/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Konfigurere forbindelse?
Fra : Sygate
Vist : 619 gange
87 point
Dato : 20-10-05 22:19

En veninde har købt en mac bærbar. Jeg har installeret en trådløs forbindelse og det virker fint. Men jeg vil jo ikke have at andre kan gå ind og snylte på hendes forbindelse. Så hvordan konfigurerer jeg den så det kun er hende der har adgang?

Accepteret svar
Fra : UlrikB

Modtaget 87 point
Dato : 21-10-05 00:38

For at begrænse adgangen til et AirPort-netværk skal du åbne AirPort-hjælpeværktøj i Programmer/Hjælpeprogrammer. Vælg din Airport base og klik på "Konfigurer" og skriv evt. adgangskoden til basen. Vælg dernæst fanebladet "Adgangskontrol" og klik på det lille "+" for at tilføje et AirPort-ID til listen over computere der skal have adgang. Du kan se en computers AirPort ID-nummer ved at åbne "Netværk" i Systemindstillinger, vælg Airport på lokalmenuen "Vis" og klik på fanebladet "AirPort"

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 10-11-05 12:25

Tak for svaret UlrikB.