12583

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 24-10-05 02:00

Jeg lagde da dette tip 18min. før at du lavede din tråd ??
http://www.kandu.dk/dk/tip/12583

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-05 09:58

Ja - Netop

Tippet er ret nemt at misforstå. Hvis man ikke læser HELE artiklen igennem lyder det som om kulturministeriet har "blåstemplet" hjemmesiden - og det er IKKE tilfældet.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 24-10-05 10:45

Tippet er formuleret som comon har fremlagt det.
Det er skrevet for almindelige mennesker.
Du har lavet udpluk af artiklen.
Vær opmærksom på at comon ikke tillader dette.
Dog har de selv angivet kilden til at være Berlingske Tidende , som sikkert har fået artiklen fra tredie hånd.
Hvor langt skal man gå. musikken er der, og kan købes, det er slipsedyrende der aldrig selv har set en guitar, der vil virke truende.
Der står jo netop at det ikke er ulovligt.
Et udpluk fra teksten
Citat
De lave priser antyder, at der er tale om piratkopieret musik,
men Kulturministeriet afviser overfor Berlingske Tidende, at det er ulovligt.

Men sådan er der jo så meget.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-05 11:05

Der er skam intet forkert i dit tips "natmaden".

Det er netop derfor jeg blot skrev en kommentar i denne tråd og bevidst ventede til det var færdigbedømt.

Det er den lidt gamle frase om, at er en ting ikke forbudt så må det være lovligt, men det må folk jo selv bedømme.

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 24-10-05 17:20

Tak for svaret NielsPT.

Kommentar
Fra : rylerne

Dato : 02-11-05 20:24

Er der ingen der bekymre sig om at lægge sine kreditkort oplysninger i en måske ulovlig forretning, der sandsynligvis er styret af den russiske mafia.

vh
Cb