/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
formatere HD med win XP
Fra : fredag
Vist : 311 gange
100 point
Dato : 22-10-05 19:03

Hej, jeg vil gerne formatere harddisken på min pcér som har win XP. Skal der gøres noges specielt ?? Og når den er formateret hvordan installerer jeg så XP igen ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-10-05 19:12

Du sætter bare XP cd i - så går resten af sig selv (står på skærmen når den starter.)

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 22-10-05 19:14

Hej refi: Og hvordan med formateringen ??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-10-05 19:16

Hvad er det for en XP du har.
Er det en recover CD

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 22-10-05 19:18

Det er XP Prof og cdén er en original win XP proff.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-10-05 19:20

Godt så har du vel også den/de CD som passer til dit motherboard.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 22-10-05 19:22

Godt spørgsmål, hvad skal de bruges til ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-10-05 19:30

Når du formaterer din harddisk er der ikke mere drivere som passer til:
motherboard
Printere
Netkort (måske indbygget i motherboard)
andet der er koblet til comp.
Når du har indstalleret Xp - bør du også indstallere servicepack 1 eller 2 bagefter.
Men se her hvordan det gøres.
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 22-10-05 19:38

Jeg har endnu aldrig oplevet det har været noget problem.
Enten har XP allerede drivere osv. eller den beder om dem undervejs.
Har man dem ikke bruger den en "standarddriver" under installationen - og så skal det hele alligevel opdateres bagefter.
Jeg har aldrig været udsat for at "systemet" er gået i stå pga. manglende driver.

Så alt ialt er det bare at sætte CDen i og gøre hvad der står på skærmen.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 22-10-05 19:43

OK, jeg går i krig, I vil hører nærmere.

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 22-10-05 20:08

ja... vi ses om en 2-3 uger når dit system kører igen..

Godkendelse af svar
Fra : fredag

Dato : 02-02-06 14:53

Tak for svaret refi.