/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Voldsom menses
Fra : Annela
Vist : 448 gange
100 point
Dato : 22-10-05 16:35

Hej
jeg har en veninde der hver mdr har 1 - 2 døgn med så kraftig menses at hun må " skiftes" mindst hver 2. time ofte hver ½ t også om natten.Hun er sygemeldt fra arbejde de dage.
Hendes læge siger at hun ikke kan gøre noget andet end tilbyde en hormon spiral der vil nedsætte menses mængden.Det er ikke noget der tiltaler min veninde da hun syntes at det er meget at skulle have hormoner altid grundet ca 2 dage om mdr og hun er blevet steriliseret for flere år siden.
Jeg har engang hørt at man i Sverrige kunne få nogle tabs der kunne bruges sådanne dage og at de dengang var i håndkøb, Er der nogen der kender dem eller har forslag til alternative metoder.

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 22-10-05 17:05

Dén spiral har jeg selv haft - og dén var virkelig effektiv.
Spiralen afgiver bittte små mængder hormon, der bliver optaget direkte i slimhinden og påvirker ikke resten af kroppen.

Piller pliver optaget i "hele systemet". Det bliver hormonerne fra spiralen ikke.

Jeg kan absolut anbefale spiralen.
Den gjorde, at jeg kunne fungere igen uden smerter.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 22-10-05 17:59

SPIRALEN HJÆLPER PÅ PROBLEMET.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 22-10-05 20:50

Akupunktur er virkeligt effektivt mod den og andre slags menstruationsproblemer - så hvis din veninde vil undgå spiralen, er dette et virkeligt godt alternativ.

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 22-10-05 20:52

P.s - det burde kunne afhjælpes med omkring 5 behandlinger, så det er til at overse

Kommentar
Fra : brinkloev

Dato : 03-01-06 15:24

Skal selv have spiral på Fredag pga. kraftige blødninger...(Levonova)
Har du/I haft nogle bivirkninger ved dnne?
Mvh Karina

Annuller spørgsmålet
Fra : Annela

Dato : 29-01-06 00:00

Jeg havde håbet på at kunne drikke urtethe, spise særlige vitaminer, mineraler ol og annullerer derfor dette spørgsmål