/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
SP2 opgraderingen = deaktiveret diskeepe~
Fra : jeanette18
Vist : 349 gange
50 point
Dato : 19-10-05 18:04

Efter opgradering til SP2 virker min diskeeper 9.0 pro ikke længere og mit download link til aktivering af produktet er udløbet. Jeg har haft licensen i ca. 2 måneder.

Har skrevet til dem og regner med at få tilsendt et nyt link, men mit spørgsmål går på om andre har oplevet samme fænomen?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-10-05 18:27

Får du en fejlmeddelelse?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-10-05 19:15

kender ikke til problemet - men du kan downloade diskeeper lite gratis

http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/viewcat.php?op=&cid=139

ps... hvorfor egentlig bruge et ekstra program til noget man har på sin maskine i forvejen ?????

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 19-10-05 20:01

tedd> nej det gør jeg ikke. Men normal er det sådan at når prøvetiden er udløbet virker fragmenteringskommandoen ikke længere hvorefter man så skal vælge at opgradere til en licens hvilket jeg har gjort.

Miritdk> Diskeeper er, jvf, mange tråde og en del anmeldelser, et langt bedre redskab end den indbyggede i xp. En anden meget stor fordel er, at du kan sætte programmet til at defragtmentere pr. automatik, altså programmet arbejder så snart behovet er der, og pointen er at du kan fortsætte dit almindelige arbejde på pc`en mens operationen foregår. Og jeg kan med stor sikkerhed sige at min pentium 4 maskine er blevet endnu hurtige end den tidligere har været.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-10-05 20:41

Hmm? Diskkeeper pro vil vist gerne på internet? Har du sagt ja til det under windows firewall?
Og er enig Diskeeper er efter min mening det bedste defragmentering der findes til XP hvis man kører ntfs! Langt bedre end det indbyggede!

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 19-10-05 20:53

Tedd> jeg benytter ikke windows firewallen men zonealarm pro samt firewallen i vores indbyggede zyzell router. (giver ingen konflikter i øvrigt)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-10-05 20:59

Noget må der jo være sket under opgraderingen! Har været inde under diskeepers faq men kan ikke rigtigt finde noget om problemer med sp2.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 19-10-05 21:32

Tak foreløbig. Jeg er virkelig ærgelig. Har altid været modstander af SP2, men vovede pelsen. Håber jeg får løst problemet, ellers vender jeg blot tilbage til SP1.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 19-10-05 22:26

jamen tak for oplysningen jeanette

Kommentar
Fra : Wendehals

Dato : 19-10-05 23:33

jeanette18 -> i dag er SP2 et "must" - men det er rigtigt at det kan skabe visse modsætningsproblemer, f.eks bliver AVG antivirus også sat ud af drift når man opdaterer med SP2 så man må afinstallere resterne og installere på ny, så de problemer du nævner, tror jeg er ret normale, men alligevel irriterende - men held og lykke med det - jeg bruger "Sygate firewall" og AVG foruden, at jeg meget jævnligt scanner med en opdateret AdAware.se - jeg synes det kører helt fint
mvh
WH

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 27-11-05 21:18

Ja i mellemtiden har jeg både haft SP2 installeret og afinstalleret osv. Synes SP2 altså konflikter med en del af mine programmer, har dog givet det en chance til og valgte i går at installere SP2 endnu engang og lige nu p.t. kører diskeeper som det skal. I får mange tak for jeres indlæg.