/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Open Office skal registreres hele tiden
Fra : z1terapi
Vist : 562 gange
190 point
Dato : 18-10-05 19:01

Hej
Jeg har installeret Open Office på en maskine som bliver brugt af en del brugere. Mit problem er at første gang en bruger åbner Open Office, bliver han spurgt om han vil registrere, og skal igennem 5-10 spørgsmål.
er der nogen som har en idé til hvordan jeg kan undgå at alle skal registrere?

mvh Thomas

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 18-10-05 20:56

Kan du ikke svare nej når du bliver spurt om registrering?
alimak

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-10-05 21:17

Den OpenOffice jeg har, er det ikke nødvendigt med registrering.
Men jeg må da nok sige at når det nu er helt gratis - så kan man vel godt gøre det.
http://download.openoffice.org/2.0.0rc/

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-10-05 00:22

kunne det ikke være fordi du sletter alt når IE forlades og ikke har flueben der kan gemme oplysninger til næsten gang ??????

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 19-10-05 09:08

->alimak: Jeg kan godt svare nej til registrering, men skal stadig igennem 5-10 spørgsmål.
->Eivind: Jeg har ikke noget imod at registrere, men dette er på en skole med et rebounce(reborn) kort, som gør at maskinen bliver genskabt hver gang den genstartes, medmindre man låser den op inden man logger ind. Dvs. at jeg skal låse maskinen op for alle ca. 800 elever, så de kan komme ind og registrere.
Det er ikke en holdbar løsning!!
Før jeg fik disse nye XP-Maskiner, var der ikke problemer med OpenOffice. Jeg skulle igennem registreringen 1 gang, og så virkede det på alle maskiner.
Jeg kunne godt mistænke XP for at være skyld i det, men ved ikke hvad den gør.

->Miritdk: Jeg åbner ikke IE. Men det er sikkert et flueben der ikke står rigtigt. Jeg ved bare ikke hvor

/Thomas

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-10-05 13:11

Den "reborn" bør jo have OpenOffice indbygget og der allerede være registreret.

Jeg kender godt brugen af "reborn" men hvad er det for et program der bruges til det.

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 19-10-05 13:42

Det er et kort som sidder i PCI porten. Der installeres et par filer fra en diskette, og derefter bliver alt genskabt når der genstartes(v. default indstillinger) Man kan dog under opstart slå kortet fra, så de ændringer man laver gemmes. Jeg har slået kortet fra når jeg registrerer OpenOffice.
/Thomas

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-10-05 19:32

Forslag:
Efter registrering - lav en genstart før tilkobling af kortet.

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 20-10-05 08:18

Det er prøvet uden succes
mvh Thomas

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 21-10-05 17:00

Gør lige opmærksom på dette tip: http://www.kandu.dk/dk/tip/12562

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-10-05 19:45

Ja og den OpenOffice 2.0 har jeg da ikke måttet registrere, som jeg husker det.

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 21-10-05 19:51

Hmm. Det er OpenOffice 2.0 jeg kører med på maskinerne.
mvh Thomas

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 23-10-05 13:53

-->Eyvind

Hvis du prøver at oprette en ny bruger på PC'en og starter OpenOffice med den. Får du så ikke en "registrerings" dialog frem?

/Thomas

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-10-05 16:29

Win 2000
Ja den nye bruger med begrænset adgang kunne bruge OpenOffice,
men registrering først...........
Jeg prøvede også i win 98se.................det samme
Jeg har ikke registreret denne ugave (OO2.0) men den er lagt oven i en jeg havde i forvejen som var registreret.
Min næste tanke er at lade den køre fra netværket med genvej hos brugeren.

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 23-10-05 18:27

Jeg opdaterede denne fil:
OpenOffice.org 2.0\share\registry\data\org\openoffice\Setup.xcu

med dette:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<oor:component-data xmlns:oor="http://openoffice.org/2001/registry" xmlns:xs="http://www.w3.org/2001/XMLSchema" oor:name="Setup" oor:package="org.openoffice">
<node oor:name="L10N">
<prop oor:name="ooLocale" oor:type="xs:string">
<value>cs</value>
</prop>
</node>
<node oor:name="Office">
<prop oor:name="ooSetupInstCompleted" oor:type="xs:boolean">
<value>true</value>
</prop>
<prop oor:name="LicenseAcceptDate" oor:type="xs:string">
<value>2005-10-17T12:36:36</value>
</prop>
<prop oor:name="FirstStartWizardCompleted" oor:type="xs:boolean">
<value>true</value>
</prop>
<node oor:name="Factories">
<node oor:name="com.sun.star.text.TextDocument">
<prop oor:name="ooSetupFactoryWindowAttributes" oor:type="xs:string">
<value>48,67,760,492;4;0,0,0,0;</value>
</prop>
<prop oor:name="ooSetupFactoryDefaultFilter" oor:type="xs:string">
<value>MS Word 97</value>
</prop>
</node>
<node oor:name="com.sun.star.sheet.SpreadsheetDocument">
<prop oor:name="ooSetupFactoryWindowAttributes" oor:type="xs:string">
<value>48,67,760,509;4;0,0,0,0;</value>
</prop>
<prop oor:name="ooSetupFactoryDefaultFilter" oor:type="xs:string">
<value>MS Excel 97</value>
</prop>
</node>
<node oor:name="com.sun.star.presentation.PresentationDocument">
<prop oor:name="ooSetupFactoryDefaultFilter" oor:type="xs:string">
<value>MS PowerPoint 97</value>
</prop>
</node>
</oor:component-data>

Så virkede det.
mvh Thomas

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 190 point
Dato : 23-10-05 19:15

Tja det er lidt volapyk for mig, men det ser ud som om den er registreret når den åbnes af bruger for første gang og sat til at være kompatibel med "off 97".
Tillykke med det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-05 02:35

Ny udgave på 'banen' : http://www.kandu.dk/dk/tip/12586

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 24-10-05 09:28

Du hang på hele vejen. Så du får pointene

Godkendelse af svar
Fra : z1terapi

Dato : 24-10-05 23:23

Tak for svaret Eyvind.