/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Brillerens-------comp/TV-skærme
Fra : Eyvind
Vist : 2297 gange
1 point
Dato : 22-10-05 17:09

Min fedtede skærm trænger til lidt rensning, så jeg blev så glad da "halvdum",
lagde dette tip: http://www.kandu.dk/dk/tip/12559

Men ak og ve, nu ser jeg at det slet ikke er godt.
For i dette tip: http://www.kandu.dk/dk/tip/12568
Ser det ud til at være heldumt at bruge haldums tip.

Men der står intet om hvorfor det ikke er godt at bruge den brillerens fra NETTO

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 11 point
Dato : 22-10-05 17:14

Eyvind -> Jeg tror det kommer an på hvilken type af skærm der skal renses. En alm. glasskærm kan sagtens rengøres med Brillerens, mens en Fladskærm, LCD, Plasma IKKE tåler det. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-10-05 17:22

http://www.kandu.dk/dk/spg/52183

Fra HardWareOnline.dk:

Citat
På en LCD skærm sidder der et tyndt voks-lag som beskytter skærmen mod sol og slid. Mange af de "almindelige" rensemidler er alt for kraftige og opløser dette lag. Enten skal du bruge vand, eller også skal du investere i LCD-rense-sager

Og fra et andet spørgsmål om samme emne:

Citat
Fra : tukols Dato : 24-10-04 19:33

Jeg har stået med "ødelagte" skærme, p.g.a forkert rengøring. Vinduspuds, sprit..........you name it.
D.v.s ødelagte bærbare computere. Det koster faktisk en ny computer, da det er alt for dyrt at "skifte skærmen".
En hårdt opvreden klud i lidt lunken vand, er alt hvad jeg vil gå med til. Det andet er sku for risikabelt at eksperimentere med. Jeg har set dem efter et par år. Totalt ødelagte.

mvh dova

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-10-05 17:23

OK - så skal jeg nok ikke bruge det til min touchskærm.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 22-10-05 17:32

Jeg har en almindelig skærm og har altid haft det (altså ikke fladskærm), jeg har brugt brillerens og osse sprinklervæske i så mange år jeg kan huske tilbage men det er altså en helt almindelig skærm.

Jeg bruger i øvrigt osse sprinklervæske til meget andet.

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-10-05 17:43

VAND VAND VAND

og kun VAND

Hvis din skærm bliver så beskidt at en fugtig klud ikke kan klare det - så har du et andet problem (rygning e.lign.)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-10-05 18:15

Selvfølgelig er det heldumt at bruge haldums tip.
Brillerens er alt for dyrt.
Sprinklervæske har hverken mine briller eller mine CTR skærme
nogensinde taget skade af.
Men det er noget andet med fladskærme.
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-10-05 18:50

gambrinus - kr 10,- i netto med mellemrum er ikke for dyrt

hmmm hvad indeholder sprinklervæske ?????

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 22-10-05 18:58

Tak for svaret arne.jakobsen.
Jeg køber ikke nogen fladskærm før jeg har brugt alt det billige brillerens fra Netto.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-10-05 19:02

Takker. Fortsat go' weekend.

Kommentar
Fra : fooler

Dato : 22-10-05 20:04

@Eyvind
Har du bonen så kan du komme af med al den billige rensevædske

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-10-05 20:15

Ikke nødvendigt - mine gamle skærme kan nok tåle det et stykke tid.

Kommentar
Fra : Breitling

Dato : 03-10-07 08:52

Der er udviklet et nyt produkt til rensning af fladskærme etc. Jeg har prøvet det, og det virker. Set på www.homecare.dk.