/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Datoformatering til sql streng
Fra : z1terapi
Vist : 737 gange
100 point
Dato : 20-10-05 11:43

Hej..

Jeg har en SQL streng, som jeg bruger til at hive nogle data ud af min access database. Man kan så vælge to datoer som resultaterne skal være imellem (hver post i databasen har en oprettelsesdato). Men jeg får en syntaxfejl:

Warning: (null)(): Invoke() failed: Exception occurred. Source: Microsoft JET Database Engine Description: Syntax error in date in query expression 'T_AudititemDefects.Employee like '%%' AND #03-okt-02#<=T_AuditVisit.AuditDate AND T_AuditVisit.AuditDate<=#29-okt-05#'. in c:\program files\apache groups\apache\htdocs\lyngsoe\soeg.php on line 109

Der hvor fejlen i SQL strengen er, står oven over. Jeg kan bare ikke se hvor det er. Nogen som kan hjælpe?

Hilsen Thomas

Accepteret svar
Fra : hondazoomer

Modtaget 110 point
Dato : 20-10-05 12:53

der skal måske være fuld dato? prøv det...

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 20-10-05 13:01

Hvad mener du? I databasen står feltet som DATE/TIME, og datoerne står som 21-okt-05... Og det er ikke lige til at lave om på ! Eller det kan jeg ikke, for jeg udbygger et allerede eksisternede system...

Kommentar
Fra : Angband

Dato : 20-10-05 17:33

hmmm...

sæt 'or die(mysql_error());' bag på din mysql_query() i linie 109

men jeg tror også det er dato der enten skal være mere præcis eller står på en forkert måde

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 21-10-05 09:28

Jeg har selv fundet et svar. Den rigtige SQL streng ser sådan her ud:

... T_AuditVisit.AuditDate >= #2005-10-06# AND T_AuditVisit.AuditDate <= #2005-10-27# ...

Til Angband: Det er en access database :)

Det var åbenbart et forkert format jeg brugte......DAMN!

mvh Thomas

Godkendelse af svar
Fra : z1terapi

Dato : 24-10-05 22:59

Tak for svaret hondazoomer.