/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Sæddoner?
Fra : Hannabanana
Vist : 7853 gange
180 point
Dato : 20-10-05 13:56

Jeg overvejer at blive sæddoner. (JEG ER EN MAND)

http://www.nordiskcryobank.dk/default.asp

Min holdning til dette er, at man hjælper barnløse, og samtidig tjener en go skilling på det (300Kr), når man kun er på SU.

Hva er jeres holdning?

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 20-10-05 13:59

Jeg synes bare du skal gå i krig

"må lyzet skinde på din vej!

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 20-10-05 14:01

Ja for pokker! Det kan KUN gå for langsomt!

En herlig bivirkning ved sådan noget er, at 20 år efter, kan man risikere at møde sin voksne søn/datter på gaden, uden at ane NOGET! DET må da være fedt!

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 20-10-05 14:02

-altså, hvis man oplever sådan en "Den person kender jeg da" - følelse!

Kommentar
Fra : MENESWA

Dato : 20-10-05 14:17

Kære Hannabanana!

Kunne du ikke også overveje at blive kendt privat sæddonor og derved give dine kommende donorbørn mulighed for at lære deres fædrene ophav at kende, når de når 18 års alderen?

NB
Jeg er selv kendt privat sæddonor.

Kommentar
Fra : Hannabanana

Dato : 20-10-05 15:01

Hej MENESWA.

Vil det sige, at børnene, og i princippet også mødrene, kan kontakte dig, når de fylder 18?
Gir det ekstra, eller er det kun for børnenes skyld?
Hvor længe har du været sæddoner?
Hvor mange gange om måneden kan man donere?
Ved du om sæden kun går til danske kvinder, eller ryger det også til udlandet?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-10-05 15:07

Jov, det er dejligt at være privat "donor"
Men der er også ulemper forbundet med at være kendt privat sæddonor, tro mig.
For det første ligner alle ungerne i kvarteret dig, og så siger de alle: Hej far.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 20-10-05 15:09

Kommentar
Fra : briani

Dato : 20-10-05 16:15

De er så flinke hos Nordisk Cryobank

Når man forlader stedet hænger der et stort skilt på døren,hvorpå der står

TAK FORDI DU KOM

Brian

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 20-10-05 16:29

Jeg blev sgu helt sjokket da jeg så overskriften "sæddonor" og i først linie står der at du er en MAND ja ja man lærer nyt hver dag

KOM du nu bare igang med doneringen..........Man kan vel sige det sådan at du faktisk "giver en hånd" til samfundet ??!!

Men nu ikke send den der sæden til Norge det kunne jo ødelægge ski sports generne i folket her så de i stedet for begyndte at dyrke cykel løb

Mvh sverola

Accepteret svar
Fra : MENESWA

Modtaget 180 point
Dato : 20-10-05 20:53

Kære aspirerende kendte private sæddoner! KÆRE HANNABANANA!

For at lette dine overvejelser i forbindelse med om du skal vælge at blive kendt privat sæddoner, vil jeg forsøge at besvare dine spørgsmål så ærligt og uddybende som muligt ud fra mine egne erfaringer som kendt privat sæddoner.

DEN PRIVATE KENDTE SÆDDONORS KUNDEKREDS

Som potentielle kunder kan du regne med at møde lesbiske piger/kvinder i eller uden for faste forhold,
eller single-piger/-kvinder, der enten bevidst fravælger et fast parforhold eller ikke har kunnet finde en egnet partner til et inderligt ønsket parforhold.
Heteroseksuelle ufrugtbare par derimod foretrækker oftest anonyme sæddonorer.

KONTRAKT OM SÆDDONORENS KONTAKTBARHED

Indgå en skriftlig kontrakt med din kunde (dit vordende donorbarns moder) om de nærmere omstændigheder vedrørende din kontaktbarhed.
Bliv enig med din kunde om, hvorvidt du skal have mulighed for at følge med i hendes graviditet og om du efter fødslen skal orienteres om barnets køn, vægt og udseende.
Bliv enig med hende om, fra hvilken alder dit donorbarn skal have lov til at kontakte dig, hvis barnet selv ønsker det. Vær under alle omstændeigheder forberedt på, at donorbarnet måske slet ikke ønsker at kontakte dig. Hvad du selv måtte ønske i denne forbindelse er sagen uvedkommende.

INSEMINATIONSTEKNIK VED PRIVAT INSEMINATION

Privat insemination foregår (næsten?) aldrig ved "naturmetoden".

Den mest benyttede og sikkert også mest effektive form for privat insemination er metoden med anvendelse af et specielt inseminationstyr bestående af et bæger, hvori sæddonerens ejakulat opsamles og en inseminationssprøjte, hvormed donorejakulatet opsuges og sprøjtes op i bunden af kundens skede ved hendes livmodermunding.

INSEMINATIONSTIDSPUNKT EFTER ÆGLØSNING OG SÆDAFGANG

Inseminationen udføres kort efter kundens ægløsning ('one step'-ægløsningstest kan købes på apoteket i håndkøb [en konfektion til 5 gange koster ca. 200 kr.]).
Undfangelsesmuligheden er størst ved at foretage inseminationen med donor-ejakulatet så hurtigt som muligt efter sædafgangen, mens kunden ligger behageligt med en pude under underlivet (en stilling hun efter inseminationen fortsat skal indtage en hel time).

DONORSÆDENS NEDFRYSNINGSEGNETHED

Det et praktisk set næsten umuligt for en privat kunde at nedfryse donorsæden for at genoptø den til senere brug, da hun ikke vil være i stand til at foretage en sådan nedfrysning og optøning forsvarligt og effektivt uden specialudstyr og fagviden.
Hvis kunden ønsker at benytte nedfrosset donorsæd, må hun kontakte et bureau eller en klinik.
Mange sæddonorer er desuden "bad frezers". Det vil sige, at deres donorsæds spermatozooer i perioder egner sig dårligt til nedfrydning med henblik på genoptøning til senere brug, fordi for mange dør af frostskader.
Privat inseminering er derfor oftest den mest effektive undfangelsemetode for kvinder, der benytter sig af sæddonorer.

DONORSÆDENS KVALITET

Donorsædens kvalitet vurderes efter spermatozoernes densitet og mobilitetsgrad, samt efter sædvolumen.

DONORSÆDENS SPERMATOZOERS DENSITET

Spermatozoerne skal optræde i en god koncentration pr. ml.
Jeg har desværre glemt, hvor mange millioner pr. ml en gennemsnitssæddonors ejakulat indeholder.

Mit ejakulat har indeholdt mellem 30 og 70 millioner pr. ml de gange, jeg fik dem optalt, men densiteten kan godt svinge en del fra ejakulat til ejakulat.

DONORSÆDENS SPERMATOZOERS MOBILITETSGRAD

Spermatozoerne skal udvise stor grad af bevægelighed.

De skal helst piske energiske, vilde og forventningsfulde rundt i ejakulatet i den obligatoriske time, det vil tage dem med en fart på ca 2-3 mm i sekundet at nå fra skedebunden til det æg, de skal befrugte i livmoderen.
Jo flere timer de derefter er aktive i livmoderen under deres (forgæves?) søgen efter eller venten på et æg, desto større er muligheden for en vellykket insemination.

DONORSÆDENS VOLUMEN

Donorsædens volumen varierer meget fra donor til donor, og hos den enkelte donor fra ejakulat til ejakulat.

Mit ejakulats rumfang er afholdenheds-, begejstrings- og humørrelateret og svinger fra 2 til 6,5 ml.
Det har størst volumen, når jeg føler mig afslappet, tryg, rolig og godt tilpads og har gode erotiske fantasier, og har mindst volumen, når jeg føler mig presset eller stresset og ikke er specielt "tændt" eller har haft sædafgang kort forinden.

Under alle omstændigheder forventer jeg med 1 times mellemrum mellem hver sædudladning at kunne tilbyde min kunde:

1. ejakulat på 4-5,5 ml
2. ejakulat på 2,5-3,5 ml
3. ejakulat på 2-2,5 ml

Med 3-4 timers mellemrum mellem hver sædafgang kan jeg derimod tilbyde:

3 ejakulater på hver ca. 4-5,5 ml.

SÆDKVALITETSPÅVIRKENDE YDRE FAKTORER

Udslagsgivende for en sæddonors relative sædkvalitet er desuden en del ydre faktorer.
Den stræbsomme seriøse private sæddoner skal 3 måneder forud for den private insemination undgå at udsætte sin krop for nævneværdige sædkvalitetsforringende ydre påvirkninger.

Den private sæddoner skal således i de 3 forudgående måneder undgå at udsætte sine testikler for:
lange sauna-besøg,
lange varme dampbad-besøg,
varme karbad,
varme brusebad,
brug af solarium,
stramme bukser,
overdreven alkoholforbrug,
stress siden.

Med varme efterårshilsener
DEN PRIVATE SÆDDONOR

Godkendelse af svar
Fra : Hannabanana

Dato : 20-10-05 23:49

Tak for svaret MENESWA.

Super! Jeg vil kraftigt overveje det!

Kommentar
Fra : afrodite2008

Dato : 11-06-08 11:22

Hej MENESWA

Har en veninde der måske kunne være interesseret i en sæddoner hvor barnet med alderen godt må få at vide hvem farmand er.
Et hvert menneske har brug for i det mindste bare at få vished om sit fædrene ophav.
Har du en hjemmeside eller lignede hvor du kan kontaktes?