/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
privat salg af lejlighed?
Fra : lyhne1
Vist : 820 gange
50 point
Dato : 19-10-05 22:44

Hejsa.

Er der mon nogen af alle jer, der har prøvet at sælge en lejlighed, uden at anvende ejendomsmægler..??

Jeg har fundet mig en køber, men er i tvivl om alle de forskellige formularer..

F. eks.: Hvor finder jeg en købsaftale??

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 19-10-05 22:47

Du kan godt sælge uden om en ejdendomsmægler, men du skal få fat i en advokat, han kan så hjælpe dig med alt,det

nødvendige, og han koster ikke ret meget i forhold til ejendomsmægleren

Kommentar
Fra : txn

Dato : 19-10-05 23:23

Som Nordsted siger:Du skal selvfølgelig have en boligadvokat til at hjælpe dig med alt det juridiske.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-10-05 00:19

lyhne1

Både du og køber skal have en advokat, så begge parter ikke skal være i tvil om indgåede aftaler.

Det kan komme til at koste dyrt hvis din advokat ikke har været involveret.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-10-05 00:24

Det er jo ikke kun en købsaftale, der skal udfærdiges, men også et skøde.

Hvis du ikke selv vil bruge penge på en advokat, så vil jeg da håbe, for købers vedkommende, at han/hun får en advokat til at se slutseddel/skøde.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-10-05 08:19

En boligadvokat kan også udfærdige skødet

Kommentar
Fra : sprit73

Dato : 20-10-05 11:34

Hvor i landet bor du?

Hvis det er omkring KBH, kan jeg godt anbefale en super god boligadvokat

/Britt

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 21-10-05 07:21

hejsa

jeg har haft fat i både ejendomsmægler og advokat..
Ejendomsmægleren skal have 10.000,- for at lave en købsaftale, så skal man lave skøde udover 3.500,- + tinglysning af skøde 6.000 I alt= 19.500 (de 10 er mit ansvar, resten købers)

Advokat: salær: 8.000 + tinglysning 6.000 formularer 600 derefter skal jeg have en advokat til at gennemlæse skøde: 3500 I alt: 8.100 (de godt 8.000 er mit ansvar)

Jeg synes besparelsen er enormt lille, ved at få en advokat til at klare tingene... Derfor ville jeg jo gerne kunne klare købsaftalen selv..
Je hælder dog mere og mere til at sætte enten advokat eller mægler på sagen.. (én af delene skal jeg have under alle omstændigheder)

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 21-10-05 07:23

Sprit73 -> Sydsjælland, ellers tak

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-10-05 15:07

Jeg ville "nøjes" med advokaten

på denne hjemmeside, kan du få hjælp, og også købe de nødvendige dokumenter (står der), og også få svar på evt. spørgsmål

http://www.familieadvokaten.dk/

Godkendelse af svar
Fra : lyhne1

Dato : 21-03-06 11:10

Tak for svaret Nordsted1.

Vi fik fat i en advokat, der lavede skøde med indbygget købsaftale.
Det kostede os 12.000 (Incl. tinglysning)jeg indvilgede i at betale halvdelen. Jeg har da ikke fået nogen erstatningskrav på nakken endnu, så det er vist gået som planlagt..

Man kan sagtens selv skrive købsaftalen, køb en "færdig" skabelon i en boghandel.
Grunden til at vi lod være, var at vores oprindelige køber pludselig sprang fra købet, så vi skulle til hele hurlumhejet igen, det måtte vi så betale os fra...

Tak for rådene..

Lyhne1

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-03-06 11:57

Selv tak