/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
Printserver og Epson AcuLaser 900C
Fra : Dagsberg
Vist : 480 gange
100 point
Dato : 21-10-05 16:46

Jeg har købt en printserver, level One, USB, i det håb at vi via denne kunne udskrive fra alle familiens pc'er (trådløst net). Har installeret serveren, der er tilsluttet en router, på en stationær maskine, der kan finde printeren.
Imidlertid kan printeren ikke ses i nettet. Nogen der har en ide om, hvad jeg kan have gjort forkert?

Henrik

 
 
Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 110 point
Dato : 21-10-05 16:49

Hvis printserveren virker kan du jo se den på netværket. Så prøv at tænde for printeren og søg på netværksprinter i Printer og Fax enheder, så skulle den gerne dukke op. Driveren ligger vel stadig på de forskellige pc, ellers må du installere igen.

Kommentar
Fra : bja2


Dato : 21-10-05 17:04

Har du været inde og dele mappen på alle PC´ere?

Kommentar
Fra : Dagsberg


Dato : 21-10-05 17:04

Det er hermed forsøgt:
Start|Kontrolpanel|Printer og Faxenheder|Tilføj printer|Netværksprinter|Søg efter printer.
Her dukker et vindue op: Delte printere.
Dette indeholder kun 2 linier:
Microsoft Windows Netværk - samt
HT (min arbejdsgruppe)
- ingen printere!

Henrik


Kommentar
Fra : Dagsberg


Dato : 21-10-05 17:08

UBS - havde ikke fået printeren delt - nu kan den ses. Og nu er der 3 linier (jf. før):

Microsoft Windows Netværk - samt
HT (min arbejdsgruppe)
Henrik (mit maskinnavn)
Epson AL-C900 (printeren)

Henrik

Kommentar
Fra : Dagsberg


Dato : 21-10-05 17:15

Når jeg nu højreklikker på printeren (i mappen Printere og faxenheder) for at få egenskaber frem, tygger den et øjeblik på dette (skriver: Checking printer status please wait) - herefter kommer en fejlmelding: A communication error has occurred. Make sure printer power is on and check caple connections (Dette er gjort!)
Så åbner egenskabsdialogen som den skal.

Hvad kunne dette skyldes?

Henrik

Kommentar
Fra : Dagsberg


Dato : 21-10-05 17:20

Jeg kan desværre ikke skrive ud.
Pt. sidder jeg på den maskine, hvor installationen af serveren er foregået.
Printserveren er tildelt adressen 192.168.0.20 for at være lidt væk fra de andre adresser.

Nogen ideer?

Henrik

Godkendelse af svar
Fra : Dagsberg


Dato : 21-10-05 17:20

Tak for svaret Fijala.
                        

Kommentar
Fra : Dagsberg


Dato : 21-10-05 17:21

Prøv lige at se mine videre kommentarer og frustrationer...

Henrik

Kommentar
Fra : Fijala


Dato : 23-10-05 16:30

Henrik har du installeret driveren til printeren. Hvis der ikke er en driver med så gå ind på Epsons hjemmeside og hent en. Den er også højst sandsynlig nyere.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177416
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407858
Brugere : 218876

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste