/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Dell Dimension 9150
Fra : Calleman
Vist : 1021 gange
300 point
Dato : 19-10-05 10:50

Dell Dimension 9150
Helt ny (leveret her i weekenden).

Denne computer har Windows XP Home preinstalleret.
Mit mål er at installere Windows XP Pro istedet.

Når jeg Booter op fra en Windows XP CD-rom og starter installationen, får jeg følgende blå skærm:
http://support.microsoft.com/?kbid=330182&sd=RMVP
Den blå skærm kommer lige efter den har indlæst 3.part driverene til SCSI, ATA, SATA kontrollere og skal til at starte selve installationen.

Følgende ting er forsøgt for at afhjælpe problemet:

1. Flere Windows XP CD'er er blevet afprøvet (Alle originale, og nogle jeg ved virker).
2. Under BIOS indstillinger er drev opsætningen sat til "Combination" (efter råd fra Dell-support).
3. Det er forsøgt at finde opdateringer til BIOS, men ingen tilgængelige.
4. Partitionen der inderholder Windows XP Home er blevet formateret, og en ny installatation prøvet - dog stadig samme fejl.
5. Der er kørt en diagnostic på computere, og den melder ingen fejl.

Ifølge Dell-support ligger problemet hos Microsoft, og de her derfor bedt mig om at kontakter dem.
Microsoft smider mig tilbage til Dell.

Har du/I nogle forslag til hvad jeg kan prøve?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-10-05 11:07

Hejsa

burger du Sata disk(e) ?? eller er det alm. ide diske ??
hvis det er ide diske skal du først installere driverene til "SCSI, ATA, SATA kontrollere"
og div. andre bunkort drivere når Win Xp er installeret.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 310 point
Dato : 19-10-05 11:17
Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 19-10-05 11:21

Tak for det hurtige svar DK.
Jeg har dog faktisk selv fundet løsningen:
http://www.techspot.com/vb/topic16553.html

[Calle]

Godkendelse af svar
Fra : Calleman

Dato : 19-10-05 11:24

Tak for svaret dk.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-10-05 11:27

oki selvtak